  • 1. Data: 2009-01-04 12:03:06
    Temat: AVAST zawiesza kompa Help!
    Od: i...@g...com

    Po zainstalowaniu avasta Home Edition i odznaczeniu by sprawdził dyski
    przy starcie, ten sprawdził dyski i zatrzymał się na swoim niebieskim
    czystym ekranie...

    kompa można odpalić jedynie w trybie awaryjnym,
    gdzie w trybie awaryjnym znaleźć opcje która wyłączy avasta przy
    starcie? (o ile to coś da, bo w tej chwili już nie sprawdza przy
    starcie tylko od razu daje niebieski czysty ekran).

    nie mam w rozownięciu programów bo mniejszy ekran i nie mieści
    ostatnio zainstalowanych programó, znowu w folderze systemowym avasta
    jest kilkanaście aplikacji - jednak wyglądają na "wewnętrzne"
    aplikacje bo nie dają żadnego rezultatu, poza jednym co uruchamia
    avasta ale ten znowu nie ma opcji wyłączenia sprawdzania dysku przy
    starcie.

    pewnie można odinstalować ale czy to dobre rozwiązanie,? bo może
    pozostać błąd i brak możliwości uruchomienia w normalnym trybie.

    tylko jak przywrócić działanie kompa z tym avastem?

    Pzdr,

  • 2. Data: 2009-01-04 12:16:48
    Temat: Re: AVAST zawiesza kompa Help!
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    <i...@g...com> napisał:

    > Po zainstalowaniu avasta Home Edition i odznaczeniu
    > by sprawdził dyski przy starcie,

    Czyli jeszcze przed aktualizacją bazy wirusów? Średni pomysł.

    > kompa można odpalić jedynie w trybie awaryjnym, gdzie w trybie
    > awaryjnym znaleźć opcje która wyłączy avasta przy starcie?

    Jakbyś podał jaki masz system operacyjny, to można by coś podpowiedzieć i
    przekierować na odpowiednią grupę. Ale tak to pozostaje tylko szklana kula,
    która mówi że jesteś typowym użytkownikiem WinXP, w którym to systemie Avast
    startuje jako usługa (a w zasadzie kilka) i tam możesz go sobie wyłączyć.
    Zatem FUT na pl.comp.os.ms-windows.winnt, a po drodze przeczytaj sobie to
    http://ntg.prv.pl/

    JoteR

  • 3. Data: 2009-01-04 12:23:56
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 04.01.2009 13:03, i...@g...com pisze:
    > Po zainstalowaniu avasta Home Edition i odznaczeniu by sprawdził dyski
    > przy starcie, ten sprawdził dyski i zatrzymał się na swoim niebieskim
    > czystym ekranie...

    http://www.ntg.prv.pl/

    FUT: pl.comp.os.ms-windows.winnt

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 4. Data: 2009-01-04 12:30:00
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba i...@g...com napisała na pl.comp.pecet:

> [...]
    > starcie? (o ile to coś da, bo w tej chwili już nie sprawdza przy
    > starcie tylko od razu daje niebieski czysty ekran).

    Dobra, cii, problem jest sprzętowy ;)

    W Awardowym BIOS-ie do płyty Gigabyte jest taka opcja co się zwała chyba
    flash memory protection, nie pamiętam dokładnej nazwy ale wiadomo o co
    chodzi. Żeby sobie jakikolwiek program nie mógł BIOS-a sflashować.

    Na Linuksie pod KDE przy restartowaniu komputera można sobie wybrać
    który system z menu GRUB-a ma być uruchomiony po restarcie. Po
    aktywowaniu tej ochrony w BIOS-ie zobaczyłem wtedy tylko komunikat w
    stylu flash ROM protected i włączyło się menu GRUB-a. Coś mi się
    mgliście kojarzy, że avast korzysta z tego samego mechanizmu do
    sprawdzenia systemu przy starcie.

    Interesuje mnie co jest wtedy faktycznie nadpisywane? Czy te programy
    rzeczywiście sobie pozwalają na bazgranie po CMOS-ie?

    Marcin Kocur

  • 5. Data: 2009-01-04 12:45:13
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 04.01.2009 13:30, Marcin Kocur pisze:
> [...]
    > stylu flash ROM protected i włączyło się menu GRUB-a. Coś mi się
    > mgliście kojarzy, że avast korzysta z tego samego mechanizmu do

    Może jednak ta opcja blokuje też jednocześnie boot-sektor?
    Bo wątpię, by GRUB zapisywał cokolwiek w EEPROMie. Ba, nawet
    jestem bardzo mocno przekonany, że takich rzeczy nie robi.

    > Interesuje mnie co jest wtedy faktycznie nadpisywane? Czy te programy
    > rzeczywiście sobie pozwalają na bazgranie po CMOS-ie?

    Po CMOSie -- bardziej prawdopodobne, ale niebezpieczne i
    niekompatybilne. Raczej obstawiam zatem wieloznaczność
    funkcji i zabezpieczanie też boot-sektora.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 6. Data: 2009-01-04 12:53:35
    Od: i...@g...com

    On 4 Sty, 13:16, "JoteR" <j...@p...pl> wrote:

> [...]
    > startuje jako usługa (a w zasadzie kilka) i tam możesz go sobie wyłączyć.
    > Zatem FUT na pl.comp.os.ms-windows.winnt, a po drodze przeczytaj sobie

    pełna racja, czyli XP :)
    grupa pl.comp.os.ms-windows.winnt jest jednak mało popularna - kilka
    wpisów na dzień, to przyjdzie mi poczekać na uruchomienie kompa :(
    kiedyś także avast zawiesił mi kompa, ale nie przy starcie. Wydaje mi
    się że błąd z Avastem musi być powszechny, może jak się nie korzysta
    opcji sprawdzania przy starcie to jest ok, jednak po zainstalowaniuy
    avasta i wykonaniu sugerowanego sprawdzenia dysków system nie działa.

    ktoś wie gdzie w tym avascie odhaczyć sprawdzanie przy starcie (do
    jakiego programu odwołuje się skrót (nazwa pliku exe)?
    Pzdr,

  • 7. Data: 2009-01-04 13:50:38
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 04.01.2009 13:53, i...@g...com pisze:
    > grupa pl.comp.os.ms-windows.winnt jest jednak mało popularna - kilka

    Wcale nie. Jest całkiem normalnie popularna.

    Poza tym to nie jest kwestia popularności. Co z tego, że
    chcesz rozwiązać swój problem? Dla świata nie jest to is-
    totne. Trzeba utrzymywać porządek na grupach.

    PS. Odpiszę Ci na pl.comp.os.ms-windows.winnt na Twojego
    posta ale dopiero jutro najwcześniej, bo dzisiaj nie
    będę już pewnie miał możliwości ni czasu.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |