  • 71. Data: 2009-07-01 11:16:11
    Temat: Re: Panasonic troszczy się o swoich klientów ...
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    adam wrote:
    > Użytkownik "Marx" napisał

    > W przypadku mojego Nikkora i Samyanga będzie tak zawsze ; )

    Tan na marginesie to ciekaw jestem jaki system ma Marx
    i czy dostal na pismie gwarancje, ze nie pojawi sie jakies
    szklo nie do konca dzialajace z obecnym body :))

    Chyba w kazdym "systemie" sa przyklady takiej niezgodnosci.
    a jakos nie slychac o masowych samobojstwach wlascicieli ;)

  • 72. Data: 2009-07-01 11:21:34
    Od: Marx <M...@n...com>

    Jakub Jewuła pisze:
    > Nie ma to _zadnego_ znaczenia czy aparat bedzie dzialal z czyms co
    > sie pojawi lub nie kiedys - aparat kupuje bo stan na dzisiaj mi pasuje.
    >
    > Znaczy moze miec dla tych co chca "budowac system", ja tam po prostu
    > chce robic zdjecia :)

    Czyli masz obiektywy docelowe i nigdy nie bedziesz ich wymienial na
    nowsze konstrukcje, nawet gdyby takowe sie pojawily? Zalozmy ze masz kit
    i ze pojawi sie nowy lepszy kit, ktory za niewiele wieksza kase da
    zdecydowanie lepsze efekty. Tak bylo w Canonie, i tak jest aktualnie w
    Sony. Jak rozumiem zaprzesz sie i nie zmienisz?
    Marx

  • 73. Data: 2009-07-01 11:28:56
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" napisał

> [...]
    >
    > Chyba w kazdym "systemie" sa przyklady takiej niezgodnosci.
    > a jakos nie slychac o masowych samobojstwach wlascicieli ;)

    No nie wiem, po ostatnich informacjach o E-P1 i E-P2 kogoś jakby zabrakło
    ; )

    adam

  • 74. Data: 2009-07-01 11:30:07
    Od: Marx <M...@n...com>

    Jakub Jewuła pisze:
    > Tan na marginesie to ciekaw jestem jaki system ma Marx
    > i czy dostal na pismie gwarancje, ze nie pojawi sie jakies
    > szklo nie do konca dzialajace z obecnym body :))
    To zadna tajemnica. Mam Minolte 5D, do ktorej jest od metra obiektywow,
    i niedzialajacych modeli od niezaleznych producentow jest raptem kilka
    (oczywiscie wszystkie obiektywy Minolta/Sony dzialaja). Nie ma takiej
    opcji zeby przyszle szkla nie dzialaly. Swiadczy o tym historia tego
    bagnetu. Predzej bagnet zmieni sie zupelnie, albo zaczna wycinac srubokret.

    > Chyba w kazdym "systemie" sa przyklady takiej niezgodnosci.
    > a jakos nie slychac o masowych samobojstwach wlascicieli ;)
    Zabilbys sie bo ci obiektyw nie dziala? To trzeba leczyc...
    Marx

  • 75. Data: 2009-07-01 11:37:07
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > zdecydowanie lepsze efekty. Tak bylo w Canonie, i tak jest aktualnie w
    > Sony. Jak rozumiem zaprzesz sie i nie zmienisz?

    Nie interesuje mnie to czy i co sie pojawi, alboe nie pojawi.
    Przewidywanie przyszlosci to twoje hobby :)

  • 76. Data: 2009-07-01 11:38:31
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > i niedzialajacych modeli od niezaleznych producentow jest raptem kilka
    > (oczywiscie wszystkie obiektywy Minolta/Sony dzialaja). Nie ma takiej

    Aha, ale jestes pewien? ;)

    > Swiadczy o tym historia tego
    > bagnetu. Predzej bagnet zmieni sie zupelnie, albo zaczna wycinac
    > srubokret.

    Tak, tak. Podobnie jak to bylo z Canonem, Nikonem, Pentaxem :)

    > Zabilbys sie bo ci obiektyw nie dziala? To trzeba leczyc...

    "Medice, cura te ipsum" ;)

  • 77. Data: 2009-07-01 12:04:01
    Od: Marx <M...@n...com>

    Jakub Jewuła pisze:

    > Nie interesuje mnie to czy i co sie pojawi, alboe nie pojawi.
    a to ciekawe...
    Marx

  • 78. Data: 2009-07-01 12:56:33
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Marx" napisał

    > a to ciekawe...

    To normalne.
    Nie ma sensu zawracać sobie głowy tym co będzie w przyszłości bo w
    perspektywie nawet roku wszystko może się wywrócić do góry nogami.
    Jeszcze w zeszłe wakacje męczyłem się z Canonem 20D. Z urlopu wracałem z
    silnym przekonaniem przesiadki na D300. Na jesieni postanowiłem dać ostatnią
    szansę C i kupiłem 40D i 135L. Zestaw świetny tyle, że jeszcze większy i
    cięższy.
    Premiera G1 (i całego tego zjawiska MFT) dała mi do myślenia.
    Jak ustaliłem co w tym potencjalnie drzemie stwierdziłem - do widzenia się z
    lustrzankami.
    Przykuwanie się do konkretnego systemu nie dla każdego ma sens.
    G1 jest też przejściowe bo dla mnie celem jest coś jeszcze mniejszego niż G1
    z wymienną optyką i komfortowym użytkowaniem szkła takiego jakie mi się
    podoba, a nie takiego jakie zechce współpracować w obrębie systemu.

    Czyli coś takiego jak to Marek Wyszomirski nazwał - open source ; )
    Z tego punktu widzenia Panasonic może sobie wyczyniać cokolwiek mu wpadnie
    do głowy z softem aparatu. Teraz to już nawet 7-14 przestało mnie
    interesować, chyba żeby Samyang 8 mm okazał się bezużyteczną chińską kupą.

    adam

  • 79. Data: 2009-07-01 13:33:56
    Od: Marx <M...@n...com>

    adam pisze:
    > Użytkownik "Marx" napisał

    > To normalne.
    > Nie ma sensu zawracać sobie głowy tym co będzie w przyszłości bo w
    > perspektywie nawet roku wszystko może się wywrócić do góry nogami.
    no to jestes "inny"
    Ja np kupilem najtansza lustrzanke z najtanszym obiektywem, zakladajac
    na samym poczatku ze bede dokupywal w przyszlosci inne obiektywy, gdyz
    na poczatku po pierwsze nie bylo mnie stac, a po drugie to sam nie
    wiedzialem czego potrzebuje. I ciesze sie, ze nowe obiektywy ktore w
    miedzyczasie Sony wypuscil dzialaja bezbolesnie z moim aparatem, oraz ze
    te ktore lada chwila wyjda, takze beda dzialac.
    I wkurza mnie ze np. Sony nie daje filmow, bo nie bede mial na co
    zmienic mojej Minolty bez zmiany systemu.

    Oczywiscie zmiana systemu to nie problem. Tylko w innych systemach jakos
    drozej..
    Marx

  • 80. Data: 2009-07-01 13:42:35
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Marx" napisał

> [...]
    > mojej Minolty bez zmiany systemu.
    >
    > Oczywiscie zmiana systemu to nie problem. Tylko w innych systemach jakos

    No i właśnie o to chodzi.
    Zmiana systemu może być bolesna ale czasami konieczna.
    Ja akurat miałem fart bo wszystko pogoniłem w momencie szalejącego kursu
    euro i praktycznie wszystko poszło średnio o 20-30% drożej niż sam
    zapłaciłem parę miesięcy wczesniej.
    Stąd planowanie może czasami wziąść w łeb szybciej niż się człowiek
    spodziewa.

    adam