  • 121. Data: 2023-12-20 05:48:15
    Temat: Re: PILNE !! Google Groups zostaną zlikwidowane 15 lutego 2024 roku 273 views Subscribe
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    > Nie chodzi mi o wojny między użytkownikami. A więc nie. Poza tym on
    > wcale nie taki mały.

    W porównaniu ze światowym Usenetem mały.

    > I tak dłuższy niż średnia. Za to napisany porządnie, myśli poukładane
    > w akapity, z przyjemnością się czyta. To zasługa (poza Autorem rzecz
    > jasna) "apki do Usenetu", czyli tina.

    W zasadzie to zewnętrznego edytora. tin nie ma własnego edytora. Tworzy
    plik tymczasowy, uruchamia zewnętrzny edytor i po zamknięciu pyta, co
    zrobić (wysłać, nie wysyłać, podpisać, wrócić do edycji, odłożyć na
    później).

    Your article:
    "Re: PILNE !! Google Groups zostaną zlikwidowane 15 lutego 2024 roku 273 views
    Subscribe"
    will be posted to the following newsgroup:
    pl.misc.elektronika

    q=quit, e=edit, g=pgp, M=menu, p=post, o=postpone: p

    --
    Zajączek przychodzi do drogerii:
    - Czy jest szampon?

  • 122. Data: 2023-12-20 05:54:51
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    ---------------------
    > 1 | 28 | google-groups.googlegroups.com

    Zobaczmy sobie ten 15 grudnia...

    Na pme tylko "a a". Ogólnie na pl.* (bez alt.pl.*):

    From: 1SBO OFFICIAL <l...@g...com>
    From: 7 Star <7...@g...com>
    From: =?UTF-8?Q?Starzec_z_G=C3=B3r?= <d...@v...pl>
    From: Anmol Bhargav <a...@g...com>
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
    From: Kris <k...@g...com>
    From: Krotka <i...@g...com>
    From: M M <m...@g...com>
    From: Olivander <t...@w...eu>
    From: Revina <a...@g...com>
    From: Revina Letisia <a...@g...com>
    From: Sara <a...@g...com>
    From: Simplest <a...@g...com>
    From: Stan Lee <s...@g...com>
    From: Tantrik Ramkali <g...@g...com>
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
    From: Zmultiplikowany personifikator <g...@g...com>
    From: a a <m...@g...com>
    From: angel christine <a...@g...com>
    From: christine angel <c...@g...com>
    From: rmikke <s...@m...com>
    From: sofia huyen <s...@g...com>
    From: tygryz <t...@g...com>

    Część normalnych userów, ale spora część wygląda spamowo.

    --
    Okulista do pacjenta:
    - Mam dla pana dwie nowiny, dobrą i złą.

  • 123. Data: 2023-12-20 12:14:53
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > A zgłaszałeś to adminowi?

    No przecież gdybym nie zgłaszał to nie byłoby naprawiane, ale widać że
    on większej motywacji nie ma i organizacja też tego nie oczekuje. Więc
    realistycznie, kiedyś to zamkną.

  • 124. Data: 2023-12-20 12:40:48
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > No są trzy możliwości :) Albo serwer będzie działał dobrze (nawet bez
    > nadzoru, po prostu nic więcej się nie zepsuje), albo będzie działał
    > kiepsko, albo nie będzie działał wcale.

    No ale nie w tym rzecz jak długo serwer sam pociągnie. Kwestią
    podstawową dla istnienia usługi jest właściciel zasobów czyli ICM, który
    daje dzisiaj pieniądze bo go stać a admin powiedział, że "taki fajny
    zasób". Za jakiś czas ten ICM może przyjąć takie stanowisko jak Google,
    "zarchiwizujmy to". Może w ogóle taka jest przyszłość Usenetu, że tylko
    amatorzy będą go utrzymywali i używali ... o ile chmurka nie jest
    dowodem na to, że już tak się stało. A najprędzej to w ogóle przejdzie w
    inne formy komunikacji, znowu ... FB i inne fora. Bo co z tego, że IRC i
    XMPP istnieją jak nowe inicjatywy użyją do komunikacji Discorda i Matrix'a.

  • 125. Data: 2023-12-20 12:56:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Arnold Ziffel napisał:

    > W porównaniu ze światowym Usenetem mały.

    Nawet w statystykach chmurki to widać. Hierarchia pl.* na tle całego
    Usenetu zawsze była bardzo aktywna, licząc to wedle proporcji opsób
    używających języka polskiego względen całości. Zresztą gdy polski
    Usenet wystartował i zaczął szybko rosnąć, znaczenie tego światowego
    spadało i już się zaczął zwijać.

    To są w ogóle ciekawe rzeczy, co widać w samym nazewnictwie. Polskie
    określenie "grupy dyskusyjne" nie jest tłumaczeniem, jest rodzimą
    twórcością. W oryginale nie ma nic o dyskusjach, jest o nowościach.
    Podstawowym zadaniem, jakie sobie postawili twórcy tej usługi, było
    szybkie i skuteczne przekazywanie informacji o nowościach. Następcą
    światowego usenetu stało się WWW, a nie jakiś FB.

    > W zasadzie to zewnętrznego edytora. tin nie ma własnego edytora.

    Wiem. Co jest dla mni naturalne, że nikt nikomu nie wciska jakiejś
    namiastki edytora w programie, skoro każdy już ma własny, który
    sobie upodobał. Ale przecież apka do Usenetu to nie tylko pisanie.
    Tin robi też wiele innych fajnych rzeczy.

    --
    Jarek

  • 126. Data: 2023-12-20 13:07:31
    Temat: Re: Google Groups zostaną zlikwidowane a Threads integruje się z fediwersum
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Dla wygody. Nie wiem, dla mnie rozmowy przez czytnik są po prostu
    > wygodniejsze, niż jakieś webowe wydumki.

    No to sobie zrób bramkę. Ja się pytam o jakich właściwie treściach mowa
    bo one zasługują lub nie na zainteresowanie.

  • 127. Data: 2023-12-20 13:23:02
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday 20 December 2023 at 13:07:44 UTC+1, io wrote:

    > No to sobie zrób bramkę. Ja się pytam o jakich właściwie treściach mowa
    > bo one zasługują lub nie na zainteresowanie.

    Było 15 February 2024

    teraz jest

    Effective from 22 February 2024, Google Groups will no longer support new Usenet
    content. Posting and subscribing will be disallowed, and new content from Usenet
    peers will not appear. Viewing and searching of historical data will still be
    supported as it is done today.

    Czyli tydzień później.

    Niech się zdecydują na

    Czyli Bajden nam pomógł i przesunął likwidację Usenet Google Groups o tydzień

    a teraz niech przesunie na

    31 February 2099 !!!!!!!!!!!

  • 128. Data: 2023-12-20 14:08:10
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > No tak. I dlatego staram się nie pisać z telefonu. Nie mam w kieszeni
    > dużego monitora, a dużą klawiaturę mam na wyjątkowe sytuacje (nie chce mi
    > się jej wyciągać z plecaka żeby odpisać na SMSa).

    SMS krótki jest to nie rozumiem kwestii.

    > I komunikuje się. Jak chcę wysłać książkę na kindla, to robię to z
    > laptopa. Jak chcę wrzucić kolorowego PDFa na tablet (kiedyś EdW, teraz
    > Świat Radio i Zrozumieć Elektronikę), to wrzucam z laptopa na tablet.

    Ja mówię o tym by "to komunikowało się między sobą" a nie by użytkownik
    "jeździł taczką".

    > Jasne, mam maila na telefonie, czasem to jest przydatne, ale najczęściej
    > nie piszę maili z telefonu. Najwyżej czasem czytam.

    > Ci, którzy używają telefonów do pisania tekstów.

    Ale ... megafon to nie telefon mimo, że da się nim komunikować głosowo :-)

    Ludzie używają smartfonów do pisania bo nie mają możliwości korzystania
    z dużych klawiatur i monitorów. Może w podróży często są, może im
    partnerka zabrania ... sytuacja za nich wybiera a nie oni sami.

    > No właśnie... masz osobną klawiaturę. O to mi chodzi. Jak się da podłączyć
    > to oczywiście że nie ma różnicy, na czym się pisze.

    Niezupełnie osobną. Przylepiona jest, nie odlepiam jej. Nie mam sytuacji
    jak powyżej. Miałbym to używałbym adekwatnego sprzętu.

    > Właśnie nie można, bo zabrali telefony z fizycznym QWERTY. Nie ma.

    No tak, zabrali :-)

    A to nie jest tak, że po prostu mało chętnych na używanie tych
    klawiatur? Bo przez lata ludzie kupowali proste telefony za złotówkę.
    Ambitniejsze telefony z klawiaturą QWERTY czy Pocket PC były niszowe. I
    z tego we współczesnym smartfonie nadal coś zostało.

    > Ktoś z tego (Meshtastic) realnie korzysta? Jest tam z kim pisać?

    No właśnie nie :-) Ludzie nie mają realnej potrzeby :-) W nielicznych
    miejscach nie ma zasięgu GSM by miało uzasadnienie używanie innych metod
    transmisji. Groźba wyłączenia GSM tak jak wyłączono TVP chyba nie
    wystarczy by stworzyć jakiś sens tego. Bawimy się, nie ma pokrycia w
    terenie, bramkujemy sieci za pomocą MQTT. Jak zbramkowane to nieraz ktoś
    odezwie się z drugiego końca świata i o "dupie maryny" pogada. Więc ja
    za bardzo za Meshtasticiem nie jestem, bardziej za przesyłaniem danych z
    użycie LoRy i mesh. Tylko ciągle nie widzę zastosowań przekonujących
    zwykłego użytkownika.

    No ale nie do końca mi chodzi o użycie Meshtastica czy LoRy. Bardziej o
    urządzenie, tego T-Deck'a, że ma klawiaturę QWERTY, BT, ekran i można tę
    klawiaturę do czegoś wykorzystać jak się tak bardzi jej pragnie :-)

  • 129. Data: 2023-12-20 14:12:57
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > No to ładnie to działa... dobrze, że już tego nie doczekałem.
    >
    > A daj ludziom forum phpbb obok, nawet całkowicie bez żadnej moderacji, za
    > to dostępne tylko dla nich, to i tak będą dalej siedzieć na upośledzonym
    > czacie na fb, bo tak im wygodniej. Czyli wygoda jest ważniejsza od tak
    > naprawdę podstawowej wolności słowa, nawet nie cenzurowanego przez
    > upośledzoną małpę zwaną "moderatorem treści", a po prostu przez równie
    > upośledzonego bota.
    >
    > Problem jest nie tylko z tymi narzędziami, które trzymają ludzi za gębę,
    > ale z samymi ludźmi, którzy nie widzą w tym problemu.

    Skonfrontowali się już z wysłaniem jakiegoś zgłoszenia do admina NNTP i
    czekaniem kilka miesięcy? :-)

  • 130. Data: 2023-12-20 14:34:32
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    io <i...@o...pl.invalid> napisał(a):
> [...]
    > telefony z klawiaturą QWERTY czy Pocket PC były niszowe. I z tego we
    > współczesnym smartfonie nadal coś zostało.

    Telefon za złotówkę nie miał nic wspólnego z kwestią klawiatury. On nawet
    nie był za złotówkę. To był tylko chwyt marketingowy. Telefon był tak
    naprawdę na raty, które były ukryte w abonamencie. Stąd zerwanie umowy
    wiązało się z dużymi opłatami, bo operator chciał odzyskać niespłaconą część
    ceny telefonu.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/