  • 11. Data: 2012-02-28 15:38:12
    Temat: Re: Płyta poślizgowa w Warszawie
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > Dokładnie. Samemu to jałowa zabawa, która zaczyna się podniesieniem
    > własnego ego, a kończy owinięciem BMW na ulicznym słupie. Instruktor
    > zwróci Ci uwagę na istotne błędy, które robisz podświadomie-odruchowo i
    > jednocześnie pojmiesz jak mało jeszcze umiesz :)

    Akurat tak szczęśliwie się składa, że nie mam BMW, natomiast poczucia
    tego, że nie umiem nic, zasmakowałem ślizgając się do rowu :)

    Piotr

  • 12. Data: 2012-02-28 15:56:43
    Od: "T." <k...@i...pl>

    Użytkownik "Uncle Pete" <p...@i...waw.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Gdzie w Warszawie najlepiej odbyć szkolenia na płycie poślizgowej
    > (osobówką FWD)? Po kilku latach bezawaryjnej jazdy wpadłem w pierwszy w
    > moim życiu poważny poślizg i wylądowałem rowie (niegroźnie, tylko pęknięty
    > zderzak, ale zawsze może być gorzej), stwierdziłem zatem, że muszę wyrobić
    > odpowiednie odruchy. W Internecie znalazłem kilka szkół z płytą, ale nic o
    > nich nie wiem. Wiecie coś dobrego/złego o którejkolwiek z warszawskich
    > szkół (lub w bliskiej okolicy)? Czy warto dopłacić za zajęcia
    > indywidualne? Ewentualnie jak jeszcze można nauczyć się ślizgać (lub

    Patrząc za okno, to wracając z pracy będziesz mógł poćwiczyć surwiwal na
    jezdni... :-)
    T.

  • 13. Data: 2012-02-28 16:47:04
    Od: to <t...@i...pl>

    begin DoQ

> [...]
    > zwróci Ci uwagę na istotne błędy, które robisz podświadomie-odruchowo i
    > jednocześnie pojmiesz jak mało jeszcze umiesz :)

    Ja się nauczyłem jazdy poślizgami grając w Colin McRae Rally (czy jakoś
    tak). Okazało się, że w prawdziwym samochodzie jest nawet łatwiej, bo
    czuć przeciążenia, więc można szybciej zareagować. Więc nie wiem po co
    instruktor. :>

  • 14. Data: 2012-02-28 17:05:19
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 28/02/2012 15:47, to wrote:
> [...]
    > tak). Okazało się, że w prawdziwym samochodzie jest nawet łatwiej, bo
    > czuć przeciążenia, więc można szybciej zareagować. Więc nie wiem po co

    No to ja czekam tylko na zombie apocalypse, bring it on!

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 15. Data: 2012-02-28 17:25:45
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >Akurat tak szczęśliwie się składa, że nie mam BMW, natomiast poczucia tego,
    >że nie umiem nic, zasmakowałem ślizgając się do rowu :)

    Może to była sytuacja ze umiejętności nic by nie dały, nie wsio da się
    opanować może było trochę za szybko.

    Bylem na kursie doskonalenia techniki jazdy, zabawa przednia ale od razu
    powiedzieli ze nauka to wiele godzin treningu a tu to tylko przybliżymy
    temat.
    Najbardziej uczestnikom utkwiło w głowie ile to jest 5 KM/h:
    Płyta poślizgowa wyznaczony zakręt słupkami, instruktor tłumaczy ze będziemy
    pokonywali zakręt na nawierzchni o obniżonej przyczepności po czy mówi
    jedziemy V=100KM/h i oczywiście wylatujesz jak tralala i tak 2 razy. Potem
    prędkość spada do 90 następnie 80, i przy 80 nagle się udaje (po kilku
    uwagach instruktora jak niedokręcanie tylko odprostowanie noga z gazu itp.)
    potem podnosimy do 85 i znowu wylatujemy ("tylko" do rowu, czyli nie wiele
    od zamierzonego toru jazdy ale wylatujemy). Następnie przesiadka do
    identycznego auta ale z wyłączonym ABS`em i mi się udało przy około 55KM/h
    pokonać ten zakręt, ale odwykłem od hamowania pulsacyjnego. Koleś mówił ze
    jak się potrenuje to do 65 można dojść ale do 80 to już chyba tak
    kontrolować się noga nie da.

    Wracając do tematu może porostu miałeś te 5 KM/h za szybko i fizyka
    nieubłagalnie się zemściła.
    Aczkolwiek polecam takie kursy jest sympatycznie i przynajmniej teorie z
    podstawowa praktyka się pozna a potem to treningi we własnym zakresie.

    Buniek

  • 16. Data: 2012-02-28 17:32:50
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "BUNIEK" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mówi jedziemy V=100KM/h i oczywiście wylatujesz jak tralala i tak 2 razy.
    > Potem prędkość spada do 90 następnie 80, i przy 80 nagle się udaje (po

    a gdzie jest taka płyta poślizgowa, na której rozpedzasz się do 100kmh?

  • 17. Data: 2012-02-28 17:38:23
    Od: to <t...@i...pl>

    begin kamil

    > No to ja czekam tylko na zombie apocalypse, bring it on!

    To jakaś gra, czy o czym Ty do mnie rozmawiasz? :>

  • 18. Data: 2012-02-28 17:41:29
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 28/02/2012 16:38, to wrote:
    > begin kamil

    > To jakaś gra, czy o czym Ty do mnie rozmawiasz? :>

    Ty mów lepiej kolego co ze zlocikiem bo już ropniaczka wymyłem pod blokiem!

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 19. Data: 2012-02-28 17:43:18
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 28/02/2012 16:25, BUNIEK wrote:

> [...]
    > temat.
    > Najbardziej uczestnikom utkwiło w głowie ile to jest 5 KM/h:

    A powinni czytać PMS, przecież tam gdzie jest znak 40 to można śmiało
    120 jechać i jeszcze na śniegu na czterech metrach się zatrzymują.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 20. Data: 2012-02-28 17:43:51
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > Gdzie w Warszawie najlepiej odbyć szkolenia na płycie poślizgowej
    > (osobówką FWD)? Po kilku latach bezawaryjnej jazdy wpadłem w pierwszy w

    jest szkoła jazdy Renault na Bemowie
    http://www.szkolajazdyrenault.pl/

    I kurs z bezpiecznej jazdy mozesz tam zrobić. Cena około 750PLN, twa 1
    dzień, trochę teorii i jazdy z 1,5 godziny (meganką). Szkolenie wktórym
    uczestniczyłem niedawno - była grupa 14 osób, 7 samochodów w każdym po 2
    osoby + instruktor i jeździło się na zmiane.

    Na początku jest próba sprawonościowa na czas i na koniec również. Wyniki są
    potem porównnywane.

    Jeśli jesteś początkujący - skzolenie bardzo się przydaje i jest dobre. A
    jeśli nie jesteś początkujący, instruktorzy pozwalają się trochę bardziej
    rozpędzić i np zrobić inny manewr (nieprzewidziany w szkoleniu)

    Ogólnie polecam.
    Jeździ się ich meganką 1,5DCI i to jest fajne bo samochody są tam do
    katowania - więc można spróbowac manewrów na które własnego samochodu byłoby
    szkoda