  • 11. Data: 2014-06-19 18:10:25
    Temat: Re: Panorama Firm --> Trybun
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 53a2eb8a$0$2227$6...@n...neostrada.pl

    > Sam nie wiem co o tym myśleć... Pozwól więc że opinia moja nadal będzie bazować na
    doświadczeniach własnych z tym programem, a nie
    > czyichś. ;-)

    Pozwalam sobie -- opinia moja nadal będzie bazować na
    doświadczeniach własnych z tym programem, a nie Twoich. ;)

    -=-

    (; Noszę się z zamiarem dokonania przesunięć środków
    budżetowych tak, aby doinwestować mój dobytek tak,
    aby móc testować nowoczesność w czasie jazdy rowerem. ;)

    Być może (za kilkanaście plnów) kupię uchwyt rowerowy.
    Nawigacja mi nie jest potrzebna, ale szybkościomierz -- owszem.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2014-06-20 15:51:31
    Od: Trybun <I...@j...com>

> [...]
    >
    > Być może (za kilkanaście plnów) kupię uchwyt rowerowy.
    > Nawigacja mi nie jest potrzebna, ale szybkościomierz -- owszem.

    I prawidłowo, każdy bez wyjątku powinien wystawiać opinię przede
    wszystkim na podstawie własnych doświadczeń, a nie np. w durny sposób
    przekonywać innych o kulistości ziemi..;-)

    Tzn. co chcesz doinwestować - Monstera, czy Overmaxa?

  • 13. Data: 2014-06-20 18:11:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 53a43c4d$0$2228$6...@n...neostrada.pl

    > Tzn. co chcesz doinwestować - Monstera, czy Overmaxa?

    Overmax:

    () nie współpracuje panoramicznie
    () jest duży jak na rower
    () nie znajduje sobie uchwytu za 15 plnów
    a uchwyt za 100 plnów jest IMO za drogi
    na moje możliwości finansowe; pokłosie
    wojny to druzgotanie moich finansów;
    nie stać mnie na drogi uchwyt...

    A Ziemia wcale nie jest kulą. Ani magnetycznie,
    ani grawitacyjnie, ani geometrycznie, ani jakkolwiek...
    I co najważniejsze -- IMO nie warto rozpatrywać Ziemi
    jako planety samoistnie błądzącej, ale należy brać
    pod uwagę układ Ziemia-Księżyc wirujący wokoło osi
    przecinającej wspólny środek ciężkości...

    Kopernik głupi nie był, umieszczając Słońce w centrum Układu
    Słonecznego a Ziemię w centrum układu Ziemia-Księżyc, ale
    zauważ, że Kopernik samodzielnie strugał swe przyrządy,
    których akuracja ;) nie zezwalała na rozsądne ułożenie
    centrów nie w środkach mas Słońca i Ziemi, ale w środkach
    mas układów -- Układu Słonecznego i układu Ziemia-Księżyc.

    IMO Kopernik mając dokładniejsze przyrządy, zbudowałby nie heliocentryczny
    układ wszechświata, ale inny, w którym środki pokrywają się ze środkami mas
    układów, nie zaś środkami mas ciężkich ciał.

    Choć by wyjasnienie pływów morskich jest dziurawe doputy, dopóki
    Księzyc obraca się wokolo Zeimi. ;) Obracanie się całego układu
    wokoło środka masy tegoz układu daje proste wyjasnienie pływów
    morskich.

    I aby było jasne -- ruch (?przynajmniej? w klasycznej fizyce)
    jest zupelnie względny, tedy nie ma różnicy co względem czego
    porusza się, w tym i co dookoła czego obraca się, ale obliczemia
    są czasami łatwe a czasami trudne. Geocentryzm to masakra dla
    astrnoma bez komputera choćby takiego, jak dzisiejszy smartfon. ;)

    -=-

    Masa Księżyca to 1.23% masy Ziemi.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Księżyc

    Masa Słońca stanowi 99,86% masy wszystkich znanych obiektów Układu Słonecznego.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Masa_Słońca

    Dziś Kopernik nie budowałby heliocentryzmu. ;)
    Ale w tamtych latach środek masy Słońca czy środek
    masy Układy Słonecznego -- stanowiły jedną chwałę. ;)
    Takoż ze środkami mas Ziemi i układu Ziemia-Księżyc.

    Choć odległość Ziemia-Księżyc przekracza 1 sekundę świetlną a odległość
    Słońce-Ziemia przekracza aż 8 minut świetlnych, znikomość mas (Księżyca
    wobec ziemi i Ziemi wobec Słońca) daje niewielki wpływ i w dawnych
    latach Kopernikowi Heliocentryzm wydawał się dobrą filozofią. Dziś
    jednak układ oparty o środek mas ciał Układu Słonecznego daje (dawał)
    możliwość szukania nowych planet Układu. Dawał, bo od dawna już nic
    nie znaleziono. ;)

    -=-

    Zamierzam przytroczyć Monstera do roweru i sprawdzić nie tylko
    firmowe panoramowanie, ale także w ogóle sprawdzić, jak czuje
    się rowerzysta zaopatrzony w najnowocześniejsza technikę, czy
    technologie. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2014-06-22 10:35:27
    Od: Trybun <I...@j...com>

> [...]
    >
    > () nie współpracuje panoramicznie
    > () jest duży jak na rower
    > () nie znajduje sobie uchwytu za 15 plnów

    Czyli, jednym słowem - uchwyt ci jest potrzebny do Monstera? Taki
    samochodowy to istotnie idzie dostać za 15zł, ale jeszcze nie miałem
    okazji widzieć takiego uchwytu do roweru. Pewnie też nie będzie tanio..

> [...]
    > jako planety samoistnie błądzącej, ale należy brać
    > pod uwagę układ Ziemia-Księżyc wirujący wokoło osi
    > przecinającej wspólny środek ciężkości...

    No skoro nie jest kulą, to o jej płaskości czy kwadraturze. Na takich
    mądrych co dali by się pokroić za czyjeś teorie to ja mogę tylko patrzeć
    jak na tresowaną małpę, a nie człowieka rozumnego.;-)

> [...]
    > układ wszechświata, ale inny, w którym środki pokrywają się ze
    > środkami mas
    > układów, nie zaś środkami mas ciężkich ciał.

    Jednak zupełnie nie dopuszczał możliwości że jest (razem z innymi
    ludzimi) tylko florą bakteryjną jelit jakiegoś stworzenia.. A nie ma
    żadnych dowodów że jesteśmy taką właśnie florą, więc co tu mówić o
    jakichś mądrościach Kopernika i jego naśladowców?

> [...]
    > Księzyc obraca się wokolo Zeimi. ;) Obracanie się całego układu
    > wokoło środka masy tegoz układu daje proste wyjasnienie pływów

    Zaraz zaraz, a odwrotna sytuacja - ziemia obracająca się wokół księżyca
    nie da takich samych efektów pływowych?

> [...]
    > są czasami łatwe a czasami trudne. Geocentryzm to masakra dla
    > astrnoma bez komputera choćby takiego, jak dzisiejszy smartfon. ;)

    No tak...

> [...]
    > jednak układ oparty o środek mas ciał Układu Słonecznego daje (dawał)
    > możliwość szukania nowych planet Układu. Dawał, bo od dawna już nic

    A jaka teoria będzie obowiązywała za kolejne 1500 lat?

  • 15. Data: 2014-06-22 23:26:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 53a6953a$0$2236$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > Taki samochodowy to istotnie idzie dostać za 15zł, ale jeszcze nie miałem okazji
    widzieć takiego uchwytu do roweru. Pewnie też

    Prawie 14 plnów...

    > No skoro nie jest kulą, to o jej płaskości czy kwadraturze.

    Nie jest też płaska i nie jest kwadratowa.

> [...]

    > nie ma żadnych dowodów że jesteśmy taką właśnie florą, więc co tu mówić o jakichś
    mądrościach Kopernika i jego naśladowców?

    Nic nie pojmuję.

    >+ Choćby wyjasnienie pływów morskich jest dziurawe doputy, dopóki

    > Zaraz zaraz, a odwrotna sytuacja - ziemia obracająca się
    > wokół księżyca nie da takich samych efektów pływowych?

    Więc wyjaśnij w ,,5'' słowach zjawisko pływów.

    > A jaka teoria będzie obowiązywała za kolejne 1500 lat?

    Trudno zgadnąć. Kopernik nie żył 1500 lat temu.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2014-06-24 10:54:35
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 17 Jun 2014 17:23:06 +0200, w <lnpmhf$1r8$1@node2.news.atman.pl>, "Eneuel
    Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(-a):

    > IMO szybki algorytm to dobry algorytm, nierzadko
    > szybkość algorytmu uzyskujemy poprzez odchwaszczanie.

    Bardzo rzadko szybki algorytm = dokładny algorytm. Właściwie to z definicji
    jest odwrotnie.
    Szybkość zależy jak dokładnie program chce przeliczyć trasę i jak dużo danych
    weźmie pod uwagę przy przeliczeniu -- szybki algorytm przeliczy ci tylko kilka
    kilometrów.

  • 17. Data: 2014-06-24 18:25:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 24 Jun 2014 10:54:35 +0200, r...@k...pl napisał(a):

    > Bardzo rzadko szybki algorytm = dokładny algorytm. Właściwie to z definicji
    > jest odwrotnie.

    W ogolnosci wyraze sprzeciw. Algorytm powinien robic to co ma robic,
    dokladnie, a wtedy porownujemy tylko szybkosc.
    No ale akurat jesli chodzi o wyznaczanie drogi to jest jak piszesz.

    > Szybkość zależy jak dokładnie program chce przeliczyć trasę i jak dużo danych
    > weźmie pod uwagę przy przeliczeniu -- szybki algorytm przeliczy ci tylko kilka
    > kilometrów.

    No, akurat jakby policzyl uczciwie najkrotsza droge w grafie, i
    zapamietal odleglosci do celu w wezlach, to by przeliczenie bylo
    blyskawiczne. Owszem, wezlow moze byc duzo, pamieci tez duzo, ale po
    cos sie ten 1GB ram kupuje.

    J.

  • 18. Data: 2014-06-26 01:15:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 1uyahwlkchuml.1deupm1wlrb6$....@4...net

> [...]
    > to by przeliczenie bylo blyskawiczne. Owszem, wezlow
    > moze byc duzo, pamieci tez duzo, ale po cos sie ten

    Ja mogę uruchomić wiele nawigacji naraz a mam nieco ponad 1/2 GB.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2014-06-26 23:07:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 26 Jun 2014 01:15:19 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    > "J.F." 1uyahwlkchuml.1deupm1wlrb6$....@4...net
    >
    > Ja mogę uruchomić wiele nawigacji naraz a mam nieco ponad 1/2 GB.

    Moze dlatego, ze zadna nie zapamietuje takich odleglosci, a potem
    przelicza trase dlugie sekundy :-)

    J.

  • 20. Data: 2014-06-28 13:32:19
    Od: Trybun <I...@j...com>

    > "Trybun" 53a6953a$0$2236$6...@n...neostrada.pl

    > Prawie 14 plnów...

    I kto by pomyślał...

    > Nie jest też płaska i nie jest kwadratowa.

    No to o jakiejkolwiek bryle geometrycznej:-P

    > Nic nie pojmuję.

    A proste, co jakiś czas jakiś ślepiec wysnuwa nową teorię na te tematy,
    a inni nie dość że bezkrytycznie podchwytują to jeszcze za tą teorię
    daliby się zabić, albo śmiać się z niedowiarków, ew. nazwać ich
    głupkami, albo... spalić na stosie..

    > Więc wyjaśnij w ,,5'' słowach zjawisko pływów.

    To ja się ciebie pytam..

    > Trudno zgadnąć. Kopernik nie żył 1500 lat temu.

    Gdyby miało to sens, to gotów bym był się założyć że w 3514 roku będą
    się ludzie śmiać z kanonów dzisiaj obowiązujących na ten temat.