  • 131. Data: 2023-12-20 14:37:47
    Temat: Re: PILNE !! Google Groups zostaną zlikwidowane 15 lutego 2024 roku 273 views Subscribe
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > No i to jest właśnie jedna z oznak dojrzałości.

    Nie, to jest cecha charakteru, zasadniczo umrzesz z nią.

    > From: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
    > Newsgroups: pl.misc.elektronika
    > Subject: Re: PILNE !! Google Groups =?ISO-8859-2?Q?zostan=B1?= zlikwidowane
    > 15 lutego 2024 roku 273 views Subscribe
    > Date: Wed, 20 Dec 2023 04:04:39 -0000 (UTC)

    O takie coś mam teraz w czytniku, nie wiadomo czy z powodu czytnika czy
    serwera czy może jednak ktoś wysłał :-)

    > Ale o jakim bezpieczeństwie mówimy? O realnym zagrożeniu w realnym życiu?
    > Czy o tym, że ktoś komuś coś brzydkiego w internecie napisze i ten ktoś
    > nie może potem przez to spać?

    A co za różnica? Zagrożenia normalnego funkcjonowania.

    > Tzn.?

    Np łatwiej zablokować komuś dostęp niż przeczytać co ma do powiedzenia,
    "go away k.. b..."

  • 132. Data: 2023-12-20 14:38:32
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > 1634Racine <m...@...cbqebml> wrote:

    > Znasz animkę z Usenetu? Bardzo podobny vibe.

    To Animka nie jest żartem? :-)

  • 133. Data: 2023-12-20 14:44:47
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    io <i...@o...pl.invalid> napisał(a):
    > Nie, to jest cecha charakteru, zasadniczo umrzesz z nią.

    To nie ma nic wspólnego z charakterem. Jest to cecha, nad którą można
    pracować i można ją zmienić. Nie ma sensu bronić ludzi, którzy tak się
    zachowują i zrzucają to na charakter. W ogóle między informacją, która
    dociera do naszego mózgu, a naszym zachowaniem jest ogromne pole do
    świadomego analizowania i decydowania. Sposób w jaki reagujemy możemy
    kształtować. Nie zawsze jest to łatwe, może wymagać pomocy specjalisty, ale
    jest jak najbardziej możliwe.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 134. Data: 2023-12-20 14:48:07
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > takiego a może coś miłego, dostajesz drobną walidację w nieregularnych
    > odstępach (liczonych w powiadomieniach), nieregularne wzmocnienia. Bo to
    > najbardziej uzależnia (to dlatego hazard jest taki uzależniający). Strony?
    > Nie ma stron, jest endless scrolling, żeby nie było naturalnego czynnika
    > hamującego (przejrzałem do końca stronę, więc zamykam). Nawet te głupie
    > powiadomienia "czy znasz tę osobę" wyświetlają ucięty fragment kolejnego
    > profilu po prawej stronie, żebyś kliknął, żeby zobaczyć, kto to jest (i
    > widział kolejny ucięty fragment, i kolejny, i kolejny).

    No to tak jak na grupach dyskusyjnych :-)

    > Plus z czasem budujesz tam swoją sieć znajomych i okazuje się, że 95%
    > ludzi, których znasz, używa FB jako głównej formy komunikacji, więc
    > siedzisz tam, żeby być częścią społeczności. Przeglądasz posty, wpisy
    > znajomych, reagujesz na nie, oni reagują na twoje, wchodzisz na grupy, na
    > których ciągle coś się dzieje. Jest bardzo dużo interakcji i to ta
    > interakcja uzależnia. Treści, które tylko nakręcają emocje, to osobna
    > sprawa, choć mam wrażenie, że np. na wykopie jest ich więcej.

    No i widzisz, to jest zupełnie normalne. Jedyny problem to to, że to
    ogranicza się do FB, że nie da się komunikować z osobami spoza.

    > Oczywiście jest też messenger. On staje się główną formą komunikacji. Nie
    > piszesz SMSów, nie dzwonisz telefonem, tylko piszesz na messengerze. To
    > mnie na szczęście ominęło, głównie przez decyzję o pozostawieniu telefonu
    > czystym od tego syfu. Ludzie nauczyli się, że jak piszą na messengerze, to
    > moga się doczekać odpowiedzi niekoniecznie wtedy, kiedy by chcieli, a jak
    > zadzwonią, to zwykle odbiorę.

    Mówię, były tamtamy, telefony a teraz są komunikatory. Nic w tym złego.

    > Tacy to znajomi, że jak odszedłem z FB, zostawiłem do siebie maila, to nie
    > napisał nikt. Jasne, na grupach tęsknili, były żale, że co to będzie, kto
    > będzie teraz adminował, że będzie im mnie brakowało, ale nie odezwał się
    > nikt. Kontakt mam tylko z tymi, z którymi znajomość już wcześniej przeszła
    > do reala lub na inne platformy (czyli bardzo małą garstką ludzi), choć bez
    > tego czynnika spajającego (widzę czyjeś posty, komentarze, nawet nie muszę
    > na nie reagować ale mam tę osobę w wirtualnym otoczeniu) te znajomości też
    > się porozchodziły.

    No i tak jest w życiu, że ludzie zmieniają pracę, miejsce zamieszkania i
    nowych znajomych mają. Nie wiem jak można oczekiwać czegoś innego.

    > Tacy to znajomi, że jak jeden facet, którego miałem w znajomych, umarł, to
    > dowiedziałem się o tym przypadkiem po 3 latach, bo ktoś o tym wspomniał.
    > Po prostu jego posty przestały mi się wyświetlać, nawet nie zauważyłem.
    > Tyle te znajomości są warte. Ale mózg daje się oszukać.

    A co, do grobu miałeś z nim iść?

    > Oczywiście inne platformy mają swoje własne wady. TikTok uzależnia przez
    > manipulowanie uwagą. Masz mały filmik, 10 sekund, może coś zabawnego, może
    > będzie skok dopaminy, a jak nie, to tu masz kolejny, i kolejny, a algorytm
    > dobrze wie, jakie filmiki sprawiają, że spędzasz więcej czasu na
    > platformie. Siedzisz na tym tiktoku w każdej wolnej chwili, idąc do kibla,
    > stojąc w kolejce, i po jakimś czasie okazuje się, że nie jesteś w stanie
    > obejrzeć nic dłuższego niż 15 minut, nie wspominając o przeczytaniu choćby
    > rozdziału książki, bo masz tak rozregulowany układ nagrody, a rozpiętość
> [...]

    Ja mam podobne problemy ze słuchaniem muzyki :-)

> [...]
    > Dookoła pełno pięknych ludzi, robiących fajne rzeczy, więc robisz sobie 50
    > selfie, żeby wyedytować i wrzucić jedno, oszukując siebie i innych, że
    > wyglądasz tak, jak nie wyglądasz, i żyjesz tak, jak nie żyjesz. A potem
    > lajki, komentarze, karmisz swoje kruche ego, choć w głębi serca wiesz, że
    > to wszystko jest oparte na kłamstwie i tli się w tobie przekonanie, że
    > nikt by cię nie akceptował takim, jakim jesteś, gdyby nie filtry i
    > kreowana przez ciebie rzeczywistość. Porównujesz własną rzeczywistość do
    > świata wykreowanego przez innych ludzi, więc nie dziwne, że szara

    No i w każdej grupie tak będzie.

    > Obie platformy na szczęście mnie ominęły (może nie ten target, może nie
    > ten wiek, choć miałem przez chwilę konto na Instagramie), ale widziałem
    > ludzi, którzy realnie się od tych platform uzależnili i przez to finalnie
    > cierpieli.

    Jasne, ale czy z tego wynika, że nie da się z tych platform korzystać
    bez uzależnienia? MZ da się, tzn obserwuję, że ludzie korzystają i nie
    uzależnili się.

  • 135. Data: 2023-12-20 15:06:37
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > używających języka polskiego względen całości. Zresztą gdy polski
    > Usenet wystartował i zaczął szybko rosnąć, znaczenie tego światowego
    > spadało i już się zaczął zwijać.
    >
    > To są w ogóle ciekawe rzeczy, co widać w samym nazewnictwie. Polskie
    > określenie "grupy dyskusyjne" nie jest tłumaczeniem, jest rodzimą
    > twórcością. W oryginale nie ma nic o dyskusjach, jest o nowościach.
    > Podstawowym zadaniem, jakie sobie postawili twórcy tej usługi, było
    > szybkie i skuteczne przekazywanie informacji o nowościach. Następcą
    > światowego usenetu stało się WWW, a nie jakiś FB.

    A http://niusy.pl ?

    To tylko kwestia rodowodu. Wycinek z RFC z 1986 roku

    "For many years, the ARPA-Internet community has supported the
    distribution of bulletins, information, and data in a timely fashion to
    thousands of participants. We collectively refer to such items of
    information as "news". Such news provides for the rapid dissemination of
    items of interest such as software bug fixes, new product reviews,
    technical tips, and programming pointers, as well as rapid-fire
    discussions of matters of concern to the working computer professional.
    News is very popular among its readers."

    Internetowy "geocentryzm", jak to "komputerowy kazio" chciał koniecznie
    używać ISO-8859-2 bez polskich cudzysłowów itp itd.

    > Wiem. Co jest dla mni naturalne, że nikt nikomu nie wciska jakiejś
    > namiastki edytora w programie, skoro każdy już ma własny, który
    > sobie upodobał. Ale przecież apka do Usenetu to nie tylko pisanie.
    > Tin robi też wiele innych fajnych rzeczy.

    Tin to wyjątkowy czytnik. Tak wyjątkowy, że prawie nikt go nie używa :-)

  • 136. Data: 2023-12-20 15:20:38
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Telefon za złotówkę nie miał nic wspólnego z kwestią klawiatury. On
    > nawet nie był za złotówkę. To był tylko chwyt marketingowy. Telefon był
    > tak naprawdę na raty, które były ukryte w abonamencie. Stąd zerwanie
    > umowy wiązało się z dużymi opłatami, bo operator chciał odzyskać
    > niespłaconą część ceny telefonu.

    "Telefon za złotówkę miał tyle wspólnego z kwestią klawiatury", że
    telefony z klawiaturą QWERTY takie jak np Nokia Communicator czy MDA
    były niszowe i nie sprzedawano ich za złotówkę tylko za tysiąc złotych.
    Tak i dzisiaj nie sprzedaje się a może da się kupić tyle, że popularne
    akurat nie mają klawiatury QWERTY tylko wirtualną na ekranie. Więc niby
    co zabrali jak nigdy ich nie było.

  • 137. Data: 2023-12-20 15:23:04
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > świadomego analizowania i decydowania. Sposób w jaki reagujemy możemy
    > kształtować. Nie zawsze jest to łatwe, może wymagać pomocy specjalisty,

    No, nad charakterem też można pracować. Nie ma sensu pisać o bronieniu
    ludzi jak jeszcze nikogo o nic nie oskarżono tylko proste fakty podano
    do których odniosłem się.

  • 138. Data: 2023-12-21 11:31:50
    Temat: Re: Google Groups zostaną zlikwidowane a Threads integruje się z fediwersum
    Od: jn <j...@m...invalid>

    > dla mnie rozmowy przez czytnik są po prostu
    > wygodniejsze, niż jakieś webowe wydumki.

    "Webowe wydumki" miały być pozbawione większości uzależniających
    elementów z FB i TT/X. Nie należeć wyłącznie do korporacji.

  • 139. Data: 2023-12-21 22:25:14
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Arnold Ziffel w
    e.invalid
    [........................]
    > Komunikatory mi akurat do szczęścia niepotrzebne (wystarczy mi Discord i
    > IRC),

    nie tyle do szczescia, ale do komunikowania sie. I juz widze, ze brak mi
    softu typu whatsapp&signal, czesc znajomych tu, czesc tam. Dwa rozlaczne
    [whatsapp, signal] juz zaczynaja mnie irytowac....
    fb, ktory byl mi tylko i wylacznie skrzynka pocztowa wystawiona na swiat
    [znajdowano mnie i ja znajdowalem, gdy byla potrzeba] - zlikwidowany. A
    przeciez bylo tam zero wszystkiego, tylko kontakt na swiat.

    > ale soft do grup... no cóż, gdyby nie to, że [....]

    soft w laptopie - i wystarczy :)

  • 140. Data: 2023-12-21 22:27:14
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Arnold Ziffel w
    e.invalid
    > Znasz animkę z Usenetu? Bardzo podobny vibe.

    jedna z kilku w kf, przez tyle lat...