  • 11. Data: 2017-07-03 09:43:35
    Temat: Re: Paski LEDowe na 230V
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-07-02 o 18:14, ToMasz pisze:

    > ja za 35zł mam 10metrów paska ledowego

    Wydawało mi się, że paski ledowe droższe są.
    P.G.

  • 12. Data: 2017-07-03 09:45:50
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-07-01 o 19:00, Pawel pisze:

    > A co dtych tych zasilaczy podtynkowych (takie cos na szybko znalazlem ->
    > http://artelsklep.pl/zasilanie-led/637-zasilacz-led-
    do-puszki-podtynkowej-10-w-12v-ip67-.html),
    > to jak to odprowadza cieplo? Przeciez jak to sie zaleppi tynkiem, to sie
    > to bedzie grzalo.

    Zasilacz 10W. Sprawność zapewne w okolicy 80%. Czyli wydziela około 2W.
    Według mnie tej wielkości obudowa nie będzie bardzo gorąca.
    P.G.

  • 13. Data: 2017-07-03 12:55:52
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 03.07.2017 um 09:43 schrieb Piotr Gałka:

    > Wydawało mi się, że paski ledowe droższe są.
    > P.G.

    17.30EUR z zasilaczem u chińczyka. Bez zasilacza połowa, więc pasuje.

    Waldek

  • 14. Data: 2017-07-03 23:26:54
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 03.07.2017 o 09:45, Piotr Gałka pisze:

    do-puszki-podtynkowej-10-w-12v-ip67-.html),

    > Zasilacz 10W. Sprawność zapewne w okolicy 80%. Czyli wydziela około 2W.
    > Według mnie tej wielkości obudowa nie będzie bardzo gorąca.
    > P.G.
    Czyli co, mowisz, ze takie zasilacze mozna normalnie zatynkowac?
    A ile swiatla mozna miec z takiego zasilacza? Daloby rade oswietlic
    jakos ssensownie balkon?

  • 15. Data: 2017-07-04 13:16:09
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-07-03 o 23:26, Pawel pisze:

    do-puszki-podtynkowej-10-w-12v-ip67-.html),

    > Czyli co, mowisz, ze takie zasilacze mozna normalnie zatynkowac?
    > A ile swiatla mozna miec z takiego zasilacza? Daloby rade oswietlic
    > jakos ssensownie balkon?

    Zamontowałem w życiu tylko jeden pasek LEDowy. Działo się 5 lat temu.
    Kupiłem 4m. Brały z 12V dokładnie 2.00A - czyli 24W (według danych
    technicznych powinny brać więcej, ale ile dokładnie nie chce mi się szukać).
    Zasilacz do LEDów dawał ponad 12V więc w sumie brały więcej mocy, ale
    nie mierzyłem ile albo nie pamiętam.
    Oświetlenie blatu było OK.

    Taki zasilacz 10W bym obciążył 10W, zawinął w kołdrę i sprawdził jaki
    jest gorący po 1h i wtedy podjął decyzję. Tynk zapewne odprowadza lepiej
    ciepło niż kołdra.
    Przypuszczam, że można go zatynkować, ale jest za słaby na oświetlenie
    balkonu. Chyba, że ma to być słabe oświetlenie - tylko aby się nie
    zabić, a nie do czytania :)

    Do Ledów wymyślają wszystko co się da. Może jest jakaś ładna listwa na
    sufit na którą nalepia się pasek LED, na tyle duża, że zmieści się w
    niej zasilacz.
    Ten 10W ma przekrój 21x32mm:
    https://www.oneled.pl/pl/p/MW-POWER-A12-Zasilacz-wod
    oodporny-12V-0%2C83A-10W/225
    A ten 45W ma przekrój 20x30mm:
    https://www.oneled.pl/pl/p/MW-POWER-A12-Zasilacz-wod
    oodporny-12V-3%2C75A-45W/226
    P.G.

  • 16. Data: 2017-07-04 22:21:55
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-04 o 13:16, Piotr Gałka pisze:
> [...]
    > szukać).
    > Zasilacz do LEDów dawał ponad 12V więc w sumie brały więcej mocy, ale

    Piotrku, 24W na LEDach to od cholery światła i jeszcze ciut.
    Przy oświetleniu blatu roboczego (wyobrażam go sobie wielkościowo jak
    większe biurko) to może prawie oczy wypalić ;)

    Tutaj:
    https://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?p=167230&high
    light=#167230

    jest garaż podziemny, oświetlony światłami dziennymi 10W.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 17. Data: 2017-07-05 11:14:03
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-07-04 o 22:21, Adam pisze:

    > Piotrku, 24W na LEDach to od cholery światła i jeszcze ciut.
    > Przy oświetleniu blatu roboczego (wyobrażam go sobie wielkościowo jak
    > większe biurko) to może prawie oczy wypalić ;)

    To było w 3 kawałkach (przerwa na pion w rogu kuchni i druga na kuchenkę
    nad którą okap). Oświetlenie było super, oczu nie wypalało :)
    Tyle, że LEDy się wypaliły i teraz jest fatalnie - każda świeci inaczej.
    Planuję coś z tym zrobić (raz na zawsze). Moje założenia:
    - lepsze LEDy (2835)
    - na jakiejś listwie Alu aby ciepło lepiej odprowadzać,
    - taśma bez silikonu, choć w kuchni,
    - taśma za jasna zasilana obniżonym napięciem (nie będę przerabiał
    zasilacza - myślę o mocnej diodzie w szereg).

    Jakieś uwagi, sugestie?
    P.G.

  • 18. Data: 2017-07-05 12:34:20
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2017-07-05 o 11:14, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > - taśma za jasna zasilana obniżonym napięciem (nie będę przerabiał
    > zasilacza - myślę o mocnej diodzie w szereg).

    Nie lepiej użyć ściemniacza? Jest parę różnych wersji. Ja mam takie
    chowane w listwę "ze sprężynką" ;)

    Pozdrawiam

    DD

  • 19. Data: 2017-07-05 14:35:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości
    W dniu 2017-07-04 o 13:16, Piotr Gałka pisze:
    > (...)

    >Piotrku, 24W na LEDach to od cholery światła i jeszcze ciut.

    Tak miedzy 1200 a 2400 lm powinno byc. Z opornikami na tym pasku
    pewnie troche mniej.

> [...]

    >https://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?p=167230&hig
    hlight=#167230
    >jest garaż podziemny, oświetlony światłami dziennymi 10W.

    Duzo zalezy od aparatu. Dobra matryca pokaze jasno, mimo ze ciemno :-)
    A pewnie jakies oswietlenie stale tam tez jest.

    Precyzyjna elektronika moze wymagac i 1000 lx :-)
    to te 2400lm starcza na blat i przyleglosci, ale 1000 to zabraknie :-)

    J.

  • 20. Data: 2017-07-05 14:38:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >A po czym poznac, ze diody sa dobre? Sa jakies rodzaje diod ktore sa
    >lepspze, lub gorsze?

    Sa, ale przeciez Chinczyk nie napisze jakie to dokladnie, to nie
    poznasz :-(

    Ludzie sie podniecaja typami 2835, 3528 - a przeciez to tylko rodzaj
    obudowy, o diodzie nic nie mowi.

    No i wychodzi wielka niewiadoma :-)

    J.