    Subject: Re: Paski LEDowe na 230V
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>
    Date: Sat, 1 Jul 2017 22:19:17 +0200

    W dniu 01.07.2017 o 15:17, ToMasz pisze:

    > nikt się nie odzywa, to może ja nieśmiało zacznę. nieśmiało, bo wolałbym
    > Ci coś doradzić, a uczciwiej będzie odradzić. 5050to dość stary model
    > diody. kij z tym że dużo prądu bierze w porównaniu do mocy światła, ale
    > lubi sie przy okazji przegrzewać i zdychać. nie żeby inne diody były
    > nieśmiertelne (choć pisałem o takich) ale 2835 (NIE3528) są dużo
    > bardziej odporne.
    > Z 230v to też taka kiszka jest trochę. mnie z doświadczeń praktycznych
    > wychodzi, że można 24-26 pasków z 3diodami podłączyć bezpośrednio do
> [...]
    Sprobuje pociagnac jeszcze temat, bo caly dzien nad tym mysle.

    A jaka to jest zywotnosc takich paskow ledowych na 230V? Takie cos u
    mnie to by sie pewnie swiecilo gora kilka minut dziennie (nie
    codziennie), wiec nie byloby zbytnio wykorzystywane.
    Jakby dalo rade wytrzymac chociaz zte 3-4 lata, to by mi to pasowalo,
    tymbardziej, ze wymiana nie wyglada na skomplikowana.

    Druga sprawa, to czzytalem troche i znalazlem jeszcze takie cos co sie
    nazywa moduly LED na 230V bez zasilaczy. Co to jest? Czy to nie jest to
    samo co ten pasek LED tylko schowany do jakiejs obudowy?
    Mnie by interesowalo cos w tym stylu
    https://www.led.micros.pl/led-modul-led-13-x-5730-bi
    ala-zimna-13w-35158.html
    czyli podluzny pasek LED.