    From: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Pojemność akumulatora w voltach :))))
    Date: Mon, 24 Oct 2011 11:18:17 +0200

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <S...@S...COM> napisał w
    wiadomości news:j829ku$1vq$1@news.onet.pl...
    > Słabi wykładowcy to jest jeden problem, ale ja akurat mam na myśli
    > zawodową ignorancję. Jak ktoś chce od dziecka zostać elektrykiem, to

    Za czasów mojej pracy na ACMM... (kłania się 033; Pentaconta GCI) Było sobie
    łącze do Łodzi (E10A), które wyświadczyło tę uprzejmość, że nawaliło - nie
    odbywała się wyiana R2, a po timeout przychodził sygnał A4 - natłok. Przy
    okazji pozdrawiam pana o numerze 9, który był niemalże gotów mnie pobić
    twierdząc (na życie matki chyba by przysiągł), że łącze jest dobre. Dopiero
    jak mój kierownik wziął sprawę w obroty, to okazało się, że jednak,
    uszkodzenie jest na centrali w Łodzi - coś padło na płycie i nie było
    przejścia audio chyba... łącze naprawiono, choć sama teletransmisja była OK.

    > idzie do zawodówki lub technikum. Na kursy idą ci, którzy elektryką
    > zajmują się z doskoku i nagle doszło do nich że potrzebują papierka.

    Jak np. krótkofalowcy (choćby ja) :), którzy nagle chcą przez radio pogadać
    z jakimś rzadkim krajem...

    > Niektórzy z tych samouków idą na te kursy z nastawieniem "ja wiem swoje,
    > co mnie tu będą pouczać" i niestety po kursie myślą to samo. A potem się

    No, jest to niesympatyczne... skoro wie swoje, to po kiego ch^H^Hczłona
    podejmują ten kurs?

    > okazuje że ich wiedza jest cieniutka, bo rozpatrywanie całych instalacji
    > to bez porównania większy problem od wymiany uszkodzonego kontaktu w

    Skoro sama wymiana kontaktu nastręcza trudności... a Ty chcesz, żeby całą
    instalację rozpatrywał? :))

    > ścianie. A tymczasem im się wydaje, że bycie elektrykiem polega na
    > dokręcaniu śrubek w zaciskach.

    To przede wszystkim myślenie, myślenie, wiedza, z czym ma się do czynienia,
    zagrożeniami, jak uszanować prad, zeby nas uszanował... MYŚLĄC można zrobić
    bezpiecznie wiele nieprawomyślnych rzeczy... Ale to naprawdę myśleć i NIE
    KOZACZYĆ. Widziałem już niejedno złącze, wykonane na szybkość (czyli z
    jakością do D4), gdzie izolacja zdjęta, jakby kijek do kiełbasek ktoś
    strugał, nie tak rzadko z naciętą też żyłą w kablu. Ujdzie na połatanym
    (byle bezpiecznie!) kabelku zasilającym telewizor, który tak dużo nie
    bierze, ale już w instalacji mieszkaniowej może się zemścić... Widywałem
    niedokręcone zaciski, byle szybciej, bo następna fucha czeka, a czemu się
    równa zły styk... Czy nie od tego zjarał się cedet przy
    Jerozolimskich/Brackiej, znany dziś jako "Smyk", podobno chcą mu przywrócić
    historyczny wygląd...

    Ty to wiesz, ja to wiem, Wy to wiecie... najgorsze, że czasem nie wie (A
    może "nie wie"?) ten, kto szczególnie powinien...
    O, przypomniał mi się charakteryzujący to dowcip:
    Martwi sie facet, zwierza przyjacielowi - wiesz, mój pies ga w pokera... -
    to fajnie - niestety, w tym sęk, że nie umie grać, a jednak gra...

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)