  • 1. Data: 2010-09-18 21:04:22
    Temat: POTRZEBNA OPINIA
    Od: <s...@g...com>

    Mieszkan na stale w USA. Co jakis czas bywam w Polsce. Od 15 lat wyjezdzalem
    do Polski dosc rzadko, ale teraz bede bywa znacznie czesciej. W zwiazku z
    tym potrzebuje telefon ktory zachowa swoje funkcjie zarowno w USA jak i w
    Polsce. Oczywiscie zdaje sobie sprawe z koniecznoscie wybrania w PL
    operatora i wykupienia planu, wiec chetnie posluchalbym tez opinii na ten
    temat. Z zawodu jestem informatykiem (od 25 lat), wiec nie sa mi obce rozne
    zagadnienia. Od ok 6 lat uzywalem PalmTreo650 (z PALM-OS) ktory doskonale
    zdawal dla mnie egzamin, jednakze postarzal sie i na dodatek nie wiem czy
    bedzie on dzialaw Polsce bo chyba nie obslugije GSM. Z uwagi na zawod mam
    niestety dosc sporo wymagan jesli chodzi o funkcje telefony ktore wypisalem
    poniej:
    - OS: tylko WinMo .Android (ewentualnie Blackberry, chociaz nie mam pojecia
    na ile jest popularny w Polsce)
    - koniecznie mozliwosc uzywania pelnego GPS (najlepiej bez internetu)
    - w miare duzy ekran (...uzywam oklulary, wiec moj wzrok nie jest juz taki
    jak przed laty)
    - mozliwosc obslugi przez klawiature TOUCH i tradycyjna QWERTY
    - mozliwosc podlaczenia do internetu (przez ISP), oraz WiFi
    - mozliwosc tzw. thatering (czyli uzywania tel. jako modemu w celu
    podlaczenia do internetu np. notebook'a)
    - obsluga (lub mozliwosc zainstalowania) bazy danych typu SQL (np. MySLQ,
    SQLi, MSSQL-mobile etc.
    - mozliwosc uzywania wiekszosci funkcji telefonu bez koniecznosci
    wykupywania planu/serwisu z internetem

    W US place ok $65 brutto za serwis w ktorym mam nielimitowane rozmowy po
    calym USA i Kanadzie, Voice-mail, i Informacja o nr-ach. Dodatkowe uslugi
    np. SMS czy MMS kosztuja ok $0.25/szt Chicalbym sie dowiedziec ktory
    serwis jest waszym zdaniem najlepszy jesli chcialbym miec nast. uslugi:
    - zwykle rozmowy (voice calls)
    - SMS
    - GPS

    - E-mail (tylko)
    lub
    - Internet (E-mail + web etc)

    dodatkowo nasuwa sie kilka pytan:

    1 - gdzie i u kogo kupic tel. (smartphone - unlocked) ktory bedzie dzialal w
    Polsce (a jeszcze lepiej w calej UE) i USA ???
    2 - czy w Polsce dziala juz siec 4G (a jesli nie to czy sa jakies plany i
    kiedy) ?
    3 - czy system operacyjny mozna jakos latwo przelaczyc z wersji polskiej na
    angielska i odwrotnie (tak zeby obsluga byla w jezyku zarowno polskim jak i
    angielskim - do wyboru) ?
    4 - czy jest jeszcze cos na co powinienem zwrocic uwage przy zakupie tel. i
    wyborze serwisu ?

    Aktualnie korzystam z serwisu T-Mobile. Tutaj
    http://www.t-mobile.com/shop/phones/ mozna znalezc informacje o dostepnych
    telefonach.

    poniewaz planuje tworzenie aplikacji na smartphone poszukuje rowniez
    jakiegos rozwiazania ktore jest popularne i w miare latwe do
    zaimplementowania w Polsce. Glownie chodzi mi o komunikacje z serwerem baz
    danych, replikacje, komunikacje z komputerem (np. biurowym - czsyli tzw.
    DesktopSync). Narzedzia ktore aktualnie biore pod uwage to: MobiForms,
    HandBase, VS.

    bede bardzo wdzieczny za wszelkie opinie i porady

    w USA jest wielu Polakow ktorzy sa w podobnej sytuacji i jesli uzyskam od
    was wystarczajaca ilosc informacji chetnie umieszcze je na jednej z moich
    witryn (zeby inni mogli tez z tego skorzystac).

    Arthur Klisiewicz
    www.datapointsoftware.com

  • 2. Data: 2010-09-19 06:26:26
    Temat: Re: POTRZEBNA OPINIA
    Od: TGor <t...@o...pyl>

    On 2010-09-18 23:04, s...@g...com wrote:

    > bede bardzo wdzieczny za wszelkie opinie i porady

    Macie Blackberry, wątpicie, czy tutaj ta cywilizacja dotarła, macie
    Palmy Treo a nie macie Google?

    A Ruscy mają...

    TG

  • 3. Data: 2010-09-19 09:06:33
    Od: "tl" <t...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "TGor" <t...@o...pyl> napisał w wiadomości

    > Macie Blackberry, wątpicie, czy tutaj ta cywilizacja dotarła, macie Palmy
    > Treo a nie macie Google?
    >
    > A Ruscy mają...

    A w Polsce jest GPS ? Przecież białe niedźwiedzie się na to nie zgadzały ...

  • 4. Data: 2010-09-19 22:36:41
    Od: <s...@g...com>

    ...moze nie zrozumielismy sie. Nie robie tu aluzji do tego czy ktos lub
    jakis kraj jest technologicznie bardziej lub mniej w tyle za reszta. Taki
    fakt o niczym nie swiadczy. Pytam tylko dlatego ze jak wiadomo na swiecie
    jest wiele roznych systemow i nie zawsze ze soba zgodnych. Urzadzenia
    pracujace w jednym systemie nie pracuja czasem w innym. Tak jest z
    telewizja, radiem nawet pradem (mowa o napiecu) i wielu innych. Nie ma to
    nic wspolnego z polityka i patriotyzmem. Sa np. urzadzenia GPS ktore pracuja
    w USA ale nie w UE, tak samo jest z niektorymi telefonami albo ich
    funkcjami. Blackberry jest w jednych krajach bardziej popularny niz w innych
    i jest to zrozumiale z roznych wzgledow.
    Jesli ktos tego nie rozumie to moze nadal doszukiwac sie jakichs
    aluzji czy podtekstow, ktorych staralem sie nie robic. Zamiast wiec
    zlosliwych dygresji,
    bylbym bardzo wdzieczny za opinie techniczne.
    Pozdrawiam wszystkich - Arthur

  • 5. Data: 2010-09-20 15:03:18
    Od: TGor <t...@o...pyl>

    On 2010-09-20 00:36, s...@g...com wrote:
    > ...moze nie zrozumielismy sie.

    Na pewno nie. Dziwię się jednak, że ktoś spędziwszy sporo jak mniemam
    czasu w USA oczekuje, że ktoś coś za niego za friko zrobi.

    Ale masz: http://lmgtfy.com/?q=PalmTreo650

    żebyś nie mówił...

    TG

  • 6. Data: 2010-09-22 23:18:08
    Od: <s...@g...com>

    nie interesuje mnie PalmTreo, bo uzywam go z powodzeniem od 5 lat. Szukam
    telefonu ktory bedzie dzialal tak samo w PL jak i USA (mam na mysli rozmowy
    i wszystkie inne funkcjie)....
    Proste

    Dziekuje za czas,...

  • 7. Data: 2010-09-23 11:19:02
    Od: "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying>

    On 09/23/2010 01:18 AM, s...@g...com wrote:
> [...]
    > telefonu ktory bedzie dzialal tak samo w PL jak i USA (mam na mysli rozmowy

    Proste to jest odpisywanie _pod_ poprzednikami w Usenecie, przycinanie
    cytatów i tym podobne...
    (A żeby nie było że nie na temat - kup zepsuty, będzie tak samo działał
    nie w US i w Europie :>)

    M.

  • 8. Data: 2010-09-25 03:20:00
    Od: <s...@g...com>

    Michal -
    dziekuje dobry czlowieku za twoj poswiecony czas (widocznie masz go bardzo
    duzo) skoro zamiast pomoc innym wolisz poswiecic go na krytyke. Zycze ci w
    zyciu wiecej radosci niz do tej pory!
    Pozdrawiam serdecznie - Arthur

    ""Michal Dwuznik (Michal Dwuznik)""
    <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.bef
    ore.replying> wrote in
    message news:i7fd36$lt0$2@news.onet.pl...

  • 9. Data: 2010-09-27 15:10:54
    Od: TGor <t...@o...pyl>

    On 2010-09-25 05:20, s...@g...com wrote:
> [...]
    > duzo) skoro zamiast pomoc innym wolisz poswiecic go na krytyke. Zycze ci w

    Przeciwnie, facet ma go za mało, żeby pomagać jakiemuś azbestowemu
    borostworowi z leniem...

    TG