  • 41. Data: 2016-11-04 19:44:43
    Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: xyz <x...@i...pl>

    W dniu 04.11.2016 o 06:48, Shrek pisze:

    > Raczej nie. Zmieniasz pas, mas ustąpić znajdującym się już na nim.
    >
    > Shrek

    Ma znaczenie, bo jak linia jest podwójnej grubości to ten na pasie 4
    jest poza normalnym ruchem do którego się włącza.
    Jeśli linie są jednakowej grubości to ten po prawej ma pierwszeństwo.

    --
    --- xyz

  • 42. Data: 2016-11-04 19:54:23
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 03-11-2016 o 21:25, PlaMa pisze:

    > Samochód [A] wyjeżdża z parkingu, jedzie pasem włączania się do ruchu
    > (4) i chce zmienić pas na (3). W tym samym czasie trzypasmową drogą, na
    > pasie środkowym (2) jedzie samochód [B], który po przekroczeniu miejsca
    > gdzie jest wyjazd z parkingu i pojawia się pas włączania się do ruchu
    > (4), chce zając pas (3). Na pasie (3) dochodzi do kolizji obu pojazdów.
    >
    > Z czyjej winy? Czy [A] ma nadal obowiązek ustąpić pierwszeństwa czy może
    > [B] powinien ustąpić pojazdowi chcącemu zająć wolny pas z prawej strony?
    >
    > Pomóżcie rozwiązać ten problem :)

    Ten pas włączania to już droga, czy jeszcze parking?

  • 43. Data: 2016-11-04 20:19:16
    Od: masti <g...@t...hell>

    xyz wrote:

    > Ma znaczenie, bo jak linia jest podwójnej grubości to ten na pasie 4
    > jest poza normalnym ruchem do którego się włącza.
    > Jeśli linie są jednakowej grubości to ten po prawej ma pierwszeństwo.

    i podeprzesz te mądrosci odpowiednimi przepisami?

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 44. Data: 2016-11-04 21:16:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.11.2016 o 19:44, xyz pisze:

    > Ma znaczenie, bo jak linia jest podwójnej grubości to ten na pasie 4
    > jest poza normalnym ruchem do którego się włącza.

    Chętnie bym poznał argumenty za tym stojące.

    Shrek.

  • 45. Data: 2016-11-04 21:29:38
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2016-11-04 o 21:16, Shrek pisze:

    > Chętnie bym poznał argumenty za tym stojące.
    >
    > Shrek.

    Znak P1.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Znaki_poziome

  • 46. Data: 2016-11-04 21:36:32
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam!

    W dniu 2016-11-04 o 19:25, Axel pisze:

    > Ale zauważyłeś, że jeśli linie są widoczne, to te 'drogi' się nie krzyżują?

    Co masz na myśli?

    Gdyby to było połączenie dwóch dróg, to byłoby to jak najbardziej
    skrzyżowanie (w myśl definicji PoRD) i znak "ustąp pierwszeństwa" jest
    jak najbardziej zrozumiały. Problem jest taki, że jest to wyjazd z
    parkingu (obiektu), a więc w myśl definicji - nie jest to skrzyżowanie.

    Moim zdaniem, skoro "kierujący pojazdem, włączając się do ruchu, jest
    obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz ustąpić pierwszeństwa
    innemu pojazdowi lub uczestnikowi ruchu", to winnym jest pojazd [A]. To,
    że sam manewr włączania się do ruchu odbywa się z niezerowej prędkości i
    że wyjazd z parkingu biegnie równolegle do "drogi głównej" niewiele
    zmienia. Nie uważam, że pas rozbiegowy jest "chwilowym" dodatkowym pasem
    drogi głównej. To dalej wyjazd. Często celowo oddzielany grubszą linią
    przerywaną. W zasadzie wtedy wszyscy by mieli obowiązek zjechania na
    niego - w końcu obowiązuje ruch prawostronny... :)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 47. Data: 2016-11-04 22:14:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.11.2016 o 21:29, t-1 pisze:

    > Znak P1.
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Znaki_poziome

    No i?

    Shrek

  • 48. Data: 2016-11-05 01:10:45
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2016-11-04 o 21:29, t-1 pisze:

    > Znak P1.

    Znak w którym kreski są krótsze od przerw lub równe przerwom, wyznacza
    pasy ruchu. Znak P-1 o podwójnej szerokości, w którym kreski i przerwy
    są równe, informuje ponadto, że wyznaczony pas ruchu jest pasem:
    1. ruchu powolnego,
    2. zanikającym
    3. przeznaczonym wyłącznie dla pojazdów wyjeżdżających na inną drogę lub
    jezdnię.

    Pas ruchu powolnego ma swoje oznakowanie pionowe (d-13 i D-14?), pas
    zanikający nie zmienia zasady pierwszeństwa z prawej, pas przeznaczony
    wyłącznie dla pojazdów wyjeżdżających na inną drogę lub jezdnię - to
    jest tożsame z włączeniem się do ruchu?

  • 49. Data: 2016-11-05 01:26:19
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2016-11-04 o 12:52, r...@k...pl pisze:

    > Jaka linia jest między pasem 3 i 4?
    > Albo raczej: jaki typ linii przerywanej to jest?
    > Albo lepiej daj od razu google maps :)

    https://www.google.pl/maps/@52.1690316,20.9359826,3a
    ,75y,226.77h,75.01t/data=!3m6!1e1!3m4!1sliw4HdW2qSU1
    l4qifaa3YA!2e0!7i13312!8i6656

    Jakby połamało - Auchan, Warszawa, Krakowska 61

  • 50. Data: 2016-11-05 07:50:54
    Od: "Dalok" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Axel" <n...@s...mu> napisał w wiadomości

    > Ale zauważyłeś, że jeśli linie są widoczne, to te 'drogi' się nie
    > krzyżują?
    >
    > Axel

    Nie muszą się krzyżować. Wystarczy, że jest znak A-7 "ustąp pierwszeństwa".