-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin2!goblin1!goblin.st
u.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.
neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
Date: Sat, 05 Nov 2016 18:42:11 +0100
Message-ID: <t...@4...com>
References: <581b9d49$0$15210$65785112@news.neostrada.pl>
<nvhrb7$p4l$1@news.mixmin.net>
<1...@4...com>
<nvhtvp$8b5$4@node1.news.atman.pl>
<j...@4...com> <j...@m...org>
<4...@4...com> <b...@m...org>
<v...@4...com> <vl3ajs2l8hyu$.dlg@myjk.org>
<p...@4...com>
<1tzkxwalj9yn0$.dlg@myjk.org>
X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Antivirus: avast! (VPS 161104-1, 2016-11-04), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 83
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-78-50-18.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1478367740 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15186 89.78.50.18:58576
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2591711
[ ukryj nagłówki ]Sat, 5 Nov 2016 17:34:20 +0100, w <1tzkxwalj9yn0$.dlg@myjk.org>, Myjk
<m...@n...op.pl> napisał(-a):
> Czyli linia P-1C informuje kierowcę jadącego pasem sąsiednim, żeby się na
> ten pas nie pakował bez powodu jeśli chce jechać dalej jak jechał -- bo
> może go tam spotkać "niespodzianka" (np. zjazd na stację, wyjazd, autobus,
> rowerzysta, etc. -- wszystko co może uniemożliwić dalszą jazdę "prosto").
> Korzystającemu już z tego pasa też daje pewną informację, np. że to tylko
> pas rozbiegowy (włączania) czyli że pas może zaraz zaniknąć.
>
> Ale w kwestii pierwszeństwa ruchu po tym pasie jak i pasach przyległych NIC
> linia P-1(c) nie zmienia (dlatego jest w "rzędzie" P-1), czy jest gruba czy
> cienka. Chyba, że jest to P-7 (celowo posadowiona w innym "rzędzie" niż
> P-1).
Cały logiczny wywód opiera się na błędnym założeniu, że do oddzielenia jezdni
stosuje się tylko i wyłącznie P-7.
Niestety nie. Poniżej do poczytania. Szczególną uwagę polecam zwrócić na "w
zależności od potrzeb" i na wyraźne oddzielenie pasów włączania/wyłączania od
jezdni.
7.7.2. Opisy szczegółowe
7.7.2.1. Pasy wyłączania
Pas wyłaczania oddziela się od pasa ruchu jezdni głównej linią wydzielającą.
Przed rozwidleniem linia wydzielająca przechodzi w linię ciągłą P-2b, która
poprzedza powierzchnię wyłączoną z ruchu. Na jezdni głównej wyznacza się linie
segregacyjne przerywane oraz (w zależności od potrzeb) linie krawędziowe.
Jeżeli liczba pojazdów opuszczających jezdnię główną jest znaczna, wówczas
oddziela się linią ciągłą dwa zewnętrzne pasy ruchu na jezdni głównej w celu
ograniczenia zmiany pasów ruchu w obrębie pasa wyłączania. Na pasie wyłączania
umieszcza się strzałki kierunkowe.
Przykłady oznakowania pasów wyłączania na węzłach pokazano na rysunku 7.7.2.1.
Rys. 7.7.2.1. Oznakowanie pasów wyłączania:
a) w prawo z jezdni jednokierunkowej dwupasowej
b) w lewo jako przedłużenie pasa ruchu
7.7.2.2. Pasy włączania
Pas włączania oddziela się od pasa ruchu jezdni głównej takimi samymi liniami
jak pas wyłączania, lecz w odwrotnej kolejności. Na pasie włączania umieszcza
się strzałki naprowadzające. Przykłady oznakowania pasa włączania pokazano na
rysunku 7.7.2.2.
Jeżeli pas włączania nie kończy się, a jego kontynuacją jest pas ruchu, wówczas
nie stosuje się strza-tek naprowadzających, a do oddzielenia od pasa
sąsiedniego stosuje się linię P-2a i P-1b do oddzielenia pasów na jezdni
głównej (rys. 7.7.2.3).
itd.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.11.16 18:45 r...@k...pl
- 05.11.16 18:47 PlaMa
- 05.11.16 18:53 PlaMa
- 05.11.16 18:54 Shrek
- 05.11.16 19:00 PlaMa
- 05.11.16 19:11 r...@k...pl
- 05.11.16 19:10 r...@k...pl
- 05.11.16 19:15 r...@k...pl
- 05.11.16 20:07 Dalok
- 05.11.16 20:21 Shrek
- 05.11.16 20:26 Shrek
- 05.11.16 20:42 Dalok
- 05.11.16 21:02 r...@k...pl
- 05.11.16 20:59 r...@k...pl
- 05.11.16 21:21 xyz
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=