eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › [PRESS] Nowa technologia akumulatorów ?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 17

  • 11. Data: 2011-03-23 18:38:25
    Temat: Re: [PRESS] Nowa technologia akumulatorów ?
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-03-23 17:30, megrims pisze:

    > Jak połączysz szeregowo to wtedy napięcie idzie w kV.
    > Akumulatorownie w serwerowniach są łączone szeregowo.
    > I tam są wysokie napięcia i wysokie prądy. :D
    >
    > Jeśli chcemy ładować w 5 minut akumulator w samochodzie,
    > który będzie mógł jeździć przez 2 godziny z mocą średnio
    > oddawaną 40 kW to oznacza,

    Do utrzymania 100km/h wystarczy 15-20kWh.
    Takze 40kW biorac pod uwage, ze to bedzie silnik elektryczny, to bedzie
    zrywac asfalt ;>

    > że musimy do niego dostarczyć
    > w czasie 24 krótszym moc 24 razy większa.
    >
    > Czyli ładujemy w 5 minut aku mocą 960 kW to prawie 1 MW
    > 1.000.000 Watów przez 5 minut.
    >
    > Do wyboru:
    > 10.000A @ 100V
    > 1 000A @ 1.000V
    > 100A @ 10.000V
    > 10A @100.000V
    >
    > Moc jest Moc i mamy na przesłanie 5 minut.
    >

    Mi tam wychodzi, ze potrzebne bedzie minimum 40kWh, zeby miec jako taki
    zasieg i tyle tez trzeba bedzie potem doladowac.
    Wiec powiedzmy 400V i 100A i w godzine jest naladowany... a przy 400V i
    1000A w 6 minut ;> i mamy prad na kolejne 2h jazdy.
    Ale przeciez mozna isc na kompromis i ladowac 15 czy 20 minut.



    --
    Karolek


  • 12. Data: 2011-03-23 19:15:05
    Temat: Re: [PRESS] Nowa technologia akumulatorów ?
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-03-23 18:38, Karolek pisze:
    > W dniu 2011-03-23 17:30, megrims pisze:
    >
    >> Jak połączysz szeregowo to wtedy napięcie idzie w kV.
    >> Akumulatorownie w serwerowniach są łączone szeregowo.
    >> I tam są wysokie napięcia i wysokie prądy. :D
    >>
    >> Jeśli chcemy ładować w 5 minut akumulator w samochodzie,
    >> który będzie mógł jeździć przez 2 godziny z mocą średnio
    >> oddawaną 40 kW to oznacza,
    >
    > Do utrzymania 100km/h wystarczy 15-20kWh.
    > Takze 40kW biorac pod uwage, ze to bedzie silnik elektryczny, to bedzie
    > zrywac asfalt ;>
    >
    >> że musimy do niego dostarczyć
    >> w czasie 24 krótszym moc 24 razy większa.
    >>
    >> Czyli ładujemy w 5 minut aku mocą 960 kW to prawie 1 MW
    >> 1.000.000 Watów przez 5 minut.
    >>
    >> Do wyboru:
    >> 10.000A @ 100V
    >> 1 000A @ 1.000V
    >> 100A @ 10.000V
    >> 10A @100.000V
    >>
    >> Moc jest Moc i mamy na przesłanie 5 minut.
    >>
    >
    > Mi tam wychodzi, ze potrzebne bedzie minimum 40kWh, zeby miec jako taki
    > zasieg i tyle tez trzeba bedzie potem doladowac.
    > Wiec powiedzmy 400V i 100A i w godzine jest naladowany... a przy 400V i
    > 1000A w 6 minut ;> i mamy prad na kolejne 2h jazdy.
    > Ale przeciez mozna isc na kompromis i ladowac 15 czy 20 minut.
    >
    >
    >
    Racja.
    Generalnie fizyka jest bezlitosna.
    pzdr.


  • 13. Data: 2011-03-23 21:11:01
    Temat: Re: [PRESS] Nowa technologia akumulatorów ?
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>


    >
    > Fajnie jak się czasem jakiś naukowiec odezwie i o czymś fajnym
    > napiszą. Ale pewnie można by takie akumulatory ładować od
    > piorunów i tu jest rynek.
    >

    No to policz sobie _siłę pierona_, zdziwisz się mocno jak sądzę.

    Miłego.
    Irek.N.


  • 14. Data: 2011-03-24 08:34:33
    Temat: Re: [PRESS] Nowa technologia akumulatorów ?
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>


    Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:imb70o$1ef$1@usenet.news.interia.pl...

    > Najbardziej podoba mi się ładowanie akumulatora w notebooku
    > w 5 minut. Jeśli taki aku 3500 mAh to normalnie czas ładowania
    > wynosi co najmniej 4 godziny. Aby to skrócić do godziny, to
    > do aku musi płynąć 14A

    Mnie w godzinę wyszło ~10Ah ja kCi wyszło 3500mAh?

    >jak skrócimy do 6 minut, to 140A przez
    > 6 minut. I to tylko bateria od Notebook'a.

    Po co Ci do akumulatora 3,5Ah wpompować 14Ah?

    Artur(m)


  • 15. Data: 2011-03-24 09:38:07
    Temat: Re: [PRESS] Nowa technologia akumulatorów ?
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-03-22 23:54, J.F. pisze:
    > On Tue, 22 Mar 2011 23:16:18 +0100, megrims wrote:
    >> W dniu 2011-03-22 22:59, J.F. pisze:
    >>> Mowi sie ze NiCd daje najwiekszy prad, a tego wkretarka wymaga.
    >>> Ale mam watpliwosci.
    >> Weź rozbierz baterie od komórki LiIon i zrób zwarcie
    >> żyletką. To się zdziwisz, co ta żyletka zrobi. Prądy
    >> z LiIon płyną konkretne.
    >
    > 11A kiedys zmierzylem bez rozbierania. Fakt ze tam chyba jakis
    > bezpiecznik jest, ale nawet 20A to chyba na zyletce nie zrobi
    > wrazenia.

    Pojedyncze notebookowe ogniwo (typ 18650) może dawać w trybie ciągłym,
    bez przegrzewania (zabójczego dla LiIon) około 3A, chwilowo ok 5A.
    Zwarciowo może więcej, ale szybko zdycha. Aha, w noteboku ogniwa są
    zwykle łączone równolegle np. 4s2p. stąd i wyższe prądy z baterii.

    Generalnie więcej prądu w tej samej masie dadza ogniwa NiMH, a NiCD
    nawet jeszcze więcej, choć z energią jest dokładnie odwrotnie.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 16. Data: 2011-03-24 09:39:34
    Temat: Re: Nowa technologia akumulatorów ?
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-03-23 17:52, Czarek Daniluk pisze:
    > On 22 Mar, 22:33, "J_K_K"<j...@i...fm> wrote:
    >> Uzytkownik "J.F."<j...@p...onet.pl> napisal w
    wiadomoscinews:kr4io61q2fgbc2pfbi4qogu6uv7s4sshnh@4a
    x.com...
    >>
    >>> Nie podniecaj sie.
    >>
    >> Sie nie podniecam - just FYI ;-)
    >>
    >> Jak dla mnie, to ponizej jakiejkolwiek krytyki jest to,
    >> ze Li-Ion we wkretarkach akumulatorowych
    >> to nadal luksusowa rzadkosc, a i NiMH jest rzadko spotykany ;-)
    >>
    >> Pzdr
    >>
    >> JKK
    >
    > Ja sobie zrobiłem sam Li-ION do wkrętarki, jak zdechły oryginalne
    > NiCd ;)
    > Ogniwa wyciągam z aku laptopowych, najczęściej w nich zdycha
    > elektronika :)

    Ale zabezpieczenie przed spadkiem poniżej 3V/ogniwo zrobiłeś,
    i ładujesz ładowarką przystosowaną do litowych, z balancerem?

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 17. Data: 2011-03-24 12:22:21
    Temat: Re: Nowa technologia akumulatorów ?
    Od: StaCH <s...@u...com>

    On 22 Mar, 22:59, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > On Tue, 22 Mar 2011 22:33:08 +0100, J_K_K wrote:
    > >Jak dla mnie, to ponizej jakiejkolwiek krytyki jest to,
    > >ze Li-Ion we wkretarkach akumulatorowych
    > >to nadal luksusowa rzadkosc, a i NiMH jest rzadko spotykany ;-)
    >
    > Mowi sie ze NiCd daje najwiekszy prad, a tego wkretarka wymaga.
    > Ale mam watpliwosci.

    Ja nie mam watpliwosci wiec odpisze.
    Kupilem sobie do wkretarki akumulator Li-Ion 7,4V 2,2Ah w miejsce
    zuzytego Ni-Cd. Nowy akumulator byl wyposazony w plytke z
    zabezpieczeniami typowa dla zastosowanych ogniw. Podczas wkrecania
    wkretow plytka powodowala wylaczenie pradu i wkretarka stawala na
    dluzszy czas prawdopodobnie do ostygniecia elementu zabezpieczajacego
    przez co nie nadawala sie do uzytku. Niestety owa plytka nie
    zabezpieczyla ogniw przez uszkodzeniem jak ladowalem ta baterie
    ladowarka od Ni-Cd i tak ta nauka okazala sie dla mnie dosc kosztowna
    bo sprzedawca w USA nie uznal reklamacji poniewaz powinienem pomimo
    istnienia plytki zabezpieczajacej uzyc specjalnej ladowarki do baterii
    Li-Ion.
    Z druga wkretarka bylo to samo wiec kupilem baterie Ni-MH i teraz
    dzialaja dobrze.

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: