  • 1. Data: 2009-03-19 23:19:30
    Temat: Pamiec micro SD
    Od: 2late <d...@w...pl>

    Jak sprawdzic jaką dokladnie mam karte pamieci Micro SD?
    Jest jakis software do tego?
    SDSDQ-8192-E11M czy SDSDQ-008G-E11M
    Lub jak sprawdzic parametry pamieci?
    I czy jest sens kupowania jakiejs przejsciowki do tego i uzywania w Lumix'ie?

    2late Outspace Communication Inc. 1999*2009 (R) http://outspace.no-ip.org/
    Let's go! Marching, burdens, deserts, boredom, anger. Whom shall I hire
    myself to? What beast must be adored? What saintly image attacked? What
    hearts shall I break? What lie must I uphold? - Wade through what blood??

  • 2. Data: 2009-03-20 05:37:22
    Temat: Re: Pamiec micro SD
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    2late wrote:
    > Lub jak sprawdzic parametry pamieci?

    Dobry czytnik + dowolny program do testowania szybkosci albo przenoszenia
    danych. W przypadku aparatu interesuje Cie jedynie zdolnosc do zapisu
    duzych, kilkumegowych plikow. Musisz sie tez liczyc z tym, ze zbyt
    szybkiej karty aparat nie wykorzysta.

    > I czy jest sens kupowania jakiejs przejsciowki do tego i uzywania w
    > Lumix'ie?

    Kupowac osobno nie ma sensu - taka przelotke dostajesz do byle karty za 10
    zl, a zapasowa karta sie przyda. Za to uzywac jak najbardziej - taka
    microsd nie rozni sie niczym od SD.

    k,

  • 3. Data: 2009-03-20 06:01:46
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Użytkownik "KILu" :

> [...]
    > danych. W przypadku aparatu interesuje Cie jedynie zdolnosc do zapisu
    > duzych, kilkumegowych plikow. Musisz sie tez liczyc z tym, ze zbyt

    warto zauważyć, że obecnie przy 10..24 magapikselowych obrazkach w JPG,
    ograniczeniem jest szybkość postprocesingu w aparacie, a nie dzisiejsza
    prędkość zapisu na kartę; dotyczy to też _po_części_ RAW-ów, bo często
    spotyka się już pewien rodzaj obróbki obrazu na tym etapie oraz
    zaawansowaną bezstratną kompresję przy zapisie do pliku (to akurat jeszcze
    działa w obie strony);
    oczywiście w przypadku zdjęć seryjnych istnieje jeszcze pewien istotny
    bufor
    w postaci szybkiej pamięci RAM

    --
    pzdr.
    JR

  • 4. Data: 2009-03-20 19:17:23
    Od: 2late <d...@w...pl>

    JR wrote:

> [...]
    > działa w obie strony);
    > oczywiście w przypadku zdjęć seryjnych istnieje jeszcze pewien istotny

    Dzieki wszystkim za wyczerpujace odpowiedzi.
    :-)