  • 41. Data: 2009-01-15 20:43:29
    Temat: Re: Plasma czy LCD
    Od: "blackmarry" <b...@o...pl>

    Janko Muzykant napisał:

    > Głupi divix na paśmie kilku Mbps (byle nie stałym) radzi sobie
    > doskonale.

    Różnie to bywa, podam przykład - zrobiłem 4-minutową animację w
    1280x720/50p. Masa czerwieni w różnych odcieniach. Bez kompresji plik
    zajmował ~35GB, więc postanowiłem zaradzić problemowi archiwizacji tegoż
    i skompresować czym tam się da. I nic nie dawało rady, nawet H.264 przy
    20Mb/s. Dla wielu jakość byłaby pewnie bez zarzutu, ale ja natychmiast
    rozpoznawałem które elementy są po kompresji zafałszowane, bo wiem jak
    wyglądały podczas projektowania. Wogóle z czerwienią są największe
    problemy. Skończyło się tak, że skompresowałem RARem i upchnąłem na 3
    płytach DVD :)

    > Nigdy nie będzie, a problemy dopiero się zaczęły - i to z czymś, czego
    > dawniej nie było, z proporcją obrazu.

    Co masz dokładnie na myśli? Proporcje jak proporcje, z czasem wszyscy
    przejdą na 16:9. A jeśli chodzi o pokazywanie zawartości 4:3 w formacie
    16:9, to jestem jak najbardziej za pokazywaniem oryginalnego obrazka,
    bez przycinania czy rozciągania - co jednak znacznej części populacji
    posiadającej odbiorniki 16:9 przeszkadza.

    bm

  • 42. Data: 2009-01-15 20:48:42
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    blackmarry pisze:

> [...]
    > wyglądały podczas projektowania. Wogóle z czerwienią są największe
    > problemy. Skończyło się tak, że skompresowałem RARem i upchnąłem na 3

    Myślałem o typowym filmie. Z animacjami bywają jaja, często stosuję
    stare indeo, gdy muszę coś takiego w miarę ''bezstratnie'' gdzieś
    przepchać. Ale to też zależy od treści.

    > Co masz dokładnie na myśli? Proporcje jak proporcje, z czasem wszyscy
    > przejdą na 16:9

    I wszystkie materiały 4:3 też :)

> [...]
    > bez przycinania czy rozciągania - co jednak znacznej części populacji
    > posiadającej odbiorniki 16:9 przeszkadza.

    I w związku z czym tnie się górę i dół bez sesnu, albo gniecie, albo
    robi się jedno i drugie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 43. Data: 2009-01-15 20:50:47
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    blackmarry pisze:
    > 16:9, to jestem jak najbardziej za pokazywaniem oryginalnego obrazka,
    > bez przycinania czy rozciągania - co jednak znacznej części populacji
    > posiadającej odbiorniki 16:9 przeszkadza.

    He, he... no bo jak płacić za tyle cali i ich nie oglądać. :)

    To jest właśnie poziom większości klienteli marketowej czyli tak z 90%.
    Możemy sobie tu dyskutować nad rodzajami ekranów, rozważać wady, a 9/10
    nabywców nowoczesnego ekranu, wciśnie "zoom" na TVP1, sprowadzając
    jakość niemal do zera.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 44. Data: 2009-01-15 20:51:33
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tom01 pisze:

    > To tylko klasyfikacja Pana jako obserwatora.

    Nie, to składowe (to co pisałem) zjawiska.
    Ludzie uwielbiają wszystko upraszczać. A nawet w obrębie jednej
    technologii jaką był crt luminofory miały różną charakterystykę
    amplitudową, że nie wspomnę o zmniejszaniu uciążliwości zjawiska w miarę
    zmniejszania jaskrawości bezwzględnej.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /lubię ciszę i spokój; marzę o małym domku pomiędzy cmentarzem, a kostnicą/

  • 45. Data: 2009-01-15 20:52:13
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Janko Muzykant pisze:
    > I w związku z czym tnie się górę i dół bez sesnu, albo gniecie, albo
    > robi się jedno i drugie.

    Jest jeszcze tryb oryginalnego obrazu.

  • 46. Data: 2009-01-15 20:52:40
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Janko Muzykant pisze:
    > I w związku z czym tnie się górę i dół bez sesnu, albo gniecie, albo
    > robi się jedno i drugie.

    Jest jeszcze tryb oryginalnego aspektu obrazu.

  • 47. Data: 2009-01-15 20:57:37
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tom01 pisze:

    > Jest jeszcze tryb oryginalnego aspektu obrazu.

    Który ma miejsce tylko w lepszych, kinowych produkcjach.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /uśmiechnij się - jutro też będą wojny, powodzie i trzęsienia ziemi.../

  • 48. Data: 2009-01-15 21:05:59
    Od: "blackmarry" <b...@o...pl>

    Janko Muzykant napisał:

    > Myślałem o typowym filmie. Z animacjami bywają jaja, często stosuję
    > stare indeo, gdy muszę coś takiego w miarę ''bezstratnie'' gdzieś
    > przepchać. Ale to też zależy od treści.

    Właśnie o to chodzi, że ta animacja była na potrzeby produkcji filmowej.
    Wyobraź sobie jak to wygląda w HDV i MPEG2. Porażka.

    > I wszystkie materiały 4:3 też :)

    O tym już napisałem - pokazywać je takimi jakimi są bez ingerencji.
    Nawet w materiałach stricte 16:9. Można oczywiście podczas łączenia
    treści różnego formatu podczas montażu przeskalować i poprzycinać, ale
    zazwyczaj nigdy nie pozwala na to kompozycja obrazu, plany etc.

    > I w związku z czym tnie się górę i dół bez sesnu, albo gniecie, albo
    > robi się jedno i drugie.

    Zgoda, bez sensu. Ale nie wiem czyj to problem. Chyba bardziej odbiorcy
    chcącego mieć wypełniony treścią każdy piksel swojego panoramicznego
    telewizora.

    bm

  • 49. Data: 2009-01-15 21:06:42
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Janko Muzykant pisze:
    > Który ma miejsce tylko w lepszych, kinowych produkcjach.

    Chodzi o oryginalny format jaki jest nadawany. To, co jest wciśnięte w
    swoją ramkę, to inna para kaloszy.

  • 50. Data: 2009-01-15 21:15:19
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tom01 pisze:

    > Chodzi o oryginalny format jaki jest nadawany. To, co jest wciśnięte w
    > swoją ramkę, to inna para kaloszy.

    Sorry, pomyliłem z... ''ramką w ramce'' - kadrowaniu umożliwiającym
    cięcie pod aspekt 4:3, nie pamiętam nazwy tego w tej chwili, a nie chce
    mi się szukać.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /nie jestem fotografem, nie ograniczam się/