  • 1. Data: 2012-08-26 00:04:58
    Temat: Panasonic DMC-G5 - bardzo subiektywne spojrzenie nikoniarza
    Od: Jakub Roguski <a...@s...maila.pl>

    Gdyby kogoś zainteresowało:
    http://www.roguski.eu/index.php?m=1&p=14

    c.d.n. (tylko kiedy?!)

    --
    Jakub Roguski
    http://www.roguski.eu
    http://facebook.com/jakub.roguski.7

  • 2. Data: 2012-08-26 12:25:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jakub Roguski wrote:
    > Gdyby kogoś zainteresowało:
    > http://www.roguski.eu/index.php?m=1&p=14
    >
    > c.d.n. (tylko kiedy?!)

    ciekawe...

    tak sie zastanawiam miedzy DMC-G5, OM-D e-m5

    w sumie to mają praktycznie identyczną specyfikację...

    Olek wygląda bardziej klasycznie i ma metalowy korpus.

    po dluższym oglądaniu odrzucam chyba jednak Fuji X1Pro (i to nie ze względu
    na kasę) imho za duży, parametrami w sumie troszkę słabszy. Jakoś nie
    zachwyca mnie wcale ten hybrydowy celownik.

  • 3. Data: 2012-08-26 13:01:35
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-08-26 12:25, Marek Dyjor pisze:

    > ciekawe...
    >
    > tak sie zastanawiam miedzy DMC-G5, OM-D e-m5
    >
    > w sumie to mają praktycznie identyczną specyfikację...
    >
    > Olek wygląda bardziej klasycznie i ma metalowy korpus.

    Na plus Panasonica zaliczyłbym wizjer (jest większy), ekran i AF
    (prawdopodobnie jednak nieco szybszy niż ten Olkowy), na plus Olka
    stabilizację jak i samą matrycę, uszczelnienia, opcjonalne gripy, jak
    ktoś potrzebuje to też ficzersy typu podgląd naświetlania w trybie bulb.

    --
    marcin

  • 4. Data: 2012-08-26 13:07:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    mt wrote:

> [...]
    > stabilizację jak i samą matrycę, uszczelnienia, opcjonalne gripy, jak
    > ktoś potrzebuje to też ficzersy typu podgląd naświetlania w trybie

    no i mamy dylemat typu Osiołkowi w żłobie dano...

  • 5. Data: 2012-08-26 20:07:05
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sun, 26 Aug 2012 00:04:58 +0200, Jakub Roguski wrote:
    > Gdyby kogoś zainteresowało:
    > http://www.roguski.eu/index.php?m=1&p=14

    Coś na temat tego X-kita mogłbyś napisać? Zastanawiam się nad tym
    szkiełkiem jako małym kitem do Olka, warto?

    pozdrawiam,
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 6. Data: 2012-08-26 21:07:37
    Od: Jakub Roguski <a...@s...maila.pl>

    W dniu 2012-08-26 20:07, Michal Tyrala pisze:

    > Coś na temat tego X-kita mogłbyś napisać? Zastanawiam się nad tym
    > szkiełkiem jako małym kitem do Olka, warto?
    >
    > pozdrawiam,

    Panasonic Lumix G X Vario 1:3.5-5.6/14-42 Aspherical Power O.I.S HD -
    uff, komplet napisów z obiektywu. To chyba dlatego wszyscy o nim mówią
    używając kodu produktu - H-PS14042. Czy wart swojej ceny? Moim zdaniem
    tak. Z jednej strony jest mały, a po wyłączeniu aparatu jeszcze bardziej
    się składa, z drugiej strony ostry. Szybko ustawia ostrość. Co ciekawe,
    nie ma żadnych pierścieni - nie ma czym pokręcić. Zarówno ogniskową jak
    i ostrość w trybie ręcznym, ustawia się przy pomocy elektrycznych
    przełączników, umieszczonych na obiektywie. Przyznam szczerze, że ja
    tego nie lubię - zdecydowanie wolę mieć na obiektywie pierścienie,
    którymi mogę kręcić (kwestia wieloletniego przyzwyczajenia). Ale to
    elektryczne sterowanie ma swoje zalety. Zmiana ostrości czy ogniskowej
    jest płynna, a także, co ważne podczas nagrywania filmu, bardzo cicha.
    No i trudno byłoby zbudować składany obiektyw z dwoma pierścieniami.

    Jest też wersja z pierścieniami zamiast przełączników - H-FS014045 -
    obiektyw o zakresie ogniskowej 14 - 45 mm. Ta wersja jest tańsza, ale
    też większa. Ma 60mm długości w porównaniu do 27mm wersji PS i nie
    składa się po wyłączeniku aparatu.

  • 7. Data: 2012-08-26 21:52:34
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Jakub Roguski pisze:
    > Gdyby kogoś zainteresowało:
    > http://www.roguski.eu/index.php?m=1&p=14

    Fajne porównanie :)
    Jako okularnik, wizjera w G5 jeszcze nie miałem okazji przetestować, ale
    porównywałem pod tym względem G3 i OM-D. Olek wypadł dużo lepiej, bo
    można wybrać tryb wyświetlania obrazu w wizjerze, w którym obraz jest
    zmniejszony, ze sporym marginesem naokoło, dzięki czemu nawet grubych
    okularów nie trzeba przyciskać, żeby zobaczyć całość. Natomiast przy
    trybie "pełnoekranowym" jest bardzo podobnie jak w G3.
    Andrzej
    www.radom.ws