  • 1. Data: 2009-01-04 17:37:25
    Temat: HP dc5850 i port LPT
    Od: Zbigniew Niedzwiedz <z...@l...onet.pl>

    Potrzebowałem nowej stacji roboczej z portem LPT na płycie głównej.
    Wybrałem HP Compaq dc5850, choć specyfikacja głosiła, że jest tam
    opcjonalnie.

    Zakupiłem więc tegoż kompa, po otrzymaniu otworzyłem. Płyta główna to
    MSI MS-7500 i jest na niej standardowe złącze do podłączenia portu.
    Ponieważ miałem sporo takich kabelków - podłączyłem jeden z nich do
    płyty głównej a doń drukarkę HP1200. Nie zadziałało.

    Support HP indagowany telefonicznie stwierdził, że choć port nie jest
    wyprowadzony - można dokupić kabelek podłączany do płyty głównej ze
    złączem na "śledziu". Poinformowano mnie też, abym od razu wgrał nowy
    BIOS.

    Po wgraniu nowego BIOSu port pokazał się tamże na liście urządzeń,
    pokazał się w Windows XP a drukarka wydrukowała stronę testową. Po
    kolejnym uruchomieniu systemu port zniknął i za nic nie chciał powrócić.
    Okazało się, że zniknął w BIOSie i nie ma żadnych ustawień które mogłyby
    go z powrotem aktywować.

    Zacząłem szukać rozwiązania - na właściwe natchnęła mnie fotografia
    oryginalnego kabelka HP:
    http://www.chilternitparts.com/images/photos/465339-
    001.jpg - widać na
    niej dodatkowy kabelek podłączony do nieużywanego zazwyczaj pinu 26.

    Zrobiłem zatem to samo - rozebrałem złącze, zdjąłem taśmę, obciąłem
    wszystkie przewody oprócz 15-go (który podłączyłem do pinu 26) a
    następnie zacisnąłem złącze. Zadziałało. Port pojawił się w BIOSie a
    wskutek tego oczywiście i w Windows.

    Wiem, że drukarki z portem LPT stają się już rzadkością, ale może komuś
    przyda się informacja jak samodzielnie zrobić zamiennik kabelka HP o
    numerze 465339-001, za który HP życzy sobie, bagatela, $42.75.
    --
    z...@l...onet.pl - Zbigniew Niedźwiedź - GSM/SMS:+48601263351
    http://www.omega.computer.lublin.pl GaduGadu #589387