-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: megrims <m...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: [PRESS] Nowa technologia akumulatorów ?
Date: Wed, 23 Mar 2011 17:30:12 +0100
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 62
Message-ID: <imd76g$7ti$1@usenet.news.interia.pl>
References: <imb3lh$tht$1@speranza.aioe.org> <imb70o$1ef$1@usenet.news.interia.pl>
<4d89216b$0$2488$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: heh26.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1300897808 8114 79.187.111.26 (23 Mar 2011 16:30:08
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 23 Mar 2011 16:30:08 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
Thunderbird/3.1.9
In-Reply-To: <4d89216b$0$2488$65785112@news.neostrada.pl>
X-Antivirus: avast! (VPS 110323-0, 2011-03-23), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2358221
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-03-22 23:23, Tomasz Pyra pisze:
> W dniu 2011-03-22 23:14, megrims pisze:
>
>> Aby taki samochodowy akumulator do napędu załadował się w pare
>> minut, to chyba prąd musiał by płynąć kablem grubości węża
>> strażackiego. Natężenia prądu szło by w kilo ampery.
>
> Ogniwa można też łączyć szeregowo i wtedy kiloampery już nie muszą być
> potrzebne.
>
> Natomiast sam artykuł to raczej fikcja literacka :)
Jak połączysz szeregowo to wtedy napięcie idzie w kV.
Akumulatorownie w serwerowniach są łączone szeregowo.
I tam są wysokie napięcia i wysokie prądy. :D
Jeśli chcemy ładować w 5 minut akumulator w samochodzie,
który będzie mógł jeździć przez 2 godziny z mocą średnio
oddawaną 40 kW to oznacza, że musimy do niego dostarczyć
w czasie 24 krótszym moc 24 razy większa.
Czyli ładujemy w 5 minut aku mocą 960 kW to prawie 1 MW
1.000.000 Watów przez 5 minut.
Do wyboru:
10.000A @ 100V
1 000A @ 1.000V
100A @ 10.000V
10A @100.000V
Moc jest Moc i mamy na przesłanie 5 minut.
W elektrowni Dolna Odra są 2 bloki po 220MW czyli jeden
blok mógłby naładować 220 takich aut w 5 minut.
Przyłączenie lub odłączenie nagle odbioru o takiej mocy
wpływa na bilans mocy czynnej w całym systemie.
Nagłe włączenie/odłączenie 1 MW? To jest prąd zwarciowy
prawie.
Do rozwiązania: kwestia przesyłu, zasilacza, który
"wyprostuje" 50Hz w coś do akumulatora z taką mocą.
Stacje radarowe pracuj z mocą idącą w MW, ale to
jest w impulsie.
A tu ma być ciągła moc 1 MW.
Z technicznego punktu widzenia kiepsko widzę ładowanie
akumulatorów samochodowych trakcyjnych w kilka minut
do dalszej jazdy.
to podobnie jak z kopiowaniem dużych plików.
Chociaż były by komputery połączone łączem Fibre Chanel 8gbit.
To jak masz do skopiowania 100TB danych to w 5 minut tego
nie zrobisz.
pzdr.
Megrims
Następne wpisy z tego wątku
- 23.03.11 17:52 Czarek Daniluk
- 23.03.11 18:38 Karolek
- 23.03.11 19:15 megrims
- 23.03.11 21:11 Irek N.
- 24.03.11 08:34 Artur\(m\)
- 24.03.11 09:38 Jakub Witkowski
- 24.03.11 09:39 Jakub Witkowski
- 24.03.11 12:22 StaCH
Najnowsze wątki z tej grupy
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-06-26 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=