eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 275

  • 71. Data: 2016-11-05 17:12:08
    Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.11.2016 o 16:41, xyz pisze:

    > No ale jest przecież napisane że pas taki służy dla włączających się do
    > ruchu, czas teraźniejszy a nie dla tych co włączyli się do ruchu, czas
    > przeszły. Skoro jest to czas teraźniejszy to znaczy że oni cały czas są
    > włączającymi się do ruchu i tak są/powinni być traktowani i tak samo się
    > zachowywać :). A to implikuje ustąpienie przez nich pierwszeństwa
    > wszystkim na drodze na którą mają/chcą wjechać.

    To inaczej - jak ktoś zjeżdza z głównej na ten rozbiegowy, to ma prawo
    wgnieść tego na rozbiegówce w barierki, czy nie? Jak nie to znaczy że
    jednak pierwszeństwa nie miał (oczywiście pomijając, że zawsze nie wolno
    nikogo celowo mordować na drodze), a całe "pierwszeństwo" sprowadza się
    do ustąpienia przy zmianie pasa (i dziala w dwie strony).

    Shrek


  • 72. Data: 2016-11-05 17:34:20
    Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 05 Nov 2016 15:24:35 +0100, r...@k...pl

    >> Ma związek o tyle, że pomyliłeś linie.
    > Tak? Oświeć mnie gdzie :)

    Tam gdzie przywołałeś P-1(c) zamiast P-7.

    >> Ale nie jest wyłączony z ruchu, więc obowiązują reguły
    >> jak na każdym innym pasie ruchu.
    > Ale nie należy do jezdni.

    Należy do drogi i jest jezdnią.
    Ale co ważniejsze, nie jest jezdnią wyłączoną z ruchu.

    > W zasadzie dyskusja powinna zakończyć się na wyjaśnieniu różnicy pomiędzy grubą
    > a normalną linią ciągłą (nawet logika by tu wystarczyła i zastanowienie się po
    > co u licha wymyślono linie normalne i grube), no ale spoko -- zawsze można
    > dyskutować nawet o sprawach oczywistych.

    No to wyjaśnijmy. P-1c stosuje się do oddzielania pasów:

    -- włączania,
    -- wyłączania,
    -- przeplatania,
    -- dla autobusów i rowerów (odcinki początkowe i końcowe),
    -- wydzielonych dla pojazdów skręcających na wlotach skrzyżowań
    -- zanikających

    Czyli linia P-1C informuje kierowcę jadącego pasem sąsiednim, żeby się na
    ten pas nie pakował bez powodu jeśli chce jechać dalej jak jechał -- bo
    może go tam spotkać "niespodzianka" (np. zjazd na stację, wyjazd, autobus,
    rowerzysta, etc. -- wszystko co może uniemożliwić dalszą jazdę "prosto").
    Korzystającemu już z tego pasa też daje pewną informację, np. że to tylko
    pas rozbiegowy (włączania) czyli że pas może zaraz zaniknąć.

    Ale w kwestii pierwszeństwa ruchu po tym pasie jak i pasach przyległych NIC
    linia P-1(c) nie zmienia (dlatego jest w "rzędzie" P-1), czy jest gruba czy
    cienka. Chyba, że jest to P-7 (celowo posadowiona w innym "rzędzie" niż
    P-1).

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 73. Data: 2016-11-05 17:45:53
    Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 5 Nov 2016 17:09:19 +0100, w <nvl07f$a5p$4@node1.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    > Po prostu zmieniasz pas masz
    > ustąpić tym co na nim są - bez znaczenia czy linia grubasza czy cieńsza.

    Oczywiście, że ma znaczenie -- dla zabawy nikt sobie tego nie wymyślił. Cienka
    separuje pasy, gruba -- jezdnie.


  • 74. Data: 2016-11-05 18:13:53
    Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.11.2016 o 17:45, r...@k...pl pisze:
    > Sat, 5 Nov 2016 17:09:19 +0100, w <nvl07f$a5p$4@node1.news.atman.pl>, Shrek
    > <...@w...pl> napisał(-a):
    >
    >> Po prostu zmieniasz pas masz
    >> ustąpić tym co na nim są - bez znaczenia czy linia grubasza czy cieńsza.
    >
    > Oczywiście, że ma znaczenie -- dla zabawy nikt sobie tego nie wymyślił. Cienka
    > separuje pasy, gruba -- jezdnie.

    Poważnie - widzisz tu dwie jezdnie?

    https://www.google.pl/maps/@52.3018309,20.9407831,3a
    ,75y,232.76h,71.16t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDe_L34OgjFYZ
    R6Lvr4WoWA!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    Shrek


  • 75. Data: 2016-11-05 18:23:28
    Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 5 Nov 2016 16:41:20 +0100, xyz

    > No ale jest przecież napisane że pas taki służy dla włączających się do
    > ruchu,

    Nigdzie w definicji P-1(c) nie jest napisane, że służy dla "włączających
    się do ruchu". W definicji jest mowa o pasach włączania, co nie jest
    równoważne z włączaniem się do ruchu z tego pasa. W definicji jest mowa o
    pasie wyłączającym, co nie znaczy że wjazd na ten pas spowoduje, że pojazd
    jest już wyłączony z ruchu -- a tylko tyle, że za chwilę może do tego dojść
    (bo pas poprowadzi np. na stację). W definicji jest mowa o oznaczaniu pasów
    dla rówerów, autobusów, czy pojazdów skręcających. Czy obecność pojazdów na
    takim pasie, szczególnie skręcających, oznacza ich wyłączenie z ruchu?
    Daaajcie już spokój. :P

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 76. Data: 2016-11-05 18:42:11
    Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 5 Nov 2016 17:34:20 +0100, w <1tzkxwalj9yn0$.dlg@myjk.org>, Myjk
    <m...@n...op.pl> napisał(-a):

    > Czyli linia P-1C informuje kierowcę jadącego pasem sąsiednim, żeby się na
    > ten pas nie pakował bez powodu jeśli chce jechać dalej jak jechał -- bo
    > może go tam spotkać "niespodzianka" (np. zjazd na stację, wyjazd, autobus,
    > rowerzysta, etc. -- wszystko co może uniemożliwić dalszą jazdę "prosto").
    > Korzystającemu już z tego pasa też daje pewną informację, np. że to tylko
    > pas rozbiegowy (włączania) czyli że pas może zaraz zaniknąć.
    >
    > Ale w kwestii pierwszeństwa ruchu po tym pasie jak i pasach przyległych NIC
    > linia P-1(c) nie zmienia (dlatego jest w "rzędzie" P-1), czy jest gruba czy
    > cienka. Chyba, że jest to P-7 (celowo posadowiona w innym "rzędzie" niż
    > P-1).

    Cały logiczny wywód opiera się na błędnym założeniu, że do oddzielenia jezdni
    stosuje się tylko i wyłącznie P-7.

    Niestety nie. Poniżej do poczytania. Szczególną uwagę polecam zwrócić na "w
    zależności od potrzeb" i na wyraźne oddzielenie pasów włączania/wyłączania od
    jezdni.


    7.7.2. Opisy szczegółowe

    7.7.2.1. Pasy wyłączania

    Pas wyłaczania oddziela się od pasa ruchu jezdni głównej linią wydzielającą.
    Przed rozwidleniem linia wydzielająca przechodzi w linię ciągłą P-2b, która
    poprzedza powierzchnię wyłączoną z ruchu. Na jezdni głównej wyznacza się linie
    segregacyjne przerywane oraz (w zależności od potrzeb) linie krawędziowe.
    Jeżeli liczba pojazdów opuszczających jezdnię główną jest znaczna, wówczas
    oddziela się linią ciągłą dwa zewnętrzne pasy ruchu na jezdni głównej w celu
    ograniczenia zmiany pasów ruchu w obrębie pasa wyłączania. Na pasie wyłączania
    umieszcza się strzałki kierunkowe.

    Przykłady oznakowania pasów wyłączania na węzłach pokazano na rysunku 7.7.2.1.

    Rys. 7.7.2.1. Oznakowanie pasów wyłączania:

    a) w prawo z jezdni jednokierunkowej dwupasowej

    b) w lewo jako przedłużenie pasa ruchu

    7.7.2.2. Pasy włączania

    Pas włączania oddziela się od pasa ruchu jezdni głównej takimi samymi liniami
    jak pas wyłączania, lecz w odwrotnej kolejności. Na pasie włączania umieszcza
    się strzałki naprowadzające. Przykłady oznakowania pasa włączania pokazano na
    rysunku 7.7.2.2.

    Jeżeli pas włączania nie kończy się, a jego kontynuacją jest pas ruchu, wówczas
    nie stosuje się strza-tek naprowadzających, a do oddzielenia od pasa
    sąsiedniego stosuje się linię P-2a i P-1b do oddzielenia pasów na jezdni
    głównej (rys. 7.7.2.3).

    itd.


  • 77. Data: 2016-11-05 18:45:22
    Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 5 Nov 2016 18:13:53 +0100, w <nvl40h$rfe$1@node2.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    > W dniu 05.11.2016 o 17:45, r...@k...pl pisze:
    > > Sat, 5 Nov 2016 17:09:19 +0100, w <nvl07f$a5p$4@node1.news.atman.pl>, Shrek
    > > <...@w...pl> napisał(-a):
    > >
    > >> Po prostu zmieniasz pas masz
    > >> ustąpić tym co na nim są - bez znaczenia czy linia grubasza czy cieńsza.
    > >
    > > Oczywiście, że ma znaczenie -- dla zabawy nikt sobie tego nie wymyślił. Cienka
    > > separuje pasy, gruba -- jezdnie.
    >
    > Poważnie - widzisz tu dwie jezdnie?
    > https://www.google.pl/maps/@52.3018309,20.9407831,3a
    ,75y,232.76h,71.16t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDe_L34OgjFYZ
    R6Lvr4WoWA!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    Tu nie. Dlatego najpierw zapytałem autora wątku o link.


  • 78. Data: 2016-11-05 18:47:55
    Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2016-11-05 o 16:40, JaTy.CKmK pisze:

    >> Na "zdrowy rozum" to nawet tak, ale nikt do tej pory nie przedstawił
    >> przekonywującego dowodu, że przejechanie "grubej linni" to włączanie się
    >> do ruchu.
    > przecież pewnie nigdzie (a jeśli już to błąd) jeśli jest pas rozbiegowy
    > (nb. to on jest po to aby umożliwić płynne i "w biegu" na suwak
    > włączenie się do ruchu)

    Na suwak? Albo ja inaczej rozumiem jazdę na suwak albo chyba lekko tu
    przesadziłeś.

    > to od "właściwych" pasów oddzielony jest
    > początkowo linią ciągłą nieprzekraczalną (w celu uzyskania prędkości
    > równej lub większej niż na głównych pasach i następnie zmiana pasa ruchu
    > w celu włączenia się (suwak) w ciąg pojazdów "mających pierwszeństwo - i
    > na co tu potrzebne są dowody? -

    Pierwszeństwo wynika na pewno z Art. 22. 4. PORD, mówimy jednak o
    sytuacji (z tego samego ustępu zresztą) czyli dwa samochody, z dwóch
    stron, chcą zająć ten sam pas.

    > a tak a pro po przysypanych linii śniegiem - tu jest tak samo jak ze
    > znakami pionowymi, czy jak po zamieci zasypane jest ograniczenie
    > prędkości to za przekroczenie nie można dostać mandatu bo znak niewidoczny?

    Na ja bym nie przyjmował :)


  • 79. Data: 2016-11-05 18:53:32
    Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2016-11-05 o 18:45, r...@k...pl pisze:

    >>> Oczywiście, że ma znaczenie -- dla zabawy nikt sobie tego nie wymyślił. Cienka
    >>> separuje pasy, gruba -- jezdnie.

    ... a co jak oznacza po prostu pas zanikający (definicja P-1)?



  • 80. Data: 2016-11-05 18:54:37
    Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.11.2016 o 18:45, r...@k...pl pisze:

    >>>> Po prostu zmieniasz pas masz
    >>>> ustąpić tym co na nim są - bez znaczenia czy linia grubasza czy cieńsza.
    >>>
    >>> Oczywiście, że ma znaczenie -- dla zabawy nikt sobie tego nie wymyślił. Cienka
    >>> separuje pasy, gruba -- jezdnie.
    >>
    >> Poważnie - widzisz tu dwie jezdnie?
    >> https://www.google.pl/maps/@52.3018309,20.9407831,3a
    ,75y,232.76h,71.16t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDe_L34OgjFYZ
    R6Lvr4WoWA!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl
    >
    > Tu nie. Dlatego najpierw zapytałem autora wątku o link.

    To skoro powyżej jest jedna, to co cię przekonuje o tym że tu są dwie?


    https://www.google.pl/maps/@52.1690316,20.9359826,3a
    ,75y,226.77h,75.01t/data=!3m6!1e1!3m4!1sliw4HdW2qSU1
    l4qifaa3YA!2e0!7i13312!8i6656

    Shrek

strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9 ... 20 ... 28


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: