  • 121. Data: 2019-01-13 20:32:15
    Temat: Re: Paliwo zwykłe.
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Dlaczego do tdci ryzykowne? To ze z turbina nie ma znaczenia. Benzyna jest rownie
    czysta jak ropa. Tdci ma miec super filtry paliwa. Benzyna z zalozenia nie ma siarki.
    Dolanie do ropy lotniejszej benzyny podnosi troche liczbe cetanowa. W warunkach
    klimatycznych jakie sa w Polsce moze ale nie musi wystapic koniecznosc uzdatniania
    ropy. Benzyny nie dolewa sie przez caly rok tylko w sytuacji awaryjnej kiedy
    wystepuja temperatury przy ktorych moze sie cos wytracic i zablokowac przewody czy
    filtr. Mam dizla bez wodotryskow. Takie dizle nawet jak sa sztuki nowki nie smigane
    maja tendencje do pierdniecia czarnym jak postac pod swiatlami i ostro ruszyc jak
    zapali sie zielone. Dodanie 1%-2% benzyny do ropy ogranicza to zjawisko na dodatek
    zdecydowanie lzej odpala. Jak ktos cykor moze za kilkanascie zlotych kupic markowy
    dodatek do ropy.

    Chyba chodzi o gęstość paliwa - w TDCI musi być większy reżim jeśli
    chodzi o parametry paliwa, bo ciśnienie jest większe. Ale fachowcem nie
    jestem - tak po prostu słyszałem, że do starszych diesli można niemal
    pól n pół z benzyną zimą jeździć, a nowych grozi to uszkodzeniem
    wtryskiwaczy.
    T.

  • 122. Data: 2019-01-13 21:08:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wszyscy slyszeli ale nikt nie widzial. Tak postaja plotki.

  • 123. Data: 2019-01-14 09:06:44
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Wszyscy slyszeli ale nikt nie widzial. Tak postaja plotki.

    Masz rację. Zwą to "urban legend". Ale nie zaryzykuję sprawdzania :-)
    T.

  • 124. Data: 2019-01-14 10:49:16
    Temat: Re: Paliwo zwykłe. Tylko w Auchanie.
    Od: ń <k...@t...sie>

    Moja firma kiedyś robiła produkty do Castoramy (i to na Zachodzie).
    Robione były "na lewą stronę", żeby inaczej wyglądały.
    Cena zbytu była sporo niższa, niż dla dealerów.

    -----
    > Znajomi z branzy budowlanej mowia, ze jak cos nie wyjdzie w produkcji, to sie
    odstawia dla Castoramy.

  • 125. Data: 2019-01-14 11:35:56
    Od: p...@g...com

    --Masz rację. Zwą to "urban legend". Ale nie zaryzykuję sprawdzania :-)

    kolega zaryzykowal i jest juz madrzejszy tyle ze 2 tysie to kosztowalo :-)
    empirycznie dowiodl ze 1.9 TDI pojedzie na paliwie z jednostki rzecznej a HDI
    peugeota wyzionie ducha, po prawdzie trzeba jednak dodac ze pare tankowan wytrzymal

  • 126. Data: 2019-01-14 12:15:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zajebiscie ze na temat napisales. Informuje i objasniam ze mnie chodzi nie o rope z
    jednostek rzecznych czy lokomotyw a taka z dystrybutora na stacji benzynowej gdzie
    tankuje sie samochody. Benzyna w ilosci kilku procent w stosunku do ON tez jest z tej
    samej stacji. A jak ktos ma stracha to na tej samej stacji mozna nabyc droga kupna,
    jak zajebac sie nie da, markowy uszlachetniacz do ON.

  • 127. Data: 2019-01-14 13:27:52
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    samej stacji. A jak ktos ma stracha to na tej samej stacji mozna nabyc droga kupna,
    jak zajebac sie nie da, markowy uszlachetniacz do ON.

    W sumie to muszę podejśc gdzieś na stację paliw i zobaczyć, czy na
    płynach dolewanych zimą do ON jest podany jakiś skład. Próbowałem
    znaleźć w Internecie, ale raczej składu nie podają... Pozostają przy
    enigmatycznych określeniach typu "dodatek", "preparat", "antyżel"...
    T.

  • 128. Data: 2019-01-14 15:04:17
    Od: p...@g...com

    tak czy inaczej posiadacze common raila wybiora raczej bramke b czyli "markowy
    uszlachetniacz do ON" kupowalem ostatnio liqui moly do czyszczenia wtryskiwaczy
    (falowanie na jalowych obrotach) koszt 40 zeta

    https://www.aral.de/de/retail/kraftstoffe-und-preise
    /unsere-kraftstoffe/uebersicht-der-kraftstoffsorten/
    aral-diesel-im-winter.html

    norma -20C
    zwykly ON -22C
    ultimate -24C

    https://www.shell.de/autofahrer/shell-kraftstoffe/te
    chnische-informationen/dieselkraftstoff-im-winter.ht
    ml

    ale te -22C to bylo jednak za malo:

    http://www.verbraucher-papst.de/aktuell/neuer-shell-
    winterdiesel-bis-minus-30-grad-frostsicher/

    i ADAC

    https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tanken-kraftst
    off-antrieb/winterdiesel/

    Dieselkraftstoff sollte auf keinen Fall mit Benzin gemischt werden. Nur ältere
    Fahrzeugmodelle von vor 1997 - mit ausdrücklicher Freigabe des Herstellers - sind
    davon ausgenommen.

  • 129. Data: 2019-01-14 15:05:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >znaleźć w Internecie, ale raczej składu nie podają... Pozostają przy
    >enigmatycznych określeniach typu "dodatek", "preparat", "antyżel"...

    a) odszukac strone producenta i MSDS

    b) pogrzebac po patentach ... kiedys jeden znalazlem, ambitne to bylo.

    J.

  • 130. Data: 2019-01-14 17:33:59
    Od: p...@g...com

    Naprawdę myślisz że aral czy shell podzieli się dobrowolnie tajemnicami na które
    wydał miliony ? Już prędzej znajdziesz coś w składzie producenta koncentratów czyli
    np Liqui Moly