  • 11. Data: 2009-10-05 08:20:55
    Temat: Re: Play bez wyników
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    looker wrote:

    > Chyba nadal nie rozumiesz, mowimy o sytuacji kiedy Plus odcina roaming z
    > braku platnosci na przyklad. Wtedy abonenci Play cofaja sie sie do IDEI 1800
    > z okolo 99 roku bodajze.
    >
    > I tu niewazny jest procent ruchu, tzn wazny jest z punktu widzenia zysku,
    > ale w tej sytuacji 50% klientow (minimum) nie moze korzystac z uslug bo nie
    > sa w zasiegu sieci i tyle.

    O ile dobrze pamiętam (bo nie chce mi się teraz grzebać w kwitach)
    zapewniając pokrycie radiowe 10 % terytorium Polski (w konkretnych
    lokalizacjach) otrzymujemy dostęp do ponad 50 % populacji. Populacja =
    klient.

    Pomijam fakt, że uboższe (a przy tym mniej zaludnione) tereny w
    mniejszym stopniu korzystają z komórek, niż obszary wysoko
    zurbanizowane. Więc koncentracja potencjalnych klientów będzie większa w
    okolicach Warszawy niż w województwie lubelskim (zbliżona populacja).

    Więc nie wiem, o czym Ty własciwie piszesz. Skąd bierzesz ponad 50 % bez
    zasięgu...

    M.

  • 12. Data: 2009-10-05 08:34:24
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości grup dyskusyjnych:haca9a$2h7$...@n...onet.pl...
> [...]
    > koncentracja potencjalnych klientów będzie większa w okolicach Warszawy
    > niż w województwie lubelskim (zbliżona populacja).

    No tak. Mieszkańcy warszawy nie wyjeżdżają na weekend odpocząć.

  • 13. Data: 2009-10-05 09:25:46
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    looker pisze:

> [...]
    > ale w tej sytuacji 50% klientow (minimum) nie moze korzystac z uslug bo nie

    Przciez to bzdury ... jesli polowa ruchu czy 70% jest we wlasnej sieci
    to odciecie roamingu pozbawia 30% zasiegu. Elementarne

    Przypominam ze jakos Idea z zasiegiem w Warszawie sie sprzedawala, wbrew
    pozorom zasieg ogolnokrajowy wcale nie jest jakims musthave dla kogos
    kto nei rusza sie z miasta przez caly rok

  • 14. Data: 2009-10-05 09:26:47
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    qwerty pisze:

    > No tak. Mieszkańcy warszawy nie wyjeżdżają na weekend odpocząć.

    WYjezdzaja na Hel czy do Wladyslawowa albo Zakopanego ... tam zasieg
    jest :) ble....

  • 15. Data: 2009-10-05 09:28:24
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    looker pisze:

    > No coz, 20% zasiegu to 50% ludnosci, chyba za bardzo nie kumasz roznicy
    > zasieg a dostep do klientow.

    Ale nic nie zrozumiales.... warszawiaka interesuje zasieg w Warszawie,
    Zakopanym, Miedzyzdrojach, Gizycku reszte ma gleboko gdzies.... lacznie
    z Puszcza Knyszczynska, lapiesz ?

  • 16. Data: 2009-10-05 10:11:27
    Od: michaça <t...@p...pl>

    > WYjezdzaja na Hel czy do Wladyslawowa albo Zakopanego ... tam zasieg
    > jest :) ble....
    potwierdzam, we Wladku hula nawet internet w playu - mozna z lapem isc na plaze ;-)

  • 17. Data: 2009-10-05 11:08:08
    Od: "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jan Strybyszewski" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Ale nic nie zrozumiales.... warszawiaka interesuje zasieg w Warszawie,
    > Zakopanym, Miedzyzdrojach, Gizycku reszte ma gleboko gdzies....
    lacznie
    > z Puszcza Knyszczynska, lapiesz ?

    O ? A którego ?

    Pozdrawiam, warszawiak :)

  • 18. Data: 2009-10-05 19:23:33
    Od: "looker" <l...@l...pl>

    > Więc nie wiem, o czym Ty własciwie piszesz. Skąd bierzesz ponad 50 % bez
    > zasięgu...

    Policz w inny sposob, zobacz zasieg Internetu Play, taki bylby zasieg Play
    bez roamingu Pusa, czyli na oko okolo 50% klientow ma "brak sygnalu", nawet
    jezeli byloby to 40% to porazka.

    Czyli Play ma problry z plynnoscia a jezeli ukrywaja raoprty to moze cos w
    tym jest , plus nie dostaje kasy , odlacza ich i klops....

    Oczywiscie taki wariant jest malo prawdopodbny aczkolwiek nie niemozliwy.

  • 19. Data: 2009-10-05 19:25:05
    Od: "looker" <l...@l...pl>

    > pozorom zasieg ogolnokrajowy wcale nie jest jakims musthave dla kogos kto
    > nei rusza sie z miasta przez caly rok

    Ale ludzie wiedzeli co kupuja i liczyli sie z ograniczeniami, a teraz jezeli
    juz w hipotetycznej sytuacji odlaczenia roamingu Plusa sytuacja jest inna
    niz w Idei.

  • 20. Data: 2009-10-05 19:26:28
    Od: "looker" <l...@l...pl>

    > Ale nic nie zrozumiales.... warszawiaka interesuje zasieg w Warszawie,
    > Zakopanym, Miedzyzdrojach, Gizycku reszte ma gleboko gdzies.... lacznie z
    > Puszcza Knyszczynska, lapiesz ?

    No coz ale warszawiak to nie wszystko, i jak bedzie jechal do Plocka to tez
    sobie nie podzwoni.
    Zreszta nie ma to znaczenia, hipotetyczna sytuacja zaklada odlaczenie
    paruset tyseicy abonentow, czyli rynkowa porazka.