  • 101. Data: 2012-01-31 08:32:56
    Temat: Re: Padł mi akumulator ...
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Czas grzania świec żarowych przy -15 może wynosić 45s
    > (60 - 80A * 45s)

    Ile??? To chyba jak sobie je na stałe do kontaktu podłączysz
    i zechcesz kabinę ogrzewać ;-). Takie webasto dla ubogich.
    Jak świece trzeba tyle grzać to naprawdę polecam auto oddać
    do serwisu.

    > ... u mnie przy -18 regularnie "zamarzał" (silnik nie
    > kręcił)

    Co zamarzało? Akumulator? 15-letnie tak mają czasem...

    > jakbym miał wtedy większy aku to pewnie by się udało
    > przełamać dodatkowy opór :-)

    A ja myślę że gdybyś wtedy miał po prostu sprawny to kłopotu
    by nie było ;-). Dwa lata temu były naprawdę niezłe mrozy,
    rano bywało poniżej -20, a jakoś mój aku bez problemu
    odpalał po weekendowym postoju.

  • 102. Data: 2012-01-31 08:33:57
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Poczekajmy z wnioskami do soboty.

    Sugerujesz że to pierwsza zima w tym kraju?

  • 103. Data: 2012-01-31 08:35:17
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2012-01-31 08:27, Robert_J pisze:

    > O, dokładnie :-). Jakoś nigdy nie miałem problemów z odpalenie żadnego
    > swojego auta nawet w największy mróz. I nie musiałem wozić baterii od
    > czołgu ;-). Gdyby w konkretnym aucie była potrzeba zamontowania 2 czy 3
    > razy większego akumulatora to na pewno producent by to zrobił. W końcu
    > to większy wydatek przy wymianie jakby co ;-). A jak ktoś jeździ trupem
    > w którym co chwila pada ładowanie, śniedzieją klemy czy jeszcze co
    > innego, to już jego problem. I dorabianie do tego ideologii że "większy
    > to lepszy bo..." jest bez sensu ;-).

    Nie chodzi mi o to, żeby ładować potwory o pojemności 2-3 razy większej
    niż fabryczna. Tylko o to, że obecnie ważniejszym kryterium są wymiary
    "gniazda", typ i układ klem. Pojemność zostaje na końcu, a różnica
    rzadko przekracza kilkanaście Ah. Chce ktoś kupić mniejszy, żeby
    zaoszczędzić - proszę bardzo, tylko za mały (w senie wymiarów)
    akumulator może nie siedzieć stabilnie i się szybciej zużyje.

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 104. Data: 2012-01-31 08:37:24
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > A mój wujek spod Sosnowca. Strącił chujem odrzutowca.

    Chyba spod Smoleńska? ;-)

  • 105. Data: 2012-01-31 08:48:43
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

> [...]
    > zaoszczędzić - proszę bardzo, tylko za mały (w senie
    > wymiarów) akumulator może nie siedzieć stabilnie i się

    Oczywiście masz rację, jak ktoś ma ochotę zamontować trochę
    większy aku to niech montuje. Ale tak jak mówisz,
    kilka-kilkanaście Ah, a nie 2 czy 3 razy więcej, oby miejsca
    starczyło ;-). Pytanie po co? W miarę sprawne auto odpala
    nawet w silny mróz od standardowego akumulatora, więc
    montowanie 3 razy większego "bo może zabraknąć paru A" jest
    MZ usuwaniem skutku, a nie przyczyny :-). To co? Jak auto
    zacznie palić 2 razy więcej bo coś się popsuło to mam
    zamontować drugi zbiornik paliwa żeby przejeżdżać tyle samo
    na tankowaniu? Czy raczej naprawić auto? ;-)

  • 106. Data: 2012-01-31 08:51:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 30 Jan 2012 23:00:12 -0800 (PST), kapec napisał(a):
    > On 30 Sty, 22:12, "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>
    >>
    > Bo? Jak handlarz to sprzedaje badziew? Znamy sie kupe lat,

    Badziew niekonieniecznie, ale:
    a) tak naprawde to nie ma pojecia co sprzedaje,
    b) sprzedaje to co mu daje wiekszy zysk, a jak na czyms nie potrafi zarobic
    to mowi klientom ze badziewie,
    c) mimo ze kolega, to poleci ci to czego nie moze sprzedac :-)

    > 3 lata temu, jako ze posiadam auto z wyciagarka, kupilem
    > superniezajebliwy akumulator glebokiego rozladowania AGM, dokladnie o
    > taki:
    > http://akumulatory-24.pl/sklep/index.php/banner/runn
    ing-bull.html
    > Juz zeszlej zimy pokazywac zaczal rogi, bo przy -10 mial problemy zeby
    > motorem obrocic. Jak tylko lekko przymrozilo tej zimy to padl na amen.

    A uzywales tej wyciagarki ?
    Bo tak patrze sobie, patrze, i mam watpliwosci - czy on sie do tego nadaje
    ... czy to jednak rozruchowy jest. A oni nie chca sie zdeklarowac.
    W dodatku sa ich chyba trzy
    http://www.bannerbatterien.com/banner/produkte/batte
    rien/running_bull/index5.php

    > Wytrzymal 2,5 roku. A kosztowal jak widac niemalo. Poki co Sakura
    > kreci jak glupia, a jak nawet padnie po 2 latach to sobie co 2 lata
    > takie aku za 203zl moge zafndowac.

    No i to jest to - nawet badziewie a 2-3 lata wytrzyma. Jak kosztuje tyle co
    pol markowego ... marka daje gwarancje na 5 lat ?

    P.S. Ja chyba tez do sklepu, wyglada mi na to ze dostal zwarcia w jednej
    celi. Eurostart, choc przeszlosci nie znam, to moze nie powinienem marki
    pisac ... a na gorze BJ0110 - jak myslicie 2010 czy 2001 ?
    Czysciutki, ladniutki ...

    J.

  • 107. Data: 2012-01-31 08:57:59
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-31 08:35, Grejon pisze:
    (...)
> [...]
    > niż fabryczna. Tylko o to, że obecnie ważniejszym kryterium są wymiary
    > "gniazda", typ i układ klem. Pojemność zostaje na końcu, a różnica

    Kto miał zrozumieć zrozumiał, a kto nie, to niech się zastanawia,
    jak wpakować akumulator o rozmiarach x3 do Tico - no chyba, że
    ktoś to Tico chce na melexa przerobić ;)

    > Chce ktoś kupić mniejszy, żeby
    > zaoszczędzić - proszę bardzo, tylko za mały (w senie wymiarów)
    > akumulator może nie siedzieć stabilnie i się szybciej zużyje.

    A tutaj mnie zadziwiłeś - jak się ma szybciej zużyć? Podłożysz
    kawałek drewna to się będzie trzymał ;)

    --
    Jutro to dziś, tyle że jutro.

  • 108. Data: 2012-01-31 08:59:59
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-01-30 21:08, Artur Maśląg wrote:

    > Teoretykiem to raczej Ty pozostajesz i to raczej kiepskim.

    Tak, a katalogi producentów kłamią odnośnie wagi :-) LOL :-)

    > Ja zapoznasz się z dostępnymi na rynku konstrukcjami akumulatorów,
    > to mam nadzieję, że sam dojdziesz do wniosku, że jeżeli w tym
    > samym rozmiarze będzie miał x3 większą pojemność, to z całą
    > pewnością nie będzie mógł być zbudowany w technologii, na której
    > oparłeś swe wyliczenie

    A _KTO_ zakładał ten sam rozmiar - chyba jedynie Ty ? Nawet przedpisca
    pisal: "gdyby było miejsce".

    Ale ok, pójdźmy dalej: podaj konkretny przykład akumulatora
    samochodowego 12V, nie wymagającego poważnych zmian w instalacji
    elektrycznej ładowania, który będzie miał gęstość energii 3-razy większą
    niz ołowiowy i ten sam prąd rozruchowy. Podaj konkretny przykład, wagę,
    technologię i cenę.

    > - ta pozwoli na zbudowanie akumulatora
    > o rozmiarze minimum ~2,5 w stosunku do oryginalnego, a to się
    > nawet przy sporych chęciach w Tico nie zmieści.

    Musisz chyba zacząć pisać po polsku

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 109. Data: 2012-01-31 09:02:50
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-01-30 22:13, kogutek wrote:

    > To na razie ma stosunek jakości do ceny taki jak najtańszy z marketu.

    Pomijasz istotną sprawę - pewność eksploatacji też ma swoją cenę - nie
    zaskoczy Cię nagłym padem.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 110. Data: 2012-01-31 09:03:40
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2012-01-31 08:57, Artur Maśląg pisze:

    > A tutaj mnie zadziwiłeś - jak się ma szybciej zużyć? Podłożysz
    > kawałek drewna to się będzie trzymał ;)

    A jak nie podłożysz to będzie latał i masy czynne spłyną na dno :P