  • 51. Data: 2015-05-14 02:38:55
    Temat: Re: Peltier, chłodzenie
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Otoz to

    Świętej pamięci dziadunio nie handlował lemoniadą po jarmarkach,
    miał niewielką, lecz o dobrej opinii fabryczkę wędlin. Starczało.

    > Powiedzmy przez 12h dziennie i 90 dni ... nie tak znow duzo, 23 tony.
    > Taki niewielki basenik - 5x5x1m. Albo dwa duze szamba w ogrodku.
    >
    > Byloby calkiem realne, gdyby nie problemy zamarzajacej wody.
    >
    > Co ciekawe - basen 8x glebszy, nadal calkiem realny pod domkiem,
    > gromadzi te energie bez mrozenia - w zmianie temperatury wody o 10C ..

    No i nawet znaleźli się tacy, co zdecydowali się na realizację pomysłu.
    Wiecej, czytałem też opracowania i analizy dotyczące wykorzystania lodu
    do... ogrzewania domu. Lód gromadzony jest w najzimniejszej porze roku,
    a wiosną, gdy jeszcze trzeba grzać, różnica temperatur między otoczeniem
    a "zgromadzonym chłodem" wykorzystywana jest do napędzania silnika
    cieplnego, który wytwarza energię do ogrzewania domu. Przy pewnym typie
    klimatu ma to sens.

    --
    Jarek

  • 52. Data: 2015-05-14 08:29:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 14 May 2015 02:38:55 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Świętej pamięci dziadunio nie handlował lemoniadą po jarmarkach,
    > miał niewielką, lecz o dobrej opinii fabryczkę wędlin. Starczało.

    Kwestia ile tego lodu potrzebowal. 100 kg dziennie, 10kg w upalne dni,
    czy tyle aby jedno pomieszczenie schlodzic.

    Cale USA tak podobno dzialalo ... i wynalazca lodowki musial wyjechac
    do Australii, bo w USA nie bylo problemu z zimnym piwem :-)

> [...]
    > a "zgromadzonym chłodem" wykorzystywana jest do napędzania silnika
    > cieplnego, który wytwarza energię do ogrzewania domu. Przy pewnym typie

    Moze miec, ale sprawnosc niewielka.

    Byl jakis zegar nakrecany dobowymi zmianami temperatury czy cisnienia
    atmosferycznego ...

    J.

  • 53. Data: 2015-05-14 11:25:39
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Jarosław Sokołowski"
    > miał niewielką, lecz o dobrej opinii fabryczkę wędlin.

    Sokołów... znam. :-)

    Robert

  • 54. Data: 2015-05-15 00:22:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Moze miec, ale sprawnosc niewielka.

    Mało mnie martwi, że wiatr napędza mi malutki wiatraczek, podczas gdy
    reszta tego wiatru tylko bezproduktywnie kołysze drzewami i świszcze
    w kominie. W przypadku energii pozyskiwanej za darmo z otoczenia,
    sprawność procesu ma niewielkie znaczenie. Jeśli jest z tego pożytek,
    to wszystko w porządku.

    > Byl jakis zegar nakrecany dobowymi zmianami temperatury czy cisnienia
    > atmosferycznego ...

    Bardziej powszechne są te naręczne, które nakręcają się przy każdym ruchu.
    To dopiero jest "niewielka sprawność" -- cały dzień wymachyję rękami, że
    aż mi się zakwasy robią, a tu tylko taka mała sprężynka naciągnięta!

    --
    Jarek

  • 55. Data: 2015-05-15 01:55:38
    Od: Mario <M...@...pl>

> [...]
    > To dopiero jest "niewielka sprawność" -- cały dzień wymachyję rękami, że
    > aż mi się zakwasy robią, a tu tylko taka mała sprężynka naciągnięta!

    No właśnie, trzeba wymachiwać. Gdy będziesz cały dzień siedział z
    założonymi rękami to się zegarek nie nakręci :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 56. Data: 2015-05-15 02:46:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mario napisał:

    > No właśnie, trzeba wymachiwać. Gdy będziesz cały dzień siedział z
    > założonymi rękami to się zegarek nie nakręci :)

    Wystarczy, że ja się nakręciłem (na nocną robotę).

    --
    Jarek

  • 57. Data: 2015-05-16 13:20:27
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Bardziej powszechne są te naręczne, które nakręcają się przy każdym ruchu.
    > To dopiero jest "niewielka sprawność" -- cały dzień wymachyję rękami, że
    > aż mi się zakwasy robią, a tu tylko taka mała sprężynka naciągnięta!

    Albo latarki, którymi "wali się konia", chodzi tam jakiś magnes w cewce, czy
    jaka inna cholera i zgodnie z prawami fizyki wytwarza jakąś tam energię,
    która ładuje akumulatorek. Czyli, zanim zejdziemy do piwnicy, 3 minuty
    "walenia konia" latarką i mamy światło :) No właśnie, poświęcona na to
    energia... jakby ją i z czym tu zbilansować, nawiązując do zegarka z
    wahnikiem...?

    --
    Spamerzy: 814605413 222768000 616285002 845383900 224093185
    (będzie ich więcej, gdy zadzwonią)

  • 58. Data: 2015-05-16 13:25:20
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Mario" <M...@...pl> napisał w wiadomości

    > No właśnie, trzeba wymachiwać. Gdy będziesz cały dzień siedział z
    > założonymi rękami to się zegarek nie nakręci :)

    Gdyby nie to, że stała się ogromna tragedia, to bym powiedział, że do Nepalu
    by takie zegarki wysłać... przejebane tam mają... ale ad rem... chodzi mi o
    rejony, gdzie się ziemia trzęsie, tak nie trzeba by nosić zegarka na ręce,
    by teoretycznie, nakręcił się. W GOPie, gdzie ZTCW, nadal zdarzają się
    tąpnięcia i szkody górnicze, chociaż by była jakaś z nich korzyść - ów
    nakręcony zegarek. Ostatecznie, podróż pociągiem, kimam w kuszetce, a
    zegarek mimo to się nakręca... O ile go ktoś wcześniej nie podpieprzy...

  • 59. Data: 2015-05-16 14:06:44
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-05-16 o 13:25, ACMM-033 pisze:
    > (...)nich korzyść - ów nakręcony zegarek. Ostatecznie, podróż pociągiem,
    > kimam w kuszetce, a zegarek mimo to się nakręca... O ile go ktoś
    > wcześniej nie podpieprzy...

    Miałem taki zegarek lata temu.
    Wystarczyło kilka razy machnąć, aby zegarek "naładował się" na cały
    dzień. Teraz są lżejsze wahadła lub większa przekładnia?

    Tyle, że mój to był CCCP, i wyglądał groźnie ;) Kastet był niepotrzebny ;))

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 60. Data: 2015-05-16 14:08:22
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-05-16 o 13:20, ACMM-033 pisze:

> [...]
    > minuty "walenia konia" latarką i mamy światło :) No właśnie, poświęcona
    > na to energia... jakby ją i z czym tu zbilansować, nawiązując do zegarka

    Albo inne porównanie: ile paliwa spalić, by taką energię uzyskać.
    A przysłowiowa blondynka zje liść sałaty i dwie bułeczki, a gada toto
    cały dzień ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam