  • 1. Data: 2011-10-21 08:28:45
    Temat: Czujnik odbiciowy i obroty
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    Witam,
    chcę wykorzystać jeden z czujników odbiciowych (TCRT5000 lub QRD1114)
    do pomiaru obrotów wirnika w akumulatorowej młotowiertarce Hilti TE 6.
    I mam pytanie, czy te czujniki nadadzą się do tego?
    Pytam, bo wiem że służą do wykrywania białej linii,
    ale nie wiem czy nadążą za linią namalowaną na wirniku?

    Robert

  • 2. Data: 2011-10-21 10:12:14
    Temat: Re: Czujnik odbiciowy i obroty
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Pytam, bo wiem że służą do wykrywania białej linii,
    >ale nie wiem czy nadążą za linią namalowaną na wirniku?

    Mysle ze nadaza bez problemu - tam w koncu nic ambitnego nie ma, a
    fototranzystor na grube kHz dziala.

    Raczej bym sie zastanowil po ilu otworach przestanie dzialac z powodu
    zakurzenia ... i uzyl czujnika magnetycznego.

    J.

  • 3. Data: 2011-10-21 10:51:29
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    > Mysle ze nadaza bez problemu - tam w koncu nic ambitnego nie ma, a
    > fototranzystor na grube kHz dziala.
    >
    > Raczej bym sie zastanowil po ilu otworach przestanie dzialac z powodu
    > zakurzenia ... i uzyl czujnika magnetycznego.

    Zakurzeniem się nie martwię, bo będzie pracować przy wykonywaniu ekspertyz,
    a nie przy wierceniu otworów w ilościach przemysłowych.

    A pomysł z czujnikiem magnetycznym może nie jest zły, tylko że łatwiej
    na wirniku mi jest umieścić białą kreskę niż coś metalowego.

    Robert

  • 4. Data: 2011-10-21 11:04:38
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2011-10-21 12:51, Robert pisze:
    > na wirniku mi jest umieścić białą kreskę niż coś metalowego.

    Myślę, że sam wirnik wystarczy.

    --
    Pozdrawiam,
    AWa.

  • 5. Data: 2011-10-21 11:09:39
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    > Myślę, że sam wirnik wystarczy.

    Chyba czegoś nie rozumiem, jak niby czujnik magnetyczny będzie widział
    że wirnik się obracał?
    Możecie jaśniej mi to opisać?

    Robert

  • 6. Data: 2011-10-21 11:59:18
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2011-10-21 13:09, Robert pisze:

    > Chyba czegoś nie rozumiem, jak niby czujnik magnetyczny będzie widział
    > że wirnik się obracał?
    > Możecie jaśniej mi to opisać?

    Bez modyfikacji części wirującej np. tak:
    http://img.cmpnet.com/embedded/gifs/2003/0307/0307fe
    at2fig5.gif
    Obrazek ze strony:
    http://www.eetimes.com/design/embedded/4024586/Explo