eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[PRESS] Nowa technologia akumulatorów ? › Re: [PRESS] Nowa technologia akumulatorów ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: megrims <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [PRESS] Nowa technologia akumulatorów ?
    Date: Wed, 23 Mar 2011 17:30:12 +0100
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 62
    Message-ID: <imd76g$7ti$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <imb3lh$tht$1@speranza.aioe.org> <imb70o$1ef$1@usenet.news.interia.pl>
    <4d89216b$0$2488$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: heh26.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1300897808 8114 79.187.111.26 (23 Mar 2011 16:30:08
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 23 Mar 2011 16:30:08 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
    Thunderbird/3.1.9
    In-Reply-To: <4d89216b$0$2488$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 110323-0, 2011-03-23), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2358221
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-03-22 23:23, Tomasz Pyra pisze:
    > W dniu 2011-03-22 23:14, megrims pisze:
    >
    >> Aby taki samochodowy akumulator do napędu załadował się w pare
    >> minut, to chyba prąd musiał by płynąć kablem grubości węża
    >> strażackiego. Natężenia prądu szło by w kilo ampery.
    >
    > Ogniwa można też łączyć szeregowo i wtedy kiloampery już nie muszą być
    > potrzebne.
    >
    > Natomiast sam artykuł to raczej fikcja literacka :)

    Jak połączysz szeregowo to wtedy napięcie idzie w kV.
    Akumulatorownie w serwerowniach są łączone szeregowo.
    I tam są wysokie napięcia i wysokie prądy. :D

    Jeśli chcemy ładować w 5 minut akumulator w samochodzie,
    który będzie mógł jeździć przez 2 godziny z mocą średnio
    oddawaną 40 kW to oznacza, że musimy do niego dostarczyć
    w czasie 24 krótszym moc 24 razy większa.

    Czyli ładujemy w 5 minut aku mocą 960 kW to prawie 1 MW
    1.000.000 Watów przez 5 minut.

    Do wyboru:
    10.000A @ 100V
    1 000A @ 1.000V
    100A @ 10.000V
    10A @100.000V

    Moc jest Moc i mamy na przesłanie 5 minut.

    W elektrowni Dolna Odra są 2 bloki po 220MW czyli jeden
    blok mógłby naładować 220 takich aut w 5 minut.

    Przyłączenie lub odłączenie nagle odbioru o takiej mocy
    wpływa na bilans mocy czynnej w całym systemie.

    Nagłe włączenie/odłączenie 1 MW? To jest prąd zwarciowy
    prawie.

    Do rozwiązania: kwestia przesyłu, zasilacza, który
    "wyprostuje" 50Hz w coś do akumulatora z taką mocą.

    Stacje radarowe pracuj z mocą idącą w MW, ale to
    jest w impulsie.

    A tu ma być ciągła moc 1 MW.

    Z technicznego punktu widzenia kiepsko widzę ładowanie
    akumulatorów samochodowych trakcyjnych w kilka minut
    do dalszej jazdy.

    to podobnie jak z kopiowaniem dużych plików.
    Chociaż były by komputery połączone łączem Fibre Chanel 8gbit.
    To jak masz do skopiowania 100TB danych to w 5 minut tego
    nie zrobisz.


    pzdr.
    Megrims

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: