    From: "BUNIEK" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Płyta poślizgowa w Warszawie
    Date: Tue, 28 Feb 2012 17:25:45 +0100

    >Akurat tak szczęśliwie się składa, że nie mam BMW, natomiast poczucia tego,
    >że nie umiem nic, zasmakowałem ślizgając się do rowu :)

    Może to była sytuacja ze umiejętności nic by nie dały, nie wsio da się
    opanować może było trochę za szybko.

    Bylem na kursie doskonalenia techniki jazdy, zabawa przednia ale od razu
    powiedzieli ze nauka to wiele godzin treningu a tu to tylko przybliżymy
    temat.
    Najbardziej uczestnikom utkwiło w głowie ile to jest 5 KM/h:
    Płyta poślizgowa wyznaczony zakręt słupkami, instruktor tłumaczy ze będziemy
    pokonywali zakręt na nawierzchni o obniżonej przyczepności po czy mówi
    jedziemy V=100KM/h i oczywiście wylatujesz jak tralala i tak 2 razy. Potem
    prędkość spada do 90 następnie 80, i przy 80 nagle się udaje (po kilku
    uwagach instruktora jak niedokręcanie tylko odprostowanie noga z gazu itp.)
    potem podnosimy do 85 i znowu wylatujemy ("tylko" do rowu, czyli nie wiele
    od zamierzonego toru jazdy ale wylatujemy). Następnie przesiadka do
    identycznego auta ale z wyłączonym ABS`em i mi się udało przy około 55KM/h
    pokonać ten zakręt, ale odwykłem od hamowania pulsacyjnego. Koleś mówił ze
    jak się potrenuje to do 65 można dojść ale do 80 to już chyba tak
    kontrolować się noga nie da.

    Wracając do tematu może porostu miałeś te 5 KM/h za szybko i fizyka
    nieubłagalnie się zemściła.
    Aczkolwiek polecam takie kursy jest sympatycznie i przynajmniej teorie z
    podstawowa praktyka się pozna a potem to treningi we własnym zakresie.

    Buniek