  • 41. Data: 2011-08-22 13:58:31
    Temat: Re: Po co nam dvd?
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
    news:j2lt15$b6p$1@inews.gazeta.pl...

    > Przecież domowego/biurowego PCta tez nikt nie trzyma włączonego 24/7.

    Jak myślisz, dlaczego w menu Zarządzanie Zasilaniem jest dostępna opcja
    "Zawsze Włączony"?

  • 42. Data: 2011-08-22 14:33:09
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-08-22, o godz. 14:02:07
    kamil <k...@s...com> napisał(a):

    > I kawiarenka internetowa, albo ty pracujący zdalnie 24/7 to ma być
    > przeciętny użytkownik domowego peceta? :)

    Nie pracuję 24/7 - pracuję w dowolnym momencie po prostu. Za to komp z
    systemem sprzedaży w firmie żony pracuje też non-stop bo personel musi
    mieć do niego dostęp często przez całą dobę.

    Zdrówko

  • 43. Data: 2011-08-22 14:38:21
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 22/08/2011 14:58, maX wrote:
    > Użytkownik "kamil"<k...@s...com> napisał w wiadomości

    > Jak myślisz, dlaczego w menu Zarządzanie Zasilaniem jest dostępna opcja
    > "Zawsze Włączony"?

    Jak myślisz, czy będę musiał 3 czy tylko 4 razy tłumaczyć co rozumiem
    przez "przeciętny domowy komputer" użytkowany do pogrania i poklikania
    na FB, który pracując w nocy nie robiłby nic, poza hałasem?

    "przeciętny domowy komputer" to nie jest czynna 24/7 hurtownia, SETI ani
    praca od klienta w Bejrucie na zdalnym pulpicie.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 44. Data: 2011-08-22 14:40:16
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 22/08/2011 15:33, Maciek Babcia Dobosz wrote:

    > Nie pracuję 24/7 - pracuję w dowolnym momencie po prostu. Za to komp z

    I co przeszkadza temu komputerowi wejść w tryb uśpienia bądź hibernację
    w takim trybie? Bo niewyłączanie potrafię jeszcze zrozumieć
    koniecznością pootwierania od nowa wszystkich aplikacji i plików.

    > systemem sprzedaży w firmie żony pracuje też non-stop bo personel musi
    > mieć do niego dostęp często przez całą dobę.

    I całonocna sprzedaż to jest przeciętne biuro czynne 7-15, czy może
    przeciętny sposób używania domowego peceta?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 45. Data: 2011-08-22 14:53:19
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    maX wrote:
    > Świetnie, można jeszcze obciąć koszty na mechanice, która też będzie
    > pracować dużo mniej niż przy normalnej pracy.

    nie, precyzje pozycjonowania musisz zachowac, tam nie ma na czym oszczedzac

    > To tak jak z płytkami CD/DVD. Te wielokrotnego użytku są kilkakrotnie tańsze
    > niż jednorazowe.

    od kiedy?

    > Nie wiadomo czy takie zmniejszenie ilości zapisów nie przełożyłoby się na
    > inny parametr, np. zwiększenie szybkości dysku albo pojemności. I teraz masz
    > do wyboru jako dysk do backupów: albo zwykły dysk, albo taki z tysiącem
    > zapisów za to 2-krotnie pojemniejszy (załóżmy dla uproszczenia że oba w tej
    > samej cenie). Albo tej samej pojemności, ale za to 2-krotnie szybszy.

    dalej nie widze problemu zeby wydac 100 zlotych na dysk na ktorym zwyklemu
    userowi wszystko sie zmiesci

  • 46. Data: 2011-08-22 15:16:48
    Od: u...@d...invalid

    W dniu 2011-08-19 08:40, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup
    >
    > Nikt. Backup powinno się robić na dvd-ram.

    Piszesz serio? Nawet w domowym kompie używam do backupów dysku
    zewnętrznego + Cobian Backup, na myśl by mi nie przyszło używać dysków
    optycznych.

  • 47. Data: 2011-08-22 15:47:13
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości

    > nie, precyzje pozycjonowania musisz zachowac, tam nie ma na czym
    > oszczedzac

    I ten element zostaje.

    > od kiedy?

    Oczywiście miało być "droższe".

    > dalej nie widze problemu zeby wydac 100 zlotych na dysk na ktorym zwyklemu
    > userowi wszystko sie zmiesci

    Czy nie dostrzegasz tu ogromnej skali marnotrawstwa? Dysk na backupy całymi
    latami używany jest na 1% swojej żywotności.

  • 48. Data: 2011-08-22 16:56:38
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-08-22 16:38, Użytkownik kamil napisał:

> [...]
    >
    > "przeciętny domowy komputer" to nie jest czynna 24/7 hurtownia, SETI ani
    > praca od klienta w Bejrucie na zdalnym pulpicie.

    Jest pełno powodów pracy nonstop komputerów domowych.
    Dwa najczęściej obserwowane u znajomych to całodobowe
    ściąganie wszelakich nowości z sieci p2p i granie
    w gry sieciowe które trwają bez przerwy tak jak np.
    Ogame.

    Pozdrawiam

  • 49. Data: 2011-08-22 17:40:56
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 22/08/2011 17:56, RadoslawF wrote:

> [...]
    > ściąganie wszelakich nowości z sieci p2p i granie
    > w gry sieciowe które trwają bez przerwy tak jak np.

    No to dla równowagi w moim domu żaden z trzech komputerów nie pracuje
    24/7 (fakt, że nie piracę każdego filmu jaki tylko wyjdzie byle mieć) a
    wychodząc z pracy usypiam peceta i mogę wtedy bez problemu połączyć się
    zdalnie w miarę potrzeb.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 50. Data: 2011-08-22 18:46:10
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-08-22, o godz. 15:40:16
    kamil <k...@s...com> napisał(a):

> [...]
    > hibernację w takim trybie? Bo niewyłączanie potrafię jeszcze
    > zrozumieć koniecznością pootwierania od nowa wszystkich aplikacji i

    Hibernacja w przypadku tego nie wchodzi w grę - na komp spływają raporty
    z różnych urządzeń i sieci i ma popodpinane skrypty do reagowania na
    nie. Zwalnia za to procesor, wygasza się ekran etc.

    > I całonocna sprzedaż to jest przeciętne biuro czynne 7-15, czy może
    > przeciętny sposób używania domowego peceta?

    "Przecież domowego/biurowego PCta tez nikt nie trzyma włączonego 24/7."
    to nie Ty napisałeś? Teraz już tylko o domowym piszesz?
    A przeciętne biuro potrafi pracować dłużej o ile jest to biuro prywatne
    a nie państwowe. Np. moje pracuje normalnie od 8.00 do 19.00. Natomiast
    sprzedaż - niekoniecznie całonocna ale często tak to np. wiele firm
    prowadzących restauracje, bary czy kluby.

    Zdrówko