  • 61. Data: 2013-09-14 22:47:27
    Temat: Re: Patrz w lusterka, mercedesy są wszędzie
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 14 września 2013 22:16:06 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
    > W dniu 14.09.2013 21:58, k...@g...com pisze:
    >
    > (...)
    >
    > wyci�te linie i spaprane kodowanie
    >

    > tu wyj�tkowo si� z Tob� zgadzam. Nawet nie chodzi o ten przypadek. Czy
    >
    > na ubezpieczycielu spoczywa odpowiedzialno�� za celowe przejechanie
    >
    > cz�owieka na pasach? Takie z premedytacj�? (Jakby jeszcze kierowca
    >
    > wyrazi� skruch� i przeprosi� to by mo�e zawiasy dosta�.) Je�li
    >
    > niekoniecznie, to czy 2.5xprzekrocznie pr�dko�ci nie jest takim przypadkiem?
    >

    > ToMasz

    Najlepsze w tym jest to że na pewno syn wystąpi o odszkodowanie. Nie zapłaci go
    ubezpieczyciel tylko ten pan i tamta pani. A powinien sprawca.

  • 62. Data: 2013-09-14 22:52:25
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 14 Sep 2013 13:39:54 -0700 (PDT), k...@g...com
    napisał(a):

    > świadome a wręcz z premedytacją nie zastosowanie się do obowiązujących przepisów
    może dawać podstawę do wystąpienia z regresem.

    Nie, nie może.
    W ustawie wymienione są wszystkie możliwe podstawy i takiej nie ma.

    Jedynie umyślna szkoda, czyli musiałby już z domu wychodzić z zamiarem
    zabicia kierowcy Astry.

  • 63. Data: 2013-09-14 22:54:56
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 14 września 2013 22:12:35 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

> [...]
    >
    > na zasadzie że ja pewnie bym jednak nie pojechał, bo już nie raz w takiej
    >
    > sytuacji stałem dalej (zazwyczaj niepotrzebnie).
    >

    > Co do wyroku sądu, to w sumie się i zgadzam i nie zgadzam.
    >
    > Uzasadnienie mi się nie podoba, ale do skazania kierowcy Mercedesa to
    >
    > jestem za - uważam że biegli powinni oszacować skutki takiego wypadku przy
    >
    > założeniu że jechał z dozwoloną prędkością, "odjąć" to od tego co się stało
    >
    > i za tą różnicę powinien odpowiedzieć kierowca Mercedesa, a pierwszeństwo
    >
    > mu uwzględnić jako okoliczność łagodzącą.

    Problem w tym że gdyby jechał z dozwoloną prędkością to do wypadku by nie doszło. Ten
    od nissana twierdził że nie widział żadnego zagrożenia. Nie postawił bym zużytego
    kociego żwirku na to ze ten od nissana jechał super hiper przepisowo.

  • 64. Data: 2013-09-14 22:56:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Sep 2013 21:41:29 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

    > Kierowca Mercedesa miał w nosie przepisy, że o zdrowym rozsądku
    > nie wspomnę.

    Ale my tu o Oplu - mial prawo skrecac czy nie - bez znaczenia, liczy
    sie to czy to prawidlowo zrobil :-)

    > A takie numery w mieście w innych krajach to się PJ zabiera.
    > To większość przeciętnych inaczej skutecznie leczy.

    A za nieumiejetne skrecanie nie zabieraja ? Widac powinni.

    Nie musialo byc duzo szybciej aby doprowadzic do wypadku.
    A moze srodkiem kapelusz jedzie 50/70 i zaslania widok na jadacego z
    dopuszczalna predkoscia.

    > Miał.

    Nie widziales, a piszesz :-)

    > Żarty sobie robisz - to jest bardzo dużo. O mieście już nie
    > wspomnę.

    O tyle nie duzo, ze jakbys jechal tak aby jadacemu 70 ustapic
    pierwszenstwa, to jadacy 100 powinien dac rade sie zatrzymac, a jadacy
    130 wyhamowac do tylu ze nie byloby zadnego trupa, albo nawet obrazen
    w ludziach. I wymuszajacy powinien miec pretensje do siebie za swoj
    styl jazdy

    No ale jesli obowiazuje 50, to juz przestaje byc "niecale 2x za
    szybko".

    > Taaaa. Zakładając, że częściej jeżdżą tacy artyści to w ogóle nie
    > należałoby skręcać w lewo w gęstej zabudowie :>

    Przez 3 pasy ruchu ? Cos w tym jest.
    Na kursie powinni uczyc ze trzeba widziec pustke na wszystkich pasach,
    na egzaminie sprawdzac, a kierowcy powinni pisac pisma do prezydenta
    zeby wywalic tego inzyniera, co tam fazy do lewoskretu w swiatlach nie
    zaprojektowal.

    Tylko uwazajcie zebyscie nie skonczyli jak we Wroclawiu - po
    optymalizacji ruchu zakaz skretu w lewo przez kilometry :-)

    J.

  • 65. Data: 2013-09-14 23:05:58
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-09-14 22:12, Tomasz Pyra pisze:

    > Tzn. żeby było jasne, to jak najbardziej uważam że kierowca Opla wtopił -
    > na zasadzie że ja pewnie bym jednak nie pojechał, bo już nie raz w takiej
    > sytuacji stałem dalej (zazwyczaj niepotrzebnie).

    Aha, znaczy co to znaczy wtopił? Widzisz tam jakieś wymuszenie?

> [...]
    > i za tą różnicę powinien odpowiedzieć kierowca Mercedesa, a pierwszeństwo
    > mu uwzględnić jako okoliczność łagodzącą.

    Prezentujesz zadziwiający relatywizm, ale to częste u "zapierdzielaczy".
    Gdyby kierowca Mercedesa jechał tylko trochę więcej to do niczego by
    nie doszło.

  • 66. Data: 2013-09-14 23:12:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Sep 2013 23:05:58 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

    > Aha, znaczy co to znaczy wtopił? Widzisz tam jakieś wymuszenie?

    No ale jak nie bylo, skoro wszyscy pisza ze bylo ?

    J.

  • 67. Data: 2013-09-14 23:13:07
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 14 września 2013 22:52:25 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

> [...]
    >
    > W ustawie wymienione są wszystkie możliwe podstawy i takiej nie ma.
    >

    > Jedynie umyślna szkoda, czyli musiałby już z domu wychodzić z zamiarem

    Nie wiemy jak było w sądzie. Na pewno padło pytanie dlaczego jechał tak szybko.
    Posiadanie uprawnień to obowiązek stosowanie się do przepisów. Dotyczy to nie tylko
    kierowców ale i elektryków, projektantów, kierowników budów. Nie stosowanie się do
    przepisów jest zawsze powodem do cofania uprawnień. Piszesz że ustawa. Sądy mają
    teoretycznie dużą autonomię. W przypadku gdyby ubezpieczyciel wystąpił z regresem i
    za powód podał celowe naruszenie obowiązujących przepisów, co doprowadziło do
    zdarzenia za które wypłacił kasę. To na dwoje babka wróżyła co zrobiły sędzia gdyby
    sprawca odwołał się od takiej decyzji.

  • 68. Data: 2013-09-14 23:13:35
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-09-14 19:07, DoQ pisze:

    > Trudno mi uwierzyć w minimalną. Jakoś nie wyobrażam sobie, żeby za 2,5k
    > budżetu na rodzinę 2+1 stać było rodzinę na zakup/utrzymanie ASTRY 3.

    To tylko robocze założenie. Oczywistym jest, że im wyższe były owe
    dochody tym krótszy okres "rekompensuje" te 40 tys. zł.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 69. Data: 2013-09-14 23:17:06
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-09-14 19:12, Tomasz Pyra pisze:

    > Bo to jest dopiero proces karny, a te 40tys to nawiązka.
    > Odszkodowanie to dopiero druga sprawa - do negocjacji (ewentualnie procesu
    > cywilnego) z ubezpieczycielem sprawcy.

    Też tak to sobie tłumaczyłem. Ale przyznasz, że owe 40 tysięcy dość
    mocno kontrastuje w zestawieniu z wartością samochodu, którym sprawca
    zabił rodziców poszkodowanego (i nie tylko). No ale to już są moje
    przypuszczenia - sąd pewnie lepiej orientuje się w faktycznej sytuacji
    materialnej sprawcy. Przynajmniej mam taką nadzieję.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 70. Data: 2013-09-14 23:19:53
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-09-14 22:56, J.F. pisze:

    > Ale my tu o Oplu -

    Nie, Ty o Oplu.

    > mial prawo skrecac czy nie - bez znaczenia, liczy
    > sie to czy to prawidlowo zrobil :-)

    Miał.

    > A za nieumiejetne skrecanie nie zabieraja ? Widac powinni.

    Tutaj nie ma nieumiejętnego skręcania.

    > Nie musialo byc duzo szybciej aby doprowadzic do wypadku.
    > A moze srodkiem kapelusz jedzie 50/70 i zaslania widok na jadacego z
    > dopuszczalna predkoscia.

    Jak zwykle teoretyzowanie bez pojęcia o lokalizacji itd.
    Tak jest 50km/h, gęste zabudowania i mało kto tam nawet te
    70 jedzie.

    > Nie widziales, a piszesz :-)

    W tym przypadku mnie musiałem widzieć wypadku na własne oczy.

> [...]
    > 130 wyhamowac do tylu ze nie byloby zadnego trupa, albo nawet obrazen
    > w ludziach. I wymuszajacy powinien miec pretensje do siebie za swoj

    O czym Ty bredzisz?

    > No ale jesli obowiazuje 50, to juz przestaje byc "niecale 2x za
    > szybko".

    Aha, a niecałe 2x to już tylko trochę szybciej? No, ale mamy 3x.

> [...]
    > na egzaminie sprawdzac, a kierowcy powinni pisac pisma do prezydenta
    > zeby wywalic tego inzyniera, co tam fazy do lewoskretu w swiatlach nie

    Kocham takie teoretyzowanie dla zasady - skręca się w takich
    sytuacjach nie przy pustce (choć jak patrzę po niektórych
    podejsciu, w tym Twoim, w ogóle nie skręcać, bo się trafi
    tylko taki 2x jadący), a w sytuacji gdy oceniamy, że zdążymy.
    Za tym mamy dwa artykuły PoRD - 3 i 4. Na idiotów w stylu
    kierowcy Mercedesa niestety nie mamy lekarstwa (wykomnując
    manewr).

    > Tylko uwazajcie zebyscie nie skonczyli jak we Wroclawiu - po
    > optymalizacji ruchu zakaz skretu w lewo przez kilometry :-)

    Na szczęście kultura w DC jest wyższa.