  • 1. Data: 2011-04-03 20:21:11
    Temat: Orange on-line kod PUK
    Od: "Piotr W." <p...@p...com>

    Witam.

    Jakiś czas temu (21-08-2010r. 19:59) jeden z internautów przytaczając fragment
    regulaminu Orange
    dotyczącego dostępu na stronie www do spisu połączeń, pytał dlaczego działa tylko
    hasło jednorazowe
    przesłane SMS'em a nie kod PUK.
    Zainteresowany tą sprawą zadałem to pytanie w BOK i po wielu trudach dostałem
    wymijającą odpowiedź.
    Ostatnio chcąc przejrzeć połączenia na stronie www zobaczyłem, że należy wprowadzić
    kod PUK a nie jak dotychczas
    hasło jednorazowe przesłane SMS'em. Wprowadziłem - zadziałało.
    Pomyślałem, że może to echa mojego zapytania. Ale nie. Za kilka dni okazało się, że
    oprócz
    konieczności wprowadzenia kodu PUK, należy podać też jednorazowe hasło przesłane
    SMS'em.
    Czyli utrudniono dostęp w stosunku do poprzedniego stanu.
    Znowu zadałem pytanie w BOK. I otrzymałem odpowiedź, ze to ze względu na nowelizacje
    Prawa Tele.
    Przeglądam różne info o nowelizacji i jedno co napotkałem w tym temacie to - cytat:

    Ważną, z praktycznego punktu widzenia, zmianą wprowadzoną nowelizacją jest
    umożliwienie użytkownikom telefonów na kartę skorzystania
    z usługi informacji o numerach telefonicznych. Warto również podkreślić, że
    użytkownicy telefonów pre-paid będą mogli żądać
    dostarczenia wykazu wykonanych usług telekomunikacyjnych (bilingu), obejmującego
    usługi wykonane po złożeniu żądania (tzw. wykaz
    podstawowy) oraz wykonane w okresie nawet do 12 miesięcy wstecz od momentu złożenia
    żądania udostępnienia wykazu (tzw. wykaz
    szczegółowy).
    Dostęp w wykazu połączeń był i jest, tylko teraz zabezpieczony dodatkowo kodem PUK
    oprócz hasła przesłanego SMS'em. Nie mogę się
    doszukać dlaczego zwiększono zabezpieczenia jak w jakimś banku...

    Może ktoś wie w czym rzecz. I co jeszcze nas czeka w tym temacie...... ( nr. karty KK
    i kodu PIN nie podam...:)

    pozdrowienia Piotr W.

  • 2. Data: 2011-04-04 18:07:36
    Temat: Re: Orange on-line kod PUK
    Od: "newsy" <s...@W...pl>

    Użytkownik "Piotr W." <p...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > fragment regulaminu Orange
    > dotyczącego dostępu na stronie www do spisu połączeń, pytał dlaczego

    trochę ot, ale mam pytanie: działa wam ta usługa spisu ostatnich połączeń
    przez orange online? Mi już od dłuższego czasu nie działa, reklamowałem 2
    razy. Raz odpisali, że problem został naprawiony (oczywiście nie został) a
    drugi raz nie odpisali nic.

  • 3. Data: 2011-04-04 19:30:31
    Od: "Piotr W." <p...@p...com>

> [...]
    > działa, reklamowałem 2 razy. Raz odpisali, że problem został naprawiony (oczywiście
    nie został) a drugi raz nie odpisali nic.

    Działa.
    Pokazuje ostatnie połączenia ( nie wiem czy kryterium jest ilość - 11 połączeń.)
    czy okres 2 tyg. (nie całe 2 tyg. od 23.03 do 04.04.)
    Ale tak jak pisałem, konieczny jest PUK i hasło SMS'em przysłane.

    pozdr. Piotr W.