    From: "Maciek." <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Orange, zerwanie umowy, korzyści, itp.
    Date: Fri, 15 Apr 2011 18:52:25 +0200

    Cześć,
    kiedyś już próbowałem się zorientować w wysokości "roszczenia z tytułu
    ulgi" ale obecnie znów mam mętlik. Proszę więc o pomoc w zrozumieniu
    zapisów aneksu do umowy...

    Orange, abo Pantera 99 zł, umowa na 24 miesiące.
    Za telefon zapłaciłem 699 zł.
    Data wygaśniecia umowy: 2012-11-26
    W przypadku rozwiązania umowy w dniu dzisiejszym Twoja kara za
    zerwanie umowy wynosić będzie: 2039.77 zł.

    W aneksie stoi, że:
    1. "Oferta dotyczy zakupu telefonu X z rabatem w stosunku do ceny
    niepromocyjnej wynoszącym 699 zł z VAT."
    2. " [...] Abonent zobowiązuje się do zapłaty roszczenia z tytułu ulgi
    w wysokości, tj. 2522.96, dalej zwana Ulgą, przyznanej Abonentowi w
    związku z zawarciem umowy, pomniejszoną o prporcjonalną jej wartość za
    okres od dnia zawarcia umowy do dnia jej rozwiązania. Roszczenie
    wyliczane jest według wzoru: wysokość roszczenia = równowartość Ulgi *
    ilość pełnych dni pozostałych do końca umowy / liczba dni, na którą
    została zawarta umowa."

    Innych zapisów na temat ulg, korzyści w aneksie nie ma.

    Jakie korzyści (jaka ulga) dla mnie wynikają z powyższego?
    Pierwsza korzyść jest taka, że op udzielił mi rabatu w wysokości 699
    zł. Czy może "z rabatem w stosunku do ceny niepromocyjnej" = cena
    aparatu?
    Druga korzyść to ulga w wysokości 2522, 96 zł ___w związku z zawarciem
    umowy___
    Co to za konstrukcja jest?
    Poprzednio gdy pytałem o wyliczenie kary umownej, w umowie było jasno
    określone jakie są moje korzyści: np. 2 razy więcej minut/sms - za
    abonament płacę 50 zł a wydzwonić mogę za 100 zł - moja korzyść to 50
    zł miesięcznie. Wszystko jasne. A tutaj?

    A może po prostu zacofany jestem i niewiem, że się coś zmieniło w
    przepisach?

    Maciek.