  • 131. Data: 2019-01-14 17:58:55
    Temat: Re: Paliwo zwykłe.
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 14-01-2019 o 15:05, J.F. pisze:
    > Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > a) odszukac strone producenta i MSDS
    >
    > b) pogrzebac po patentach ... kiedys jeden znalazlem, ambitne to bylo.

    https://www.amtra.pl/katalog-produktow,603/depresato
    r-diesla-500-ml?brand=960

    https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&sour
    ce=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjpnfHP2u3fAhUu
    lIsKHceQBNsQFjABegQIARAC&url=https%3A%2F%2Fwww.amtra
    .pl%2Fkarty-msds%2Cdownload%2Ccard%2C603&usg=AOvVaw3
    xu1vm9wlL6Lfb2SNOYIWZ

    https://www.amtra.pl/katalog-produktow,759/formula-d
    o-diesla-z-antyzelem-200ml

    yabba

  • 132. Data: 2019-01-14 20:26:44
    Temat: Re: Paliwo zwykłe czy ulepszone
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-01-13 o 10:59, Budzik pisze:

    > ? To znaczy ile cie ona obecnie kosztuje?

    Pytasz ile rocznie przejeżdżam? Zależy od roku. Czasem 35000, czasem 2x
    tyle. Średnie spalanie liczmy 10.5/100. Cena też waha się w dużych
    przedziałach więc na złotówki nie potrafię przeliczyć.

    Promocje też są różne. Przy obecnej, co 420l dostaję 80zł na paliwo
    gratis. Czyli rocznie od 720zł do 2x tyle. Można odjąć od tego jakieś
    zakupy w stacji - powiedzmy 100zł strat względem tańszych sklepów z tym
    samym. A bywały promocje, że 2-3x szybciej udawało mi się dozbierać punktów.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 133. Data: 2019-01-14 20:29:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 14 Jan 2019 08:33:59 -0800 (PST),
    p...@g...com napisał(a):

    > Naprawdę myślisz że aral czy shell podzieli się dobrowolnie tajemnicami na które
    wydał miliony ?

    Takie prawo patentowe - dzielisz sie i masz ochrone, albo nie dzielisz
    i kazdy moze ci zajumac :-)

    https://patents.google.com/patent/US4857073

    J.

  • 134. Data: 2019-01-14 20:39:56
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-01-13 o 15:36, Kris pisze:

    > Tam awersją od razu
    > Wcześniej pisałeś że zważasz mniejsze spalanie po zmianie oleju, teraz piszesz ze
    na vervie zauważasz lepsze przyspieszanie

    Co podtrzymuję. Dla pozostałych: ok 3 tygodni temu znów olej zmieniałem
    (średnio 2-4x w roku to czynię) i schemat się uparcie powtarza.

    Na Vervie zauważam lepszą pracę elektroniki skrzyni biegów - chętniej
    wskakuje na wyższe biegi. Nawet przy stosunkowo niedużym przyciśnięciu
    gazu wskakują wyższe obroty. Pełna moc dostępna jest natychmiast. W
    konsekwencji auto znacząco lepiej zbiera się przy manewrach wyprzedzania
    (przeskakiwaniu po parę aut). W tym kontekście przyspieszenie odbieram
    jako lepsze. Przypuszczam, że od zera do 100 przyspieszenie będzie
    identyczne.

    > Dla mnie to tak wiarygodne jak 3 dolarowy banknot;)

    Pytasz się więc odpowiadam. Jeśli nie pasują Ci odpowiedzi - nie
    zawracaj dupy.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 135. Data: 2019-01-14 20:51:23
    Od: ń <k...@t...sie>

    Też przy automacie miałem podobne wrażenie (niekoniecznie na Orlenie, a np. na
    Statoil itp.), lecz różnica nie wydawała mi się warta
    ewidentnej różnicy w cenie, a szczególnie w jeździe po mieście.

    -----

  • 136. Data: 2019-01-14 20:55:06
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-01-14 o 20:51, ń pisze:
    > Też przy automacie miałem podobne wrażenie (niekoniecznie na Orlenie, a
    > np. na Statoil itp.), lecz różnica nie wydawała mi się warta ewidentnej
    > różnicy w cenie, a szczególnie w jeździe po mieście.

    Ciekawe jest natomiast samo zjawisko bo niby co paliwo ma do skrzyni?
    Pewnie jakieś sondy lamdba, albo ciśnienia / temperatury gazów
    wylotowych, albo... albo... w sumie przekładają się na działanie
    elektroniki skrzyni. Ja to tak interpretuję.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 137. Data: 2019-01-14 21:17:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 stycznia 2019 20:55:09 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:

> [...]
    > wylotowych, albo... albo... w sumie przekładają się na działanie
    > elektroniki skrzyni. Ja to tak interpretuję.

    Mnie tam tylko dziwi że pozytywny wpływ vervy Twój "merc" zauważa po kilku
    tankowaniach(jak się nauczy, jakoś tak napisałeś) a paliwa z Auchan uczyć się nie
    musi bo negatywne objawy zauważasz od razu

  • 138. Data: 2019-01-14 21:24:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 stycznia 2019 20:40:01 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:

    > Pytasz się więc odpowiadam. Jeśli nie pasują Ci odpowiedzi - nie
    > zawracaj dupy.
    Obowiązku odpowiadania póki co nie ma
    Co do zawracania dupy- Ty trzeba niestety robiic wszystko aby z dróg wyeliminować
    takich jak Ty czy idiota kapelusznik /cavalino.
    W pierwszej kolejności idiotów drogowych typu kapelusznik Cavalino w drugiej
    kolejności poganiaczy światłami w Twoim typie
    Dla bepzieczeństwa innych bo niestety prawo Darwina działa tu z opóźnieniem i
    eliminujecie się zbyt późno

  • 139. Data: 2019-01-14 21:29:56
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 14 Jan 2019 12:17:43 -0800, Kris wrote:
    > Mnie tam tylko dziwi że pozytywny wpływ vervy Twój "merc" zauważa po
    > kilku tankowaniach(jak się nauczy, jakoś tak napisałeś) a paliwa z
    > Auchan uczyć się nie musi bo negatywne objawy zauważasz od razu

    Te wszelakie kalkulatory i inne nowoczesne komputery pokładowe mogą tak
    mieć. Jak widzi że lambda szaleje, to schodzi natychmiast do
    "bezpiecznych" ustawień. A jak jest dobrze to próbuje optymalizować, ale
    powolutku.

    Mateusz

  • 140. Data: 2019-01-14 21:41:06
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 14 Jan 2019 12:24:02 -0800, Kris wrote:
    > W pierwszej kolejności idiotów drogowych typu kapelusznik Cavalino w
    > drugiej kolejności poganiaczy światłami w Twoim typie Dla bepzieczeństwa

    Ja tam wierzę, że Marek S. to normalny, rozsądny człowiek, a na grupie
    zgrywa się po prostu (z wymiernym skutkiem). Kawalarz po prostu :)

    > innych bo niestety prawo Darwina działa tu z opóźnieniem i eliminujecie
    > się zbyt późno

    To prawo niestety od dawna już nie działa. Rozmnażają się masowo
    niekoniecznie ci najoptymalniejsi z punktu widzenia rozwoju ludzkości, a
    i szalona polityka pro-socjalna która zdaje się ogarniać całą Europę nic
    tu nie pomaga. Ale to chyba temat na inną grupę.

    Mateusz