eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchuRe: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <581b9d49$0$15210$65785112@news.neostrada.pl>
    <nvhrb7$p4l$1@news.mixmin.net>
    <1...@4...com>
    <nvhtvp$8b5$4@node1.news.atman.pl>
    <j...@4...com> <j...@m...org>
    <4...@4...com> <b...@m...org>
    <v...@4...com> <vl3ajs2l8hyu$.dlg@myjk.org>
    <p...@4...com>
    Date: Sat, 5 Nov 2016 17:34:20 +0100
    Message-ID: <1tzkxwalj9yn0$.dlg@myjk.org>
    Lines: 43
    NNTP-Posting-Host: 79.191.185.100
    X-Trace: 1478363594 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5158 79.191.185.100:14553
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2591700
    [ ukryj nagłówki ]

    Sat, 05 Nov 2016 15:24:35 +0100, r...@k...pl

    >> Ma związek o tyle, że pomyliłeś linie.
    > Tak? Oświeć mnie gdzie :)

    Tam gdzie przywołałeś P-1(c) zamiast P-7.

    >> Ale nie jest wyłączony z ruchu, więc obowiązują reguły
    >> jak na każdym innym pasie ruchu.
    > Ale nie należy do jezdni.

    Należy do drogi i jest jezdnią.
    Ale co ważniejsze, nie jest jezdnią wyłączoną z ruchu.

    > W zasadzie dyskusja powinna zakończyć się na wyjaśnieniu różnicy pomiędzy grubą
    > a normalną linią ciągłą (nawet logika by tu wystarczyła i zastanowienie się po
    > co u licha wymyślono linie normalne i grube), no ale spoko -- zawsze można
    > dyskutować nawet o sprawach oczywistych.

    No to wyjaśnijmy. P-1c stosuje się do oddzielania pasów:

    -- włączania,
    -- wyłączania,
    -- przeplatania,
    -- dla autobusów i rowerów (odcinki początkowe i końcowe),
    -- wydzielonych dla pojazdów skręcających na wlotach skrzyżowań
    -- zanikających

    Czyli linia P-1C informuje kierowcę jadącego pasem sąsiednim, żeby się na
    ten pas nie pakował bez powodu jeśli chce jechać dalej jak jechał -- bo
    może go tam spotkać "niespodzianka" (np. zjazd na stację, wyjazd, autobus,
    rowerzysta, etc. -- wszystko co może uniemożliwić dalszą jazdę "prosto").
    Korzystającemu już z tego pasa też daje pewną informację, np. że to tylko
    pas rozbiegowy (włączania) czyli że pas może zaraz zaniknąć.

    Ale w kwestii pierwszeństwa ruchu po tym pasie jak i pasach przyległych NIC
    linia P-1(c) nie zmienia (dlatego jest w "rzędzie" P-1), czy jest gruba czy
    cienka. Chyba, że jest to P-7 (celowo posadowiona w innym "rzędzie" niż
    P-1).

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: