  • Data: 2012-11-20 10:22:59
    Temat: Po samochód do Niemiec
    Od: Iglo <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sytuacja domowa się zmieniła i myślę o pozbyciu się dwóch samochodów (kombi
    i małe miejskie pierdzikółko) na jedno autko uniwersalne. Jako, że dla żony
    kombi za długie i nie wygodne, a w domu dwójka małych dzieci (3 lata i
    półtora), głównie jazdy miejskie i ciasne parkowania ewentualnie jakaś
    niedaleka trasa na działkę w oko wpadły mi samochody z odsuwanymi drzwiami
    z boków z racji łatwego ładowania dzieciarni. Krótsze niż kombi, bagażnik
    500 litrów starczy, jako wielbiciel francuskich konstrukcji i sprawdzonego
    mechanika myślę o Kangoo lub Berlingo w wersjach bardziej osobowych. Mam
    bardzo dobre doświadczenia z LPG więc tylko motor benzynowy. Przejrzałem to
    co jest na polskim rynku (myślę o wydaniu ok 10kzł na samo autko) i wygląda
    dość mizernie. Mało samochodów w wersjach osobowych a to co jest
    wyeksploatowane na maxa. Nieco inaczej przedstawia się oferta mobile.de. Da
    się znaleść coś co wygląda być w stanie przelatać jeszcze parę lat.
    Internet internetem, tylko jak to wygląda w rzeczywistości? Warto jeszcze
    samodzielnie wybrać się po takie auto nie będąc zawodowym handlarzem z
    kontaktami i nosem do okazji? Opłaty i procedury importu nie wyglądają
    zachęcająco, no ale do przejścia. Był ktoś lub znajomy ostatnio w Niemczech
    na takiej wyprawie? Warto? (Mam kolegę mieszkającego w De mogącego mi pomóc
    na miejscu, nocleg, jakieś formalności i dogadanie się z ewentualnym
    Ralphem lub Jossefem)

    przykładowe autko:

    http://tnij.org/taq4