  • 11. Data: 2009-08-25 19:31:43
    Temat: Re: Panasonic DMC FZ-28E, czy warto?
    Od: "Robbo" <p...@a...nie.mam>

    news:h71ck4$938$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
    Olek napisal:
    > sam jesteś prowokacja
    > http://www.ceneo.pl/1718183

    > A gdzie jest ten submodel 'E'?

    Nie mam pewności, ale jest chyba tylko FZ-28E
    (FZ-28 nie ma). Na stronie Panasonica jest mowa
    tylko o FZ-28E, a czegoś takiego jak FZ-28 nie ma.
    Niestety, ale fotka tego aparatu na panasonic.pl jest zrobiona
    pod takim kątem, że widać na obudowie tylko FZ-28,
    a miejsce, gdzie miałoby być ewentualnie to E jest
    zasłonięte. Przeglądając wiele stron z fotkami tego
    sprzętu widziałem na obudowie wyłącznie napis FZ-28
    (bez E).

  • 12. Data: 2009-08-25 19:46:32
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Jacek_P wrote:

    > A gdzie jest ten submodel 'E'?

    to jest to samo... dodatkowo jest literka K - czarny, S - srebrny

  • 13. Data: 2009-08-25 20:07:14
    Od: "Robbo" <p...@a...nie.mam>

    > albo podaj jakieś konkrety np:
    > 1. czego oczekujesz po nowym aparacie

    Chciałbym, żeby robił lepszej jakości fotografie niż
    moje obecne aparaty (dwa Zenity, Olympus C-220,
    telefon Nokia N73). Dodatkowo chciałbym mieć większy
    zoom. Szeroki kąt także by się przydał. Chciałbym, żeby
    to była małpka, gdy potrzebuję zrobić zdjęcie szybko.
    Tryb manualny jak najbardziej, jeśli jestem w plenerze
    i mam ochotę poeksperymentować.

    Chciałbym, żeby aparat miał wbudowany GPS oraz kompas
    i zapisywał współrzędne oraz orientację aparatu dla każdego
    zdjęcia -- ale to chyba wyprzedza teraźniejszość(?) Coś takiego
    byłoby rewelacją, bo niejednokrotnie dokumentowałem
    odludzia, a miałem potrzebę lokalizacji fotografii na mapie.
    Natomiast oddzielny odbiornik GPS, zapisywanie współrzędnych
    na kartce bądź w pamięci urządzenia i powiązywanie ich
    z numerami fotografii jest uciążliwe.
    Jeśli coś takiego już istnieje, to zapewne jest na tyle drogie,
    że mnie nie stać.

    > 2. co najbardziej Ci dokuczało w poprzednim

    Przeszkadzał mi wąski kąt (zwłaszcza przy fotografowaniu
    w pomieszczeniach).
    Nie mogłem nic ustawiać ręcznie -- np. lubiłem robić nocne fotki,
    a te wychodziły mi w praktyce tylko późnym wieczorem,
    ale w całkowitej nocy już w praktyce wcale (brak
    możliwości ustawiania czasu naświetlania w Olympusie).
    Brak możliwości ustawiania ręcznie ostrości to też dla mnie problem -
    Olympus miał taką protezę (ustawianie ostrości na jakimś
    obiekcie automatycznie i wciskanie spustu do połowy,
    co powodowało zatrzaśnięcie ostrości). Z kolei Zenit
    to lustrzanka, ale skanowanie zdjęć jest kosztowne,
    kłopotliwe i przy tym aparacie nie zapewnia dobrej
    rozdzielczości. Przeszkadzało mi też to, że wiele fotografii
    wychodziło mi nieostrych.

    > 3. jakie tematy chcesz fotografować

    I. Fotografie na stronę internetową dotyczącą historii miasta:
    a) architektura (szerokie plany, zbliżenia detali),
    b) przyroda - macro chrząszczy, pejzaż leśny,
    sarny, wiewiórki, dzięcioł (tu przyda się zoom),
    c) zdjęcia nocne (oczywiście ze statywem) uliczek
    oświetlonych latarniami gazowymi.

    II. Fotki z wakacji:
    (staram się, aby miały one jakiś walor artystyczny, a już
    na pewno, żeby były poprawne).

    III Imprezy okolicznościowe rodzinne

    Wszystko to na poziomie nieprofesjonalnym, ale na pewno
    ze starannością o poprawność.

    > Zresztą już się kończy epoka tego typu aparatów.

    Napisz o tym coś więcej, jak możesz.

    Pozdrawiam.

  • 14. Data: 2009-08-25 20:42:14
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Po tym co piszesz powinieneś zwrócić uwagę na kompaktowość,
    ta hybryda wcale nie jest taka mała, więc może warto zainteresować się
    takim czymś jak Panasonic TZ7 albo Canon SX 200 IS. Będziesz mieć
    całkiem uniwersalny mały kompakt, który może być zawsze przy tobie.
    Ten Panasonic ma tą zaletę że jest szerszy na krótki końcu 25 kontra 28
    u Canona. Według tego testu
    http://www.dpreview.com/reviews/q209grouplongzoom/
    Panasonic ponoć minimalnie lepiej sobie radzi na wyższym ISO no i u
    Canona upierdliwa jest ta wyskakująca lampa błyskowa. Więc jak masz
    możliwość to przejdź się do sklepu i sprawdź co Ci bardziej pasuje. Te
    aparaty dadzą Ci z pewnością całkiem znośne obrazy po odpowiednim
    pomniejszeniu :).

    Co do hybryd, to zaczyna się teraz epoka kompaktowych konstrukcji z
    wymienną optyką. Takie konstrukcje jak Panasonic G1
    http://fotopolis.pl/index.php?n=7821
    http://fotopolis.pl/index.php?n=8154
    i Olympus E-P1
    http://fotopolis.pl/index.php?n=9087
    http://fotopolis.pl/index.php?n=9235

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 15. Data: 2009-08-25 21:00:28
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Robbo pisze:

> [...]
    > kłopotliwe i przy tym aparacie nie zapewnia dobrej
    > rozdzielczości. Przeszkadzało mi też to, że wiele fotografii

    Zanieś Zenita do serwisu, niech ci wyjustują matówkę, bo na niej
    przecież ostrzysz. Jeśli jest dobra, to może problem z twoim wzrokiem.
    Jeśli tak, to zaopatrz się w matówkę z klinem lub/i mikrorastrem,
    chociaż klinem łatwiej chyba wyostrzyć przy wadzie wzroku. A zdjęcia z
    Zenita mogą wychodzić piekielnie ostre, tylko zaopatrz się w dobry
    obiektyw i dobrą matrycę (film o małym ziarnie, z reguły są to filmy o
    małej czułości).

    Co do fotografii nocnej, to praktycznie żaden kompakt się do tego nie
    nadaje, a na pewno nie te z matrycami 1/2.3" i trylionami pikseli.
    Chociaż i takimi aparatami ludziom udaje się przyzwoite zdjęcia robić.
    Jednak do tego zdecydowanie lustrzanka (aparat z dużą matrycą) i po
    moich doświadczeniach z 6mpx CCD - zdecydowanie CMOS. Najlepiej (bo
    sprawdzony) i najbezpieczniej - Canon.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 16. Data: 2009-08-25 21:05:14
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Robbo pisze:

    > Jeśli mi napiszesz jeszcze, że FZ28 powali mnie*
    > na kolana (w porównaniu do mojego Olympusa C-220
    > i aparatu w telefonie Nokia N73) pod kątem jakości
    > fotografii oraz możliwości (zoom, szeroki kąt),
    > to mi wystarczy.
    >
    > * może nie tyle powali, co będzie sporo lepszy
    > od wymienionych.

    A galerii internetowych sam nie możesz pooglądać i samodzielnie ocenić,
    czy cię powali, czy nie???
    http://www.imaging-resource.com/PRODS/FZ28/FZ28A7.HT

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 17. Data: 2009-08-25 21:13:03
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Robbo pisze:

    > Weź przestań. Chyba każdy lubi optymalnie wykorzystać
    > swoje zasoby finansowe. Ja po prostu nie wiem, jaka
    > teraz jest sytuacja na rynku i proszę o radę, żeby nie
    > utopić pieniędzy.

    Weź przestań sam. Pieniędzy raczej nie utopisz. Może nie wydasz w danej
    chwili w 100% optymalnie, a w 90%. Przecież nie o to chodzi. Chodzi o
    to, żeby móc w końcu robić zdjęcia. Ja doskonale rozumiem dylematy z
    wydaniem z trudem zaoszczędzonych pieniędzy, ale większość aparatów z
    danej półki cenowej prezentuje bardzo zbliżony poziom, więc, żeby być w
    pełni usatysfakcjonowanym, to pójdź do sklepu i wybierz kilku faworytów,
    a potem zapytaj się o te modele na grupie, czy któryś z nich nie będzie
    totalną wtopą (np. jakiś nieudany model pod względem jakości zdjęć,
    awaryjności, czy czego tam jeszcze).

    Jak lubisz zdjęcia we wnętrzach, to szukaj aparatów, które mają kąt
    widzenia 28mm i mniej (ekwiwalent dla "pełnej klatki", czyli twojego
    Zenita).
    P.S. - jakie masz obiektywy do Zenita?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 18. Data: 2009-08-25 21:15:35
    Od: "Robbo" <p...@a...nie.mam>

    > Zanieś Zenita do serwisu, niech ci wyjustują matówkę, bo na niej

    Gdy pisałem o tych nieostrych fotkach, to chodziło mi
    o cyfraki. Z Zenitem nie miałem tu o dziwo problemów.
    Niemniej, gdy robiłem fotografie Zenitem, a potem skanowałem
    z odbitek 10x15, to szczegółowość fotografii nie była tak
    duża, jak z 2.0Mpx Olympusa.

    Robbo

  • 19. Data: 2009-08-25 21:16:29
    Od: "Robbo" <p...@a...nie.mam>

    > takim czymś jak Panasonic TZ7 albo Canon SX 200 IS. Będziesz mieć

    Dzięki za radę. Poczytam sobie o tych aparatach.

  • 20. Data: 2009-08-25 22:05:31
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Robbo pisze:

> [...]
    > Niemniej, gdy robiłem fotografie Zenitem, a potem skanowałem
    > z odbitek 10x15, to szczegółowość fotografii nie była tak

    Hehehe. A tu wychodzi twoja nieznajomość pracy współczesnego labu :P
    Twoje zdjęcia najpierw były skanowane a potem cyfrowo naświetlane,
    pewnie z rozdzielczością 300 lub 400dpi, czyli w gorszym przypadku miały
    mniej niż 2mpx rozdzielczości :D
    Lepiej zrób raz slajd i go wyświetl na ścianie, to stwierdzisz, że może
    nawet i 10mpx on ma, albo i więcej. Dużo zależy też od optyki rzutnika :D

    Pozdrawiam,
    Paweł W.