    From: Piotrne <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: PLC Kinco - podłączanie wyjść
    Date: Tue, 04 Dec 2012 20:24:01 +0100

    Witam,

    mam pytanie do użytkowników sterowników PLC Kinco-K3.

    Chcę podłączyć do wyjść takiego sterownika zwykłą diodę
    świecącą, a dokładniej - wejście innego modułu (SMC108),
    w którym taka dioda z rezystorem 0.33k jest na wejściach
    sterujących.

    Sterownik Kinco ma 16 wyjść "tranzystorowych". Chciałem
    podłączyć diody do wyjść 0.0 i 0.1 (po lewej u góry
    na schemacie poniżej).

    Zgodnie z dołączoną instrukcją (K308-40AT):
    http://piotrne.republika.pl/KincoK3_a.jpg
    i wymaganiami sterownika SMC108 (sterowanie 5V)
    podłączyłem zasilanie 5V do zacisków 1L- oraz 1L+.
    Zasilanie pochodzi z małego stabilizatora 5V, podłączonego
    do VO- i VO+ (24V, po prawej na dole). Liczyłem na to,
    że na wyjściach pojawiać się będzie 0V albo 5V (między
    1L- a wyjściem), zależnie od ustawionego stanu wyjścia.

    Jak się okazało - napięcia takie rzeczywiście pojawiają się,
    ale tylko jeśli wyjście jest nieobciążone. Po podłączeniu
    nawet rezystora 2k napięcie spada z 5V do 2V (i nie nadaje się
    do zasilania diody).

    Znalazłem jeszcze taką dokumentację:
    http://piotrne.republika.pl/KincoK3_b.png
    gdzie piszą jawnie, że zasilanie ma 24V (a nie 5V).
    Pełna dokumentacja jest tu:
    http://www.kinco.cn/download%20center/document/kinco
    PLC/KincoBuilder_V1.1.0.0%20%20Hardware%20User%20Man
    ual_en.zip

    Czy muszę koniecznie zasilać część wyjściową z 24V?
    Czy można do tego użyć VO- i VO+ (bo w innym miejscu
    instrukcji piszą, że VO- i VO+ służą tylko do zasilania
    czujników)?

    P.