  • 71. Data: 2014-12-11 11:09:22
    Temat: Re: Parking dla niepełnosprawnego - zmiany?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 11 Dec 2014 10:44:44 +0100, SW3 napisał(a):

    > No faktycznie, takie uproszczenie ;)
    > Po za tym w tym rozwiązaniu to już wnuczek nie będzie miał żadnych
    > przeszkód by parkować samochodem dziadka-inwalidy.

    Dla ciebie (inwalidy) uproszczenie. Krok w kierunku społeczeństwa
    obywatelskiego. Nie bądź reliktem postkomunistycznym któremu partia i
    rząd wytyczały drogę (wiem, to trudne, ale spróbuj :)
    Co do wnuczka to i na niego prędzej czy później przyjdzie kryska a poza
    tym nie ma systemów idealnych.
    --
    Jacek

  • 72. Data: 2014-12-11 11:11:32
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 11 Dec 2014 09:32:12 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > i jak się okaże, że nie OK to

    to do sądu.
    Dobrze by było żeby sądy też były bardziej obywatelskie a mniej
    państwowe, wzrosła by znacznie moc przerobowa, trafność orzeczeń i
    szybkość działania. Ale nie wszystko od razu...
    --
    Jacek

  • 73. Data: 2014-12-11 11:39:26
    Od: masti <g...@t...hell>

    Jacek Maciejewski wrote:

    > to do sądu.

    i zamiast postępowania mandatowego wkopujesz państwo w dużo droższe i
    dłuższe postępowanie sądowe

    > Dobrze by było żeby sądy też były bardziej obywatelskie a mniej
    > państwowe, wzrosła by znacznie moc przerobowa, trafność orzeczeń i
    > szybkość działania. Ale nie wszystko od razu...

    to zacznij od tego

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 74. Data: 2014-12-11 12:29:38
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 11 Dec 2014 10:39:26 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > i zamiast postępowania mandatowego wkopujesz państwo w dużo droższe i
    > dłuższe postępowanie sądowe
    Przesadzasz. Parkingowy zawsze może zaproponować mandat karny :), tak
    jak teraz.

    > to zacznij od tego
    Sam sobie zaczynaj, mnie to dynda i powiewa :)

    --
    Jacek

  • 75. Data: 2014-12-11 13:58:43
    Od: masti <g...@t...hell>

    Jacek Maciejewski wrote:

    > Przesadzasz. Parkingowy zawsze może zaproponować mandat karny :), tak
    > jak teraz.

    jeśli masz na myśli stróża parkingu to nie może. Jesli strasz wiejską to
    może tylko komu skoro nikogo nie ma

    > Sam sobie zaczynaj, mnie to dynda i powiewa :)

    co nie przeszkadza Ci wymyślać glupot

  • 76. Data: 2014-12-11 14:06:19
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 11 Dec 2014 12:58:43 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > jeśli masz na myśli stróża parkingu to nie może. Jesli strasz wiejską to
    > może tylko komu skoro nikogo nie ma

    Głupi to ty jesteś. Parkingowy może dokładnie to co sobie wypisze w
    regulaminie właściciel parkingu a TK nie zakwestionuje.
    --
    Jacek

  • 77. Data: 2014-12-11 14:10:43
    Od: masti <g...@t...hell>

    Jacek Maciejewski wrote:

    > Głupi to ty jesteś. Parkingowy może dokładnie to co sobie wypisze w
    > regulaminie właściciel parkingu a TK nie zakwestionuje.

    ROTFL. Zrób parking i spróbuj mi wlepić mandat.

  • 78. Data: 2014-12-11 14:19:23
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 11 Dec 2014 13:10:43 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > ROTFL. Zrób parking i spróbuj mi wlepić mandat.

    Najpierw musiałbyś sobie kupić auto :) i zrobić prawko. Nie widzę szans
    boś za głupi.
    --
    Jacek

  • 79. Data: 2014-12-11 14:20:27
    Od: masti <g...@t...hell>

    Jacek Maciejewski wrote:

    > Najpierw musiałbyś sobie kupić auto :) i zrobić prawko. Nie widzę szans
    > boś za głupi.

    powiedział ktoś kto nie ma zielonego pojęcia o prawie.
    Jeśli przypadkiem udało ci się zrobić prawko to może je oddaj i jedź
    autobusem.

  • 80. Data: 2014-12-11 16:28:36
    Od: Iglo <I...@o...pl>

    Zmiany są po to, by zweryfikować dotychczasowe uprawnienia, ze względu na
    zaobserwowane patologie. Niestety aby akcja była skuteczna są tego konsekwencje dla
    wszystkich dotychczasowych posiadaczy uprawnień, między innymi o nowe orzeczenia o
    niepełnosprawności, a te są wymagane do uzyskania nowej karty parkingowej muszą się
    ubiegać także ci, których niesprawność jest oczywista i dożywotnia, ludzie bez
    kończyn itp.
    Najczęściej widywane patologie, czyli samochody z kartą parkowaną na kopertach a
    powożone przez "zdrowych byków" są w miejscach, w których prawdziwi niepełnosprawni
    rzadko bywają, np. duże centra i galerie handlowe. Tam zajmowane są również miejsca
    dla rodzin z dziećmi, ustalone dobrowolnie przez zarządce centrum. To się rzuca w
    oczy. Pod szpitalami czy urzędami problem jest mniej palący.
    Opiszę Wam moją sytuację, nieco odbiegającą od stereotypowego obrazy
    niepełnosprawnego, starszej osoby z trudnością chodzenia.
    Moja córka ma 4 lata, po przeszczepie szpiku, jest niewidoma, nie chodzi. Wymaga
    całodobowej opieki, co zrozumiałe.
    Jestem w sile wieku, do tej pory nie ubiegałem się o kartę parkingową. Mam siłę nosić
    córkę kawałek od samochodu do szpitala na badania, na rehabilitację czy z miejsca
    postoju do mieszkania.
    Czas nie stoi w miejscu, córka rośnie, jest coraz cięższa, przy dwóch wyjściach z
    domu dziennie można poczuć miękkie nogi. Dojrzewam pomału do myśli o obieganiu się o
    kartę.
    Mój główny problem dotyczy miejsca zamieszkania. Stare osiedle, miejsc nie za wiele,
    wprost przeciwnie jak samochodów, wieczorem miejsca nie ma, nawet dość daleko, a są
    też miejsca, które po zajęciu popołudniem są blokowane przez samochody bezrozumnych,
    którzy wieczorem nie znajdują miejsca a nie chce im się iść z innej części osiedla.
    Jednym słowem kłopot.
    Kopert wyznaczonych nie ma. Znany z widzenia niepełnosprawny parkuje na zakazie
    parkowania "ponad 5 min", B35. ZTCW jest to dla posiadaczy dopuszczalne. To dla mnie
    jedyne rozwiązanie gdy wieczorem wracam z rehabilitacji czy szpitala.
    W sytuacji jak wracam z miasta z córką w środku sprawa jest oczywista. Wiozę
    niepełnosprawnego, na którego wystawiona jest karta. A co w sytuacji jak wracam sam,
    a wiem, że wcześnie rano przewożę córkę do szpitala? Mam zostawić samochód gdzieś
    dalej, przecież nie mam możliwości rano zostawić dziecka samego i przeparkować
    bliżej? Ze zdroworozsądkowego punktu widzenia sprawa jest oczywista, lecz dla osoby
    postronnej zdrowy byk wykłada kartę parkingową i zostawia samochód na zakazie.
    Jak widać wiele sytuacji nie jest jednoznacznych, choć na pierwszy rzut oka tak
    wygląda. Nie jest łatwo wszystkiego ująć w ramy przepisów, niemniej weryfikacja
    uprawnień to konieczność i krok w dobrą stronę.