  • 141. Data: 2019-01-14 21:46:36
    Temat: Re: Paliwo zwykłe czy ulepszone
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 stycznia 2019 21:29:57 UTC+1 użytkownik Mateusz Viste
    napisał:

    > Te wszelakie kalkulatory i inne nowoczesne komputery pokładowe mogą tak
    > mieć. Jak widzi że lambda szaleje, to schodzi natychmiast do
    > "bezpiecznych" ustawień. A jak jest dobrze to próbuje optymalizować, ale
    > powolutku.
    Może i masz racje
    Moja Multipla mi takich sygnałów nie dawała albo ja jej nie rozumiałem;)
    Oleju w aucie nigdy 2-4 razy w roku nie zmieniałem bo więc trudno mi się w sumie
    ustosunkować do rewelacji że auto zauważalnie mniej pali po zmianie oleju
    Eko jestem;) i olejów w swoich autach nie zmieniam. Bo i po co.

  • 142. Data: 2019-01-14 21:49:52
    Temat: Re: Paliwo zwykłe.
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2019 o 19:31 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Dlaczego do tdci ryzykowne? To ze z turbina nie ma znaczenia. Benzyna
    > jest rownie czysta jak ropa.

    W instrukcji mojego diesla (crdi z 2017 roku) jest napisane:

    "Nie wolno dopuścić do przedostania
    się benzyny lub wody do zbiornika
    paliwa. Jeśli się tak zdarzy, należy
    spuścić paliwo z układu i
    odpowietrzyć przewody paliwowe,
    aby zapobiec zablokowaniu pompy
    wtryskowej i uszkodzeniu silnika."

    "Biopaliwo
    Dostępne na rynku mieszanki oleju
    napędowego zawierające nie więcej niż
    7% biopaliwa, powszechnie znane jako
    ,,olej napędowy B7", można stosować w
    samochodzie Kia, jeżeli spełniają
    wymagania normy EN 14214 lub jej
    odpowiedników (EN oznacza ,,normę
    europejską"). Używanie mieszanek
    zawierających powyżej 7% biopaliw
    produkowanych z estrów metylowych oleju
    rzepakowego (RME), estrów metylowych
    kwasów tłuszczowych (FAME), estrów
    metylowych olejów pochodzących z
    warzyw (VME) lub mieszanie oleju
    napędowego z biopaliwem (powyżej 7%)
    powoduje nadmierne zużycie lub
    uszkodzenie silnika i układu paliwowego.
    Naprawa lub wymiana elementów
    zużytych lub uszkodzonych w wyniku
    stosowania niezatwierdzonych paliw nie
    jest objęta gwarancją producenta."

    TG

  • 143. Data: 2019-01-14 21:50:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 stycznia 2019 21:41:07 UTC+1 użytkownik Mateusz Viste
    napisał:

    > Ja tam wierzę, że Marek S. to normalny, rozsądny człowiek, a na grupie
    > zgrywa się po prostu (z wymiernym skutkiem). Kawalarz po prostu :)
    Znaczy ma chłop jaja?
    No i merca ma;)
    A może ma merca bo ma jaja albo ma jaja bo ma merca.

  • 144. Data: 2019-01-14 21:52:02
    Od: ń <k...@t...sie>

    Np. minimalnie lepszy moment obrotowy przy "takim samym" położeniu pedału
    przyspieszenia wystarczał do szybszego wchodzenia na
    wyższe biegi.

    -----

  • 145. Data: 2019-01-14 22:28:23
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 14 Jan 2019 12:46:36 -0800, Kris wrote:
    > Może i masz racje Moja Multipla mi takich sygnałów nie dawała albo ja
    > jej nie rozumiałem;)

    Pisałem o lambdzie bo akurat tego doświadczyłem: kiedy sonda O2 zaczęła
    szwankować, to Nadieżda nagle osłabła (i zapaliła check engine).
    Wyczytałem, że w takich wypadkach ECU przechodzi w jakiś "bezpieczny"
    tryb. Po miesiącu wkręciłem nową sondę, i mocno się zmartwiłem bo nie
    było żadnego natychmiastowego efektu, poza tym że check engine znikł. W
    desperacji myślałem nawet o tym żeby schować dumę do kieszeni i pójść do
    mechanika (!). Ale Nadia jednak wracała do sił, tyle że bardzo powoli. Do
    poprzedniej mocy doszła dopiero po kilku dniach. Że niby ECU "uczył się"
    nowej sondy. Cuda na kiju Panie, w tych autach.

> [...]
    > w sumie ustosunkować do rewelacji że auto zauważalnie mniej pali po
    > zmianie oleju Eko jestem;) i olejów w swoich autach nie zmieniam. Bo i

    A co do tego to nie wiem, może to kolejny żart Marka, nie znam się. Ja
    oleje zmieniam co 10 tysięcy km (czyli ok. raz w roku), ale tylko dlatego
    że tak mam w knidze napisane że trzeba. Żadnych skutków - ani
    pozytywnych, ani negatywnych - nigdy nie zauważyłem. Ale ja mam
    prymitywny samochód, takie detale jak rodzaj oleju widocznie w ogóle go
    nie ruszają. Przez jakieś pół roku jeździłem bez oleju w jednym z mostów
    i też było ok :)

    Mateusz

  • 146. Data: 2019-01-15 05:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek S p...@s...com ...

    > Pytasz ile rocznie przejeżdżam? Zależy od roku. Czasem 35000, czasem
    > 2x tyle. Średnie spalanie liczmy 10.5/100. Cena też waha się w
    > dużych przedziałach więc na złotówki nie potrafię przeliczyć.
    >
    > Promocje też są różne. Przy obecnej, co 420l dostaję 80zł na paliwo
    > gratis. Czyli rocznie od 720zł do 2x tyle. Można odjąć od tego
    > jakieś zakupy w stacji - powiedzmy 100zł strat względem tańszych
    > sklepów z tym samym. A bywały promocje, że 2-3x szybciej udawało mi
    > się dozbierać punktów.

    W sumie to pytam po prostu ile kosztuje cie obecnie litr...
    Ale widze ze po prostu nie wiesz :)))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

  • 147. Data: 2019-01-15 13:51:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu poniedziałek, 14 stycznia 2019 20:55:09 UTC+1 użytkownik Marek
    S napisał:
    [...]
    > Mnie tam tylko dziwi że pozytywny wpływ vervy Twój "merc" zauważa po
    > kilku tankowaniach(jak się nauczy, jakoś tak napisałeś) a paliwa z
    > Auchan uczyć się nie musi bo negatywne objawy zauważasz od razu

    Teoretycznie moze byc - jak nalejesz benzyny 98, to moze komp
    zmienic warunki ponad standardowe, i to mu moze zajac troche czasu.

    Jak nalejesz 92, to czujnik blyskawicznie wykryje spalanie stukowe i
    komp musi opoznic zaplon.

    J.

  • 148. Data: 2019-01-15 13:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@n...pamietam ...

    > Ja tam wierzę, że Marek S. to normalny, rozsądny człowiek, a na
    > grupie zgrywa się po prostu (z wymiernym skutkiem). Kawalarz po
    > prostu :)

    No to przeciez juz pisałem kiedys ze jajcarz :)
    BTW przypomniał ze kieedys był tugosc co pisał co chwile jakie cacko
    sobie kupił (jak twierdził zreszta za kase zarobiona kosztem rodziny)
    I cały czas nie mogłem sobie przypomniec ksywki az kiedys wpadło do
    głowy. megrims?

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 149. Data: 2019-01-15 22:25:21
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-01-15 o 05:59, Budzik pisze:

    > W sumie to pytam po prostu ile kosztuje cie obecnie litr...
    > Ale widze ze po prostu nie wiesz :)))

    Dałem Ci przecież kalkulację. Jeśli pytasz o dzień wczorajszy (a nie np.
    dzisiejszy), to cena 1l 5.12zł za Vervę. Odejmij sobie to, co napisałem
    - masz kalkulator chyba? Jeśli nie, to przeliczę:

    5.12 - 80/420 = 4.92zł.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 150. Data: 2019-01-15 22:37:53
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-01-14 o 21:17, Kris pisze:

    > Mnie tam tylko dziwi że pozytywny wpływ vervy Twój "merc" zauważa po kilku
    tankowaniach(jak się nauczy, jakoś tak napisałeś) a paliwa z Auchan uczyć się nie
    musi bo negatywne objawy zauważasz od razu

    Skoro lubisz takie łamigłówki to jeszcze dorzucę Ci jedną. Jeżdżę w
    korku dłuższy czas lub z innego powodu delikatnie przyspieszając,
    wjeżdżam na np. autostradę, wciskam gaz prawie do dechy - biegi
    przeskakują spokojnie. Teraz jadąc tą że autostradą przez pewien czas
    szybko, zwalniając i przyspieszając albo jadąc po zwykłej drodze
    wyprzedzając auta na zasadzie gaz / hamulec: obroty cały czas trzymane
    są w okolicach 2000. Biegi zmieniane są agresywnie utrzymując maksimum
    dostępnej mocy w ciągłej gotowości.

    Pewnie w swojej Multipli, w której oleju nigdy nie zmieniasz, też tego
    nie zauważyłeś zapewne :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek