-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
From: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
Subject: Re: Panasonik Lumix DMC G5
Date: Thu, 23 Aug 2012 13:57:52 +0200
Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
Lines: 147
Message-ID: <k155s3$gsn$1@news.task.gda.pl>
References: <k13bqd$dt4$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: dynamic-78-8-12-187.ssp.dialog.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.task.gda.pl 1345723075 17303 78.8.12.187 (23 Aug 2012 11:57:55 GMT)
X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 23 Aug 2012 11:57:55 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:892850
[ ukryj nagłówki ]
"Jakub Roguski" <a...@s...maila.pl> wrote:
> No, dojechał. W wolnej chwili napiszę coś więcej, ale na gorąco
> pierwsze wrażenia:
[...]
> No i nie mogę się doczekać pierwszych zdjęć w terenie!
Witam. :)
Nie żebym domagał się odpowiedzi, bo na razie nie wybieram się na
zakupy, ale sam pewnie chciałbyś poznać ograniczenia swojego nowego
nabytku, a i inni chętnie poczytają, tym bardziej, że masz z czym
porównywać, a to chyba najlepiej sprowadza na ziemię ocenę nowego
sprzętu! :))
Nie miałem jeszcze porządnie do czynienia z EVIL-ami, ale wyobrażam
sobie kilka pierwszych możliwych obszarów wrażliwych:
1. Czas ostrzenia w sztucznym świetle domowym słabo-średnim.
2. Blokowanie aparatu przy pracy seriami? (np. autobracketingu).
Najpierw ustalmy punkt startowy: robimy w rawach i chcemy koniecznie
mieć podgląd 100% zdjęcia (piszę o tym, bo niektóre modele raw łączą
tylko z miniaturką JPG i chcąc zobaczyć ostrość zdjęcia albo zamknięte
oczy trzeba łączyć RAW+najmocniej skompresowany JPG, a to jeszcze
szybciej blokuje bufor).
No i teraz robimy serię autobracketingiem, szybkie przekadrowanie
i już chcemy robić następną (i GOTO START - powtarzamy w pętli :)
Czy szybko (a może już w ogóle nigdy? ;) poczujemy blokowanie
sprzętu?
a). blokowanie możliwości zmiany ustawień;
b). blokowanie działania spustu migawki.
3. Przymusowe prostowanie beczki na szerokim kącie - czy wreszcie
można to wyłączyć, a jeśli nie, to jak ma się później widok szczegółów w
narożniku wizjera do widoku na JPG-u (np. chcieliśmy pięknie dokadrować
scenę do jakiejś krawędzi, a bałwan potem wszystko i tak obcina w
postprodukcji - jaki wówczas pożytek ze "100%" pola krycia?).
4. W G1 narzekano na lagi w wizjerze związane z pójściem w
maksymalną rozdzielczość (obrót wokół siebie z patrzeniem przez wizjer)
oraz coś z kolorami: zbytnie, fałszywe przesycenie i jakieś
nierównomierności/zafarby? - wciąż są (mocno) widoczne?
5. Idąc w minimalną GO na średnim kącie widzenia (40~50 mm) - robi
się ból w porównaniu do FF? (nie chodzi mi o porównanie bezwzględne, bo
to jest jasne, ale czy mała GO powiedzmy na miniaturce pełnoekranowej
PC jest:
a). widoczna, ale wciąż słabo;
b). mocna, spokojnie nie trzeba więcej.
(no i napisz jakie szkło, bo zabrakło info)
DROBIAZGI:
Video:
a). ocena głośności i trafności AF w trakcie filmowania + ew.
wygody i trafności przeostrzania na MF z płytką GO.
b). możliwość zmiany ustawień już w trakcie rozpoczętego
filmowania (czułość, stabilizacja, korekta ekspozycji, kontrast,
saturacja...) + (WAŻNE) możliwość przełączania z wizjera na ekran
w trakcie filmowania?
Ocena głośności migawki.
Ocena pracy AF w trybie Continous.
Ocena czasu synchronizacji flesza (no chyba że ma blokadę?) - w
ciemnym pomieszczeniu walimy fleszem w białą ścianę na manualu (pełna
dziura, czułość odpowiednia do światła - bez totalnego wypalenia kadru)
i w kolejnych zdjęciach coraz bardziej skracając czas naświetlania.
Sprawdzamy od którego czasu histogram zaczyna się przesuwać w lewo.
Ocena siły flesza.
Ocena stabilizacji - piszę na zapas, bo to trudny temat i pewnie
niewiele da się wyjaśnić.
Ciekawostka: czy mając niską czułość w aparacie (+ nienajmniejsza
przysłona) i przypadkiem naciskając migawkę w ciemnym pomieszczeniu
(aparat odpala naświetlanie rzędu 60 sek.) można przerwać tę głupią
ekspozycję jakoś w trakcie?
Jeśli ktoś ma ochotę, to niech sprawdzi tak swojego EVIL-a, proszę
uprzejmie (ale z wizjerem, pamiętajcie: tylko z wizjerem! Nie ma EVIL-ów
bez wizjera! :)))
pozdrawiam
Mariusz [mr.]
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nikon D5500 i wyzwalanie migawki
- Canon 550D
- EOS 600D i balans bieli w filmach
- EOS 90D i sentymenty
- Skanowanie: Canon MG2550S vs HP OfficeJet 6950
- czas exif a czas modyfikacji pliku
- karta SD po formacie odzyskiwanie zdjęć i filmów
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Eltec nie zyje?
- Steve McCurry
- Light - lajkowe klasyki od Chinczykow
- Forum o Sony serii A (alfa)?
- obrobka RAW na konputerze
- Sklejanie bracketowanych JPGów
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=