  • 1. Data: 2009-01-04 13:25:57
    Temat: Drukarka sieciowa
    Od: "Piotr" <d...@i...pl>

    Witam.

    Posiadam drukarke Dell'a 1720dn i podlaczylem ja do routera Roboticsa 9108.
    Adres IP drukarki to 192.168.1.5
    W konfiguracji TCP/IP drukarki podalem swoja domene no-ip.
    (http://moja_nazwa.no-ip.org)
    Nazwe drukarki zmienilem na cos bardziej przyziemnego, czyli na "Dell".

    Teraz majac na uczelni laptopa chcialbym zrobic wydruk jakiegos dokumentu,
    ale skierowany bezposrednio na moja drukarke domowa podlaczona do sieci. Jak
    to zrobic? Moge wykonac przekierunkowanie portow na routerze na drukarke, no
    ale co dalej?

    Piotr.

  • 2. Data: 2009-01-04 13:46:00
    Temat: Re: Drukarka sieciowa
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 04.01.2009 14:25, Piotr pisze:
    > W konfiguracji TCP/IP drukarki podalem swoja domene no-ip.
    > (http://moja_nazwa.no-ip.org)

    Nie podawaj.

> [...]
    > to zrobic? Moge wykonac przekierunkowanie portow na routerze na drukarke, no

    Przekierować na routerze port druku (pewnie jakieś 9100 --
    sprawdź w dokumentacji/Internecie) i drukować na publiczny
    adres IP routera. A najlepiej byłoby mieć router z obsługą
    VPNa i po prostu "wchodzić" w sieć prywatną.

    PS. Pytanie nie sprzętowe, ino sieciowe. Przekierowuję na
    pl.comp.sieci.

    PS.2. Udostępnianie drukarki sieciowej w Internecie to
    co najmniej brak rozsądku. Kiedyś wrócisz do domu
    i znajdziesz całą kupę zadrukowanych na czarno kartek.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 3. Data: 2009-01-04 14:33:09
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sun, 4 Jan 2009 14:25:57 +0100, Piotr napisał(a):

> [...]
    > Adres IP drukarki to 192.168.1.5
    > W konfiguracji TCP/IP drukarki podalem swoja domene no-ip.

    Tutaj nic nie wpisujesz, wystarczy lokalny adres IP i adres bramy
    głównej.

    > Nazwe drukarki zmienilem na cos bardziej przyziemnego, czyli na "Dell".

    Bez znaczenia, i tak drukujesz na port a nie na nazwę.

> [...]
    > to zrobic? Moge wykonac przekierunkowanie portow na routerze na drukarke, no

    Przekieruj jakiś publiczny port TCP np. 4999 na prywatny port 9100 adres
    192.168.1.5. Na laptopie zainstaluj lokalnie sterowniki do tej drukarki,
    a następnie dobinduj je do nowoutworzonego portu TCP o adresie
    \\moja_nazwa.no-ip.org i numerze 4999.
    --
    M. [Windows - Shell/User MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 4. Data: 2009-01-06 14:07:38
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 4 Jan 2009 15:33:09 +0100, Michal Kawecki <k...@o...px>
    wrote:

> [...]
    >192.168.1.5. Na laptopie zainstaluj lokalnie sterowniki do tej drukarki,
    >a następnie dobinduj je do nowoutworzonego portu TCP o adresie
    No i najlepiej przekieruj tylko ruch przychodzacy z IP uczelni :)

    WAM
    --
    wielkanoc nad morzem www.nadmorze.pl/wielkanoc
    wczasy nad morzem www.nadmorze.pl