  • 11. Data: 2014-05-22 18:05:56
    Temat: Re: Osiem rdzeni w Auchan
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał
    >"Jacek" 537d1277$0$2375$6...@n...neostrada.pl
    >Nie. [na razie nie, ale być może KE zaleci, aby tak
    >właśnie było -- za coś eurobiurkowcy biorą ,,pensje'']
    >Weź smartfon i strzel zdjęcie, po czym obejrzyj je programem
    >graficznym -- smartfony podają liczbę pełnych pikseli, nie
    >subpikseli.

    A jestes pewien ze to tak jest ?
    A nie ze "od zawsze" sie tak podawalo ?

    Tzn ze matyca ma np 2000x3000 pikseli, kazdy z pikseli ma swoj
    indywidualny filtr (jednego) koloru, ale aparat/jego oprogramowanie
    produkuja obrazek o rozdzielczosci 2x3k interpolujac wartosc w danym
    miejscu dla brakujacych kolorow na podstawie sasiednich pikseli.

    J.

  • 12. Data: 2014-05-22 18:43:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" 537e2065$0$2243$6...@n...neostrada.pl

    > A jestes pewien ze to tak jest ?

    Jestem. (co nie znaczy, że nie jestem w błędzie)

    > A nie ze "od zawsze" sie tak podawalo ?

    Od zawsze.

> [...]
    > wartosc w danym miejscu dla brakujacych kolorow na podstawie sasiednich pikseli.

    Chętnie zapoznam się z opisem takiego sposobu tworzenia obrazu.

    Na przykład z takim:

    http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/rozmiar-sen
    sora-w-smartfonach.html

    Tak czy siak -- musi być szybki procesor do obrabiania tej grafiki.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2014-05-23 08:45:09
    Od: "Marcin G." <s...@p...onet.pl>

    > Chętnie zapoznam się z opisem takiego sposobu tworzenia obrazu.

    http://www.fotoporadnik.pl/elementy-aparatu-kolory-c
    yfrowe.html

    Pozdrawiam,
    Marcin G.

  • 14. Data: 2014-05-23 15:15:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin G." 537eee79$0$2358$6...@n...neostrada.pl

    > http://www.fotoporadnik.pl/elementy-aparatu-kolory-c
    yfrowe.html

    A jak to jest w lustrzance?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2014-05-23 17:25:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał
    >"Marcin G." 537eee79$0$2358$6...@n...neostrada.pl
    yfrowe.html
    >A jak to jest w lustrzance?

    Dokladnie tak samo, bo taka sama matryca (tylko wieksza).

    Wyjatkiem byl Foveon x3. Tam kazdy pixel lapal 3 kolory.

    J.

  • 16. Data: 2014-05-23 23:30:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" 537f685f$0$2242$6...@n...neostrada.pl

    > Dokladnie tak samo, bo taka sama matryca (tylko wieksza).

    Więc postęp jest szokujący.

    BTW -- już pojmuję, dlaczego w opisach podawana
    jest liczba pikseli i liczba efektywnych pikseli.

  • 17. Data: 2014-05-24 09:22:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 23 May 2014 17:25:17 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Dokladnie tak samo, bo taka sama matryca (tylko wieksza).
    > Wyjatkiem byl Foveon x3. Tam kazdy pixel lapal 3 kolory.

    A matryce 3xcmos/3xccd? Wtedy każdy kolor ma swoją matrycę (przez
    odpowiedni filtr).

    --
    Marek

  • 18. Data: 2014-05-24 12:00:03
    Od: Trybun <I...@j...com>

    > Za 999 plnów osiem rdzeni w Auchan:
    >
    > http://chinadroid.pl/index.php/thl-t100-potega-8-rdz
    eni-pewno/

    > 13 Megapikseli ma lustrzanka sprzed siedmiu laty -- Canon 450 D.
    > Teraz tyle ma budżetowy smartfon

    Wydawałoby się że taki telefon jest w stanie zastąpić wszystkie
    urządzenia, czyli komputer, aparat foto itd, a jednak jest to tylko
    nędzna namiastka prawdziwego sprzetu, nawet takiego sprzętu o dużo
    gorszych (teoretycznie) parametrach.

  • 19. Data: 2014-05-24 18:05:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 53806d90$0$2239$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    komputer, aparat foto itd, a jednak jest to
    > tylko nędzna namiastka prawdziwego sprzetu, nawet takiego sprzętu o dużo gorszych

    Ma mały ekran, ale poza tym spełnia wiele funkcji.
    Nie każdym ,,normalnym'' aparatem fotograficznym
    zrobisz każde zdjęcie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2014-05-25 08:27:47
    Od: Trybun <I...@j...com>

    > "Trybun" 53806d90$0$2239$6...@n...neostrada.pl

    > Ma mały ekran, ale poza tym spełnia wiele funkcji.
    > Nie każdym ,,normalnym'' aparatem fotograficznym
    > zrobisz każde zdjęcie.

    Nie tylko ekran jest minusem. W urządzeniach z Androidem w ogóle
    internet gorzej chodzi. Prędkość przeglądarek to prędkość muchy w smole,
    wzgledem tych na komputerze, nic szybkie łącze nie zmieni. Stacjonarna
    nawigacja oparta na Windows o niebo lepiej się sprawuje od tych które
    działają na Andku itditp.

    Pewnie że nie zrobię, ale tym z telefonu w ogóle nie idzie zrobić dobrej
    jakości fotki. Owszem, wyglądają one nieźle, ale tylko na ekraniku
    telefonu. Wyścig z pikselozą producentów to tani chwyt marketingowy, w
    rzeczywistości mój stary Sony-Ericsson W-380i z aparatem 1,3 robi fotki
    zdecydowanie lepszej jakości niż obecne telefony z 8Mpx aparatami.