    From: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Podobne do Sony Nex 5 - co kupić?
    Date: Thu, 26 Apr 2012 12:55:16 +0200

    "swirek" <s...@g...com> wrote:

    > Punktem odniesienia jest aparat Sony Nex 3 - miałem okazję obserwować
    > taki u znajomych i jego funkcjonalność zdaje się odpowiadać potrzebom.

    W takim razie szukasz EVIL-a bez EV- (wizjera), czyli inaczej MLIL-a
    (Mirrorless Interchangeable Lens :)) (co moim zdaniem wyklucza poważne
    fotografowanie reporterskie, np. dzieci, ale to tylko moja opinia...).

    Tu masz szeroki wybór (nie wszystko musi być na naszych półkach):
    http://www.dpreview.com/products/search/cameras#crit
    erias=SpecsCoreParams&includeDiscontinued=No&sort=ne
    westFirst&view=list&page=1&paramSpecsCoreParamsBodyT
    ype=Rangefinder%2CMirrorless
    Funkcjonalne kopie tego Sony ma co najmniej Samsung, Panasonic
    i Olympus (plus jedna paskuda K-01 od Pentaksa :) , ale jeśli z tymi
    znajomymi masz na tyle bliski kontakt, żeby czasem pożyczać sobie lub
    sprawdzać przed własnym zakupem obiektywy/akcesoria, albo na koniec
    przygody z foto sprzedać/podarować cały ten bałagan jedni drugim, to
    w sumie wybór sam się narzuca.
    Jeszcze większe miniaturki ma Nikon 1 i chyba już nieporozumienie
    Pentax Q.

    Co do jakości zdjęć, zwłaszcza w słabszym, domowym świetle, to liczy
    się praktycznie wyłącznie powierzchnia matrycy, co oznacza kolejność:

    1. Sony i Pentax K
    3. Samsung
    4. Panasonic i Olympus.
    6. Nikon