eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaPanasonik Lumix DMC G5Re: Panasonik Lumix DMC G5
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
    From: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Panasonik Lumix DMC G5
    Date: Thu, 23 Aug 2012 13:57:52 +0200
    Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
    Lines: 147
    Message-ID: <k155s3$gsn$1@news.task.gda.pl>
    References: <k13bqd$dt4$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: dynamic-78-8-12-187.ssp.dialog.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.task.gda.pl 1345723075 17303 78.8.12.187 (23 Aug 2012 11:57:55 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 23 Aug 2012 11:57:55 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:892850
    [ ukryj nagłówki ]


    "Jakub Roguski" <a...@s...maila.pl> wrote:

    > No, dojechał. W wolnej chwili napiszę coś więcej, ale na gorąco
    > pierwsze wrażenia:
    [...]
    > No i nie mogę się doczekać pierwszych zdjęć w terenie!



    Witam. :)


    Nie żebym domagał się odpowiedzi, bo na razie nie wybieram się na
    zakupy, ale sam pewnie chciałbyś poznać ograniczenia swojego nowego
    nabytku, a i inni chętnie poczytają, tym bardziej, że masz z czym
    porównywać, a to chyba najlepiej sprowadza na ziemię ocenę nowego
    sprzętu! :))


    Nie miałem jeszcze porządnie do czynienia z EVIL-ami, ale wyobrażam
    sobie kilka pierwszych możliwych obszarów wrażliwych:




    1. Czas ostrzenia w sztucznym świetle domowym słabo-średnim.




    2. Blokowanie aparatu przy pracy seriami? (np. autobracketingu).

    Najpierw ustalmy punkt startowy: robimy w rawach i chcemy koniecznie
    mieć podgląd 100% zdjęcia (piszę o tym, bo niektóre modele raw łączą
    tylko z miniaturką JPG i chcąc zobaczyć ostrość zdjęcia albo zamknięte
    oczy trzeba łączyć RAW+najmocniej skompresowany JPG, a to jeszcze
    szybciej blokuje bufor).

    No i teraz robimy serię autobracketingiem, szybkie przekadrowanie
    i już chcemy robić następną (i GOTO START - powtarzamy w pętli :)


    Czy szybko (a może już w ogóle nigdy? ;) poczujemy blokowanie
    sprzętu?
    a). blokowanie możliwości zmiany ustawień;
    b). blokowanie działania spustu migawki.




    3. Przymusowe prostowanie beczki na szerokim kącie - czy wreszcie
    można to wyłączyć, a jeśli nie, to jak ma się później widok szczegółów w
    narożniku wizjera do widoku na JPG-u (np. chcieliśmy pięknie dokadrować
    scenę do jakiejś krawędzi, a bałwan potem wszystko i tak obcina w
    postprodukcji - jaki wówczas pożytek ze "100%" pola krycia?).




    4. W G1 narzekano na lagi w wizjerze związane z pójściem w
    maksymalną rozdzielczość (obrót wokół siebie z patrzeniem przez wizjer)
    oraz coś z kolorami: zbytnie, fałszywe przesycenie i jakieś
    nierównomierności/zafarby? - wciąż są (mocno) widoczne?




    5. Idąc w minimalną GO na średnim kącie widzenia (40~50 mm) - robi
    się ból w porównaniu do FF? (nie chodzi mi o porównanie bezwzględne, bo
    to jest jasne, ale czy mała GO powiedzmy na miniaturce pełnoekranowej
    PC jest:
    a). widoczna, ale wciąż słabo;
    b). mocna, spokojnie nie trzeba więcej.

    (no i napisz jakie szkło, bo zabrakło info)






    DROBIAZGI:


    Video:

    a). ocena głośności i trafności AF w trakcie filmowania + ew.
    wygody i trafności przeostrzania na MF z płytką GO.

    b). możliwość zmiany ustawień już w trakcie rozpoczętego
    filmowania (czułość, stabilizacja, korekta ekspozycji, kontrast,
    saturacja...) + (WAŻNE) możliwość przełączania z wizjera na ekran
    w trakcie filmowania?




    Ocena głośności migawki.




    Ocena pracy AF w trybie Continous.




    Ocena czasu synchronizacji flesza (no chyba że ma blokadę?) - w
    ciemnym pomieszczeniu walimy fleszem w białą ścianę na manualu (pełna
    dziura, czułość odpowiednia do światła - bez totalnego wypalenia kadru)
    i w kolejnych zdjęciach coraz bardziej skracając czas naświetlania.
    Sprawdzamy od którego czasu histogram zaczyna się przesuwać w lewo.




    Ocena siły flesza.




    Ocena stabilizacji - piszę na zapas, bo to trudny temat i pewnie
    niewiele da się wyjaśnić.




    Ciekawostka: czy mając niską czułość w aparacie (+ nienajmniejsza
    przysłona) i przypadkiem naciskając migawkę w ciemnym pomieszczeniu
    (aparat odpala naświetlanie rzędu 60 sek.) można przerwać tę głupią
    ekspozycję jakoś w trakcie?






    Jeśli ktoś ma ochotę, to niech sprawdzi tak swojego EVIL-a, proszę
    uprzejmie (ale z wizjerem, pamiętajcie: tylko z wizjerem! Nie ma EVIL-ów
    bez wizjera! :)))


    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: