  • 1. Data: 2012-12-04 20:24:01
    Temat: PLC Kinco - podłączanie wyjść
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Witam,

    mam pytanie do użytkowników sterowników PLC Kinco-K3.

    Chcę podłączyć do wyjść takiego sterownika zwykłą diodę
    świecącą, a dokładniej - wejście innego modułu (SMC108),
    w którym taka dioda z rezystorem 0.33k jest na wejściach
    sterujących.

    Sterownik Kinco ma 16 wyjść "tranzystorowych". Chciałem
    podłączyć diody do wyjść 0.0 i 0.1 (po lewej u góry
    na schemacie poniżej).

    Zgodnie z dołączoną instrukcją (K308-40AT):
    http://piotrne.republika.pl/KincoK3_a.jpg
    i wymaganiami sterownika SMC108 (sterowanie 5V)
    podłączyłem zasilanie 5V do zacisków 1L- oraz 1L+.
    Zasilanie pochodzi z małego stabilizatora 5V, podłączonego
    do VO- i VO+ (24V, po prawej na dole). Liczyłem na to,
    że na wyjściach pojawiać się będzie 0V albo 5V (między
    1L- a wyjściem), zależnie od ustawionego stanu wyjścia.

    Jak się okazało - napięcia takie rzeczywiście pojawiają się,
    ale tylko jeśli wyjście jest nieobciążone. Po podłączeniu
    nawet rezystora 2k napięcie spada z 5V do 2V (i nie nadaje się
    do zasilania diody).

    Znalazłem jeszcze taką dokumentację:
    http://piotrne.republika.pl/KincoK3_b.png
    gdzie piszą jawnie, że zasilanie ma 24V (a nie 5V).
    Pełna dokumentacja jest tu:
    http://www.kinco.cn/download%20center/document/kinco
    PLC/KincoBuilder_V1.1.0.0%20%20Hardware%20User%20Man
    ual_en.zip

    Czy muszę koniecznie zasilać część wyjściową z 24V?
    Czy można do tego użyć VO- i VO+ (bo w innym miejscu
    instrukcji piszą, że VO- i VO+ służą tylko do zasilania
    czujników)?

    P.

  • 2. Data: 2012-12-04 22:21:28
    Temat: Re: PLC Kinco - podłączanie wyjść
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    ...częściowo problem został rozwiązany przez uaktualnienie
    przez producenta instrukcji sterownika SMC108 - w dzisiejszej
    wersji na wejścia można podawać 5V do 24V...

    Do wyjaśnienia pozostaje, czy w Kinco-K3 wolno używać dostępnego
    napięcia 24V (VO-, VO+) do zasilania portów wyjściowych (1L-, 1L+).

    P.

  • 3. Data: 2012-12-04 23:03:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 04 Dec 2012 22:21:28 +0100, Piotrne napisał(a):
    > ...częściowo problem został rozwiązany przez uaktualnienie
    > przez producenta instrukcji sterownika SMC108 - w dzisiejszej
    > wersji na wejścia można podawać 5V do 24V...

    A daj np 10V zasilania - mozliwe ze przy 5V obwody wyjsciowe slabo
    dzialaja, albo te "tranzystory" maja 3V spadku napiecia.

    > Do wyjaśnienia pozostaje, czy w Kinco-K3 wolno używać dostępnego
    > napięcia 24V (VO-, VO+) do zasilania portów wyjściowych (1L-, 1L+).

    Jak znam zycie to mozna - rozdzielone sa po to, aby mozna bylo dac inne
    napiecie, ale skoro sa izolowane, to mozna i to samo.

    No chyba ze to maszyna o duzych zakloceniach i lepiej nie zaklocac
    zasilania PLC.

    J.