  • 11. Data: 2012-05-15 12:40:43
    Temat: Re: Podpowiedzcie co robić?
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-05-13 01:27, r...@g...com pisze:
> [...]
    Myślałem nad YBR250 ale on jest ciężko dostępny raczej, może ER5? Czy to ma jakiś
    sens?

    > Ma. Motocykl powinien być w nienagannym stanie technicznym, inaczej jazda nie
    cieszy lub jest niebezpieczna. Szczególnie dotyczy to zawieszenia.

    Już same opony (stare, bez bieżnika) potrafią spowodować przyziemienie,
    gdy po lekkim deszczyku zrobi się maź na asfalcie.

    Odnośnie sensu w dalszym próbowaniu - czy jest na sali ktoś, kto nie
    zaliczył choćby jednej gleby (gleby, nie wypadku)?
    Ja dwie. Raz na samym początku (za mocno przedni hebel na mokrym), za
    drugim razem nie wziąłem pod uwagę wagi kumpla, którego podwoziłem i w
    zakręcie poszliśmy w zielone, bo czerwone lubi szypko.

    --
    $heikh el $hah
    I am the Energizer Bunny!

  • 12. Data: 2012-05-15 16:51:32
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    W dniu 2012-05-12 23:44, sasza7 pisze:
    > Witam wszystkich!
    > Na motocyklu jeżdżę od roku. Udało mi się kupić okazyjnie xj600 z '88, motocykl
    jest zblokowany.
    > Natomiast problem polega na tym, że moja jazda to ciągła obawa, nie czuję się na
    niej pewnie. Na początku myślałem, że muszę się rozjeździć itp. po zostaniu mistrzem
    prostej (źle się wziąłem do brania zakrętu, złapałem piach przy poboczu i zaliczyłem
    glebę (ja cały (nawet śladu nie ma), moto już też)) zacząłem się jeszcze bardziej
    zastanawiać czy to ma sens.
    > Jednym słowem nie ogarniam zbytnio, choć nadal chcę jeździć.
    > I teraz właśnie nie wiem co robić. Z tego co zauważyłem system doszkalania
    motocyklistów nie istnieje (chyba że się mylę i jest coś w Łodzi?). Na własną rękę
    przeczytałem większość dostępnych u nas książek o technice jazdy, ćwiczyłem trochę na
    parkingach (ostre hamowanie, ósemki, slalom, pochylenie w zakrętach).
    > Wiem, że najbardziej człowiek uczy się jeżdżąc i może za dużo wymagam od siebie
    (startowałem samochodem w KZK, teraz na motocyklu nie odważyłbym się nawet
    wystartować), ale chciałbym żeby jazda sprawiała mi frajdę tak jak jazda samochodem,
    żebym w pełni (no w 95%) miał wpływ na motocykl.

> [...]
    Myślałem nad YBR250 ale on jest ciężko dostępny raczej, może ER5? Czy to ma jakiś

    Najpierw daj komus doswiadczonemu, niech przejedzie sie twoim
    motocyklem, jezeli stwierdzi, ze moto dobre, czyli kapcie zawiecha itd,
    to problem lezy w tobie, bedziesz wtedy wiedzial co zrobic, najlepiej
    jakbys pojezdzil z kims doswiadczonym, na dwa motocykle, wtedy sie
    nauczysz wiecej.

    Michal V-R
    gg 9409047
    żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy

  • 13. Data: 2012-05-15 18:15:19
    Od: Piotr Kompa <p...@w...pl>

    sasza7 wrote:

    > Całość jest już stara. Dlatego wszystko jest możliwe.
    > Kurs bardzo chętnie. Pytanie tylko gdzie? (najlepiej blisko Łodzi)

    Łódź to nie wiem, popytaj np. na forum.motocyklistow.pl, tam często
    ludzie szukają/polecają dobrą szkołę jazdy w swoich rejonach.
    Z okolic Wlkp. to byłem parę razy na torze w Gostyniu ze
    szkoleniemotocyklowe.pl i bardzo mi pomogło.

    --
    Pozdrawiam,
    Kompan.

    "-Hi!" - lied the politician.

  • 14. Data: 2012-05-15 20:21:36
    Od: jeDrASS <b...@u...gov>

    W dniu 2012-05-15 09:27, duddits pisze:

> [...]
    > Motocykl wydaje się niestabilny, bo zapewne na którymś etapie skręcania
    > odcinasz go lub dajesz za mało. Na zawieszenie i opony patrzyłbym raczej
    > w drugiej kolejności.
    > Dobra rada (tak, wiem - nikt się do nich nie stosuje ...) już padła w
    > tym wątku. Idź na szkolenie do dobrej szkoły. Od tego powinieneś w ogóle
    > był zacząć. Nie miałbyś tych problemów i traumy też pewnie byś nie nabawił.
    > Nie wiem jak w Łodzi, ale w razie czego w Warszawie jest kilka szkół
    > wartych polecenia. Było już o tym wielokrotnie, poszukaj a na pewno

    Kolega ma rację.. niech ktoś z głową na karku i doświadczeniem rzuci
    okiem na moto.
    Idź na jakieś dodatkowe szkolenie.. sporo takich.
    potem jak odrobinę poczujesz się pewniej wybierz się na jakiś tor, nie
    za wiele tego ale bezcenne doświadczenie..
    a gleby, każdy ma jakieś historie, byle dupa cała ;-)

    --
    jeDrASS

  • 15. Data: 2012-05-17 15:50:38
    Od: sasza7 <s...@g...com>

    Dziękuję za wszystkie porady. Za waszymi poradami przejrzałem jeszcze raz motocykl,
    na pierwszy ogień idzie wymiana łożyska główki ramy, potem pomyślę o jakiś oponach
    (myślę że lepiej poczekać do końca miesiąca i kupić nówki).
    Po wakacjach pomyślę o jakimś kursie doskonalącym umiejętności.
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 16. Data: 2012-05-17 16:01:50
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 05/17/2012 03:50 PM, sasza7 wrote:
    > potem pomyślę o jakiś oponach (myślę że lepiej poczekać do końca miesiąca i kupić
    nówki).

    To pod koniec miesiąca są zawsze nowe opony??

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 17. Data: 2012-05-17 16:03:14
    Od: duddits <p...@N...gomoto.tv>

    On 17.05.2012 16:01, AZ wrote:
    > To pod koniec miesiąca są zawsze nowe opony??

    ... albo wypłata :)

    --
    [GoMoto.TV]
    naszym motorem jest pasja

  • 18. Data: 2012-05-17 16:32:39
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Spróbuj u Rafała Górskiego (www.motoszkola.pl) lub Michała Demczuka
    (www.demczuk.pl). Tyle że to bliżej Warszawy.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 19. Data: 2012-05-17 16:49:43
    Od: Arni <a...@n...spam.pl>

    W dniu 17.05.2012 16:32, Piotr Rezmer pisze:

    > Spróbuj u Rafała Górskiego (www.motoszkola.pl) lub Michała Demczuka
    > (www.demczuk.pl). Tyle że to bliżej Warszawy.

    przeciez w Łodzi jest Delta:
    http://www.delta.lodz.pl/

    z tym panem trzeba rozmawiac :)
    http://www.delta.lodz.pl/img/instruktorzy/lenart.jpg

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

    scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Przedszkolaków

  • 20. Data: 2012-05-17 17:12:48
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Arni pisze:

    > przeciez w Łodzi jest Delta:
    > http://www.delta.lodz.pl/

    Tyle że to wygląda na kurs na prawko, nie zaś kurs uzupełniający.

    --
    pozdrawiam
    Piotr