  • 11. Data: 2011-01-26 16:27:44
    Temat: Re: Oszukane (?) karty SDHC
    Od: Andgro <b...@a...com>

    W dniu 2011-01-26 17:01, Lol pisze:

    > A zrób, bo na moje oko to jest po prostu lokalnie brandowana Toshiba C10
    > SLC. :)
    >
    > Ja się przyjrzę Transcendowi Class 10 z wyprzedaży - w teście Chipa wyszło,
    > że z zapisem nie jest tak różowo (duży rozrzut szybkości i duży czas
    > dostępu). Marka znana, seria w zasadzie profesjonalna, produkt tani.
    > Zobaczymy co sobą prezentuje.

    No przecież wiadomo, że pamięci i peryferia do nich produkuje tylko
    kilka firm na świecie, i nie należą do nich ani Wilk Elektronik
    (Goodram), ani Kingston, Transcend, Sandisk czy Adata. Ale to ci drudzy
    decydują, co znajdzie się w plastikowym listku znanym pod nazwą SD.

    --

    Pozdrawiam,

    A. Grodecki

    "Wszystkie zwierzęta są równe.
    Ale te, które mają futerko w trójkolorowe pasy, są równiejsze."

  • 12. Data: 2011-01-26 20:33:31
    Od: Andgro <b...@a...com>

    Tu są wyniki testów wspomnianych kart Adata, niby CLASS 10:
    http://agrotronik.wrzuta.pl/obraz/9Spadds9w5V/adata_
    16resultrange
    http://agrotronik.wrzuta.pl/obraz/3LIJ88WPPb9/adata_
    8resultrange

    Powyżej adresu 4GB widać spadek sredniej i przede wszystkim "piki w dół"
    prędkości zapisu. Rezultat: wolniej zapisujące sie fotki w aparatach a w
    kamerach brakujące klatki w filmie (przeskoki obrazu), zrywanie
    ciągłości obrazu (uszkodzenia skompresowanych pakietów video po
    przejściu przez sprzętowy kodek) i najgorsze - uszkodzone pliki których
    nie można odtworzyć wcale albo częściowo przy pomocy specjalnych
    programów narzędziowych. No i oczywiście zawieszenia się układów
    cyfrowych co mniej odpornych kamer podczas zapisu i przede wszystkim
    prób odtwarzania uszkodzonych plików.

  • 13. Data: 2011-01-26 23:54:14
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-01-26 21:33, Andgro pisze:
> [...]
    > programów narzędziowych. No i oczywiście zawieszenia się układów
    > cyfrowych co mniej odpornych kamer podczas zapisu i przede wszystkim

    Ja miałam problem z kopiowaniem w telefonie na kartę Micro SD. Telefon
    przy kopiowaniu na kartę zawiaszał się. Pani w BOK-u Orange
    zaproponowała oddanie telefonu do serwisu, bo coś z telefonem nie tak.
    Oddałam do serwisu w związku z jeszcze jedną wadą. Przy robieniu zdjęć z
    lampą błyskową telefon robił się gorący, prawie parzył, zdjęcia były
    fatalne. Odesłałam przez kuriera telefon do serwisu. Otrzymałam już z
    wymienioną płytą główną i jakimś nowszym oprogramowaniem i problem z
    kopiowaniem na kartę i z karty taki sam, czyli bez zmian. Sprawdziłam na
    takiej samej karcie, tylko 512 MB (wyjęłam z aparatu) i okazało się, że
    wszystko świetnie i szybko śmiga. Wniosek jest taki, że kupiłam na
    Allegro walniętą kartę pamięci (4GB) i jeszcze wystawiłam pozytywny
    komentarz :-(

    --
    animka

  • 14. Data: 2011-01-27 00:11:20
    Od: Andgro <b...@a...com>

    W dniu 2011-01-27 00:54, animka pisze:

> [...]
    > wszystko świetnie i szybko śmiga. Wniosek jest taki, że kupiłam na
    > Allegro walniętą kartę pamięci (4GB) i jeszcze wystawiłam pozytywny

    Kupiłeś kartę luzem, nie w blistrze???
    Karty kupuje się wyłącznie fabrycznie nowe. Karty nie są wieczne. Nawet
    jeśli karta jest sprawna, ale pracowała wcześniej w jakimś rekorderze,
    to może mieć błędy zapisu.

    Serwis telefonów okazał się wyjątkowo niegramotny, niestety.

  • 15. Data: 2011-01-27 00:54:02
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-01-27 01:11, Andgro pisze:

    > Kupiłeś kartę luzem, nie w blistrze???
    > Karty kupuje się wyłącznie fabrycznie nowe. Karty nie są wieczne. Nawet
    > jeśli karta jest sprawna, ale pracowała wcześniej w jakimś rekorderze,
    > to może mieć błędy zapisu.

    Niby była fabrycznie zapakowana, ale sprzedawcy już maja swoje sposoby,
    zeby włożyć w to fabryczne i zeby wuglądało jak nienaruszone.
    Poprzednio też kupiłam na Allegro taką kartę, tylko nie 4 GB, a 32 GB
    (chciałam do czytnika w komputerze). Chyba kumuś z Tira te karty spadły
    ;-) Odesłałam. Zwrócił mi pieniądze, ale 2xpo 11 zł. za przesyłkę mi
    przepadło.

    > Serwis telefonów okazał się wyjątkowo niegramotny, niestety.

    Serwis LG był bardzo gramotny. Lampa błyskowa powodowała, że telefon
    zaczynał parzyć. Naprawili, wymienili płytę główną. Pewnie sprawdzali
    czy kopiuje w obydwie strony i kopiował. To, że telefon jest sprawny pod
    tym względem okazało się jak sprawdzilam u siebie, że to jednak karta
    pamięci jest wadliwa, a nie telefon. Jak włożę inną, sprawną kartę
    pamięci to dosłownie kopiuje w mig!

    --
    animka

  • 16. Data: 2011-01-27 08:44:34
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-01-26 17:24, Andgro pisze:
    > Jak najbardziej z zewnątrz karty przychodzi decyzja, w jakim miejscu
    > karty (czytaj: POD JAKIMI ADRESAMI) zostaną zapamiętane przesyłane dane

    Nie.
    Czytaj:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/R%C3%B3wnowa%C5%BCenie_
    zu%C5%BCycia

    P.

  • 17. Data: 2011-01-27 10:20:47
    Od: Andgro <b...@a...com>

    W dniu 2011-01-27 09:44, Pan Piskorz pisze:

    > Nie.
    > Czytaj:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/R%C3%B3wnowa%C5%BCenie_
    zu%C5%BCycia

    To jest jeden z trybów pracy. Można wymusić na wbudowanym sterowniku
    pamięci dostęp do adresu fizycznego. Karty SD można używać jak zwykłego
    eepromu bez struktury plików. Oczywiście nici z czytania takich danych
    na pececie :)

  • 18. Data: 2011-01-27 17:49:48
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Thu, 27 Jan 2011 11:20:47 +0100, Andgro napisał(a):

> [...]
    > pamięci dostęp do adresu fizycznego. Karty SD można używać jak zwykłego
    > eepromu bez struktury plików. Oczywiście nici z czytania takich danych

    Jesteś pewien, że SD? CF owszem (i to też tylko nieliczne przystosowane
    do pracy przemysłowej), ale żeby dało się tak używać SD nie słyszałem.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 19. Data: 2011-01-27 21:22:05
    Od: Andgro <b...@a...com>

    W dniu 2011-01-27 18:49, Sylwester Zarębski pisze:

    > Jesteś pewien, że SD? CF owszem (i to też tylko nieliczne przystosowane
    > do pracy przemysłowej), ale żeby dało się tak używać SD nie słyszałem.

    Kiedyś byłem bliski zrealizowania takiej potrzeby zapisu bardzo dużej
    ilości danych do czegoś łatwo dostępnego i naturalny wybór padł na SD. I
    mimo że ostatecznie projekt nie był realizowany, to pamiętam że protokół
    był dość standardowy. Zresztą pogrzeb w sieci, na pewno w kilka minut
    znajdziesz takie projekty radioamatorskie.
    Mapowanie pamięci to sposób tak stary jak pierwsze eepromy.

    Wystarczy zadać sobie trud obejrzenia obrazków (zrzutów wydajności)
    które zaprezentowałem i przez chwilę zastanowić się co z nich wynika
    odnośne adresów. Jeśli nawet jest mapowanie adresów w tych Adata, to w
    ramach konkretnego fragmentu pamięci. Widać to po ewidentnym progu
    zmiany właściwości w okolicach okrągłego końca bloku 22-bitowego.
    Identycznie w 2 kartach o różnej konfiguracji.

  • 20. Data: 2011-01-28 12:49:13
    Od: "Neo[EZN]" <a...@w...pl>

    > Adata 16GB, class 6. Okazało się, że po nagraniu połowy karty zaczynają
    > ginąc pliki. Ginąć, lub uszkadzać się, bez różnicy. Zignorowałem wtedy

    Heh... mam ten sam problem z kartą Adata klasa 10 - 32GB. Testowałem ją
    różnymi programami czy nie ma błędów i żaden nic nie wykazał.. ale...
    sprawdzę ją tym programem bo pewnie jest tak jak piszesz - kamera
    (Panasonic SD700) nie nadąża za zapisywaniem materiału...