  • 21. Data: 2009-01-07 09:38:52
    Temat: Re: Pewna archiwizacja danych
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Radosław Sokół"

    >Może nagrywaj nie 3 kopie, ale 2 lub jedną nawet, ale co np.
    >6 czy 12 miesięcy dorabiaj kolejną kopię. Czyli klasyczna
    >technika okresowego odtwarzania nośnika.

    No nie. Na początku trzeba zrobić jakąś redundancję. Bo może się okazać,
    że po tych sześciu miesiącach jednak nie masz z czego odtwarzać.

    --
    \------------------------/ To nie owad, to cecha.
    | K...@e...eu.org |

  • 22. Data: 2009-01-07 11:42:35
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Padre pisze:

    > Dyski maja główna wadę w postaci permanentnej gotowości do zapisu,
    > całkiem dobrze mogę sobie wyobrazić wirusa który spaprze na amen obydwa
    > dyski w trakcie kopiowania między nimi albo nawet okoliczność typu
    > przepięcie czy piorun w pobliżu który pozbawi nas nagle wszystkich
    > zdjęć. Nawet wychwalany przez niektórych mirror czy Raid5 potrafi
    > zamordować wszystkie dane podczas awarii kontrolera.

    System RAID _nigdy_ nie był projektowany do backupu i nie powinien być w
    tym celu używany, tylko do zapewnienia stałej pracy systemu w razie
    awarii któregoś z dysków.

  • 23. Data: 2009-01-07 20:31:11
    Od: Padre <P...@n...net>

    > No nie. Na początku trzeba zrobić jakąś redundancję. Bo może się okazać,
    > że po tych sześciu miesiącach jednak nie masz z czego odtwarzać.

    Niektórzy uznają że wystarczy jedna kopia bo pierwszy jest oryginał:) To
    kwestia nazewnictwa :)

  • 24. Data: 2009-01-07 20:34:46
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Padre"
    >Niektórzy uznają że wystarczy jedna kopia bo pierwszy jest oryginał:) To
    >kwestia nazewnictwa :)

    Oryginał miałeś na dysku. Wykopiowałeś go na płytę i masz już pierwszą
    kopię. :-P

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Please don't say `\def cs{...}', say
    `b K...@e...eu.org d' `\def\cs{...}'.(TeX)