    Subject: Re: Paski LEDowe na 230V
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>
    Date: Sat, 1 Jul 2017 16:18:11 +0200

    W dniu 01.07.2017 o 15:17, ToMasz pisze:

    > nikt się nie odzywa, to może ja nieśmiało zacznę. nieśmiało, bo wolałbym
    > Ci coś doradzić, a uczciwiej będzie odradzić. 5050to dość stary model
    > diody. kij z tym że dużo prądu bierze w porównaniu do mocy światła, ale
    > lubi sie przy okazji przegrzewać i zdychać. nie żeby inne diody były
    > nieśmiertelne (choć pisałem o takich) ale 2835 (NIE3528) są dużo
    > bardziej odporne.
    > Z 230v to też taka kiszka jest trochę. mnie z doświadczeń praktycznych
    > wychodzi, że można 24-26 pasków z 3diodami podłączyć bezpośrednio do
> [...]

    Dzieki za odpowiedz, bo juz myslalem, ze nikt nie odpowie.
    Co do rady, to powiem ci, ze popsules mi humor. Myslalem, ze da sie
    takie cos zrobic i ma to sens.
    Jak sie dowiedzialem o tych paskach ledowych, to chcialem zrobic cos, co
    ne rzucaloby sie w oczy jak jest wylaczone, a z ledami na 12 V jest ten
    problem, ze trzeba by ten zasilacz gdzies umiescic. Na balkonie jak sie
    umiesci u gory, to bedzie sie rzucal w oczy, chyba ze znasz jakis
    zasilacz bardzo maly, najlepiej jakis cieniutki.

    A te 12V bedzie mozna puscic przez zwykly kabel jaki idzie do zasilania
    zwyklych zyrandoli(to chyba 1,5mm)? Jesli tak, to mozna by zasilacz
    umiescic w domu, ale gdzzie go umiescic? Nie widzialem zadnych zasilaczy
    ktore np by sie zmiescily w puszcze podtynkowej. Zreszta, nawet jesli by
    sie zmiescil, to jaak odprowadzic cieplo.