  • 11. Data: 2012-07-27 20:40:16
    Temat: Re: Opony zimowe latem
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-07-27 20:29, to wrote:
    > begin Andrzej Lawa

    > Z moich doświadczeń wynika, że dobra zimówka nie będzie wyraźnie gorsza
    > na mokrym, ale będzie właśnie na suchym...

    Ciekawe rzeczy opowiadasz. Niezależnie od temperatury ?

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 12. Data: 2012-07-27 20:55:08
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Marcin 'Yans' Bazarnik

    > Ciekawe rzeczy opowiadasz. Niezależnie od temperatury ?

    A temat dyskusji ogarniasz?

    --
    ignorance is bliss

  • 13. Data: 2012-07-27 21:16:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.07.2012 18:54, neoniusz pisze:

    > Jakim cudem przyczepnosc na suchym ma byc gorsza? Opona bardziej miekka
    > lepiej sie chwyta asfaltu. Tylko zuzycie wieksze.

    Parę razy widziałem badania porównawcze i zimowa w wyższych
    temperaturach robiła się zbyt łatwa do "rozsmarowania" i robiła sobie
    sama lepszy poślizg.

    Z ciekawostek: na nowych (półrocznych) letnich oponach jeździło mi się
    Corsą B (1.5D) po lekkim śniegu lepiej, niż najmniejszą Pandą na
    zimowych, ledwie co używanych 3- lub może 4-letnich. Dopiero przy
    głębszym śniegu musiałem założyć łańcuchy. Fakt, że na zimowych było
    jeszcze lepiej ;) ale w sumie równie dobrze można by narzucać ludziom
    "jedynie słuszne" samochody.

  • 14. Data: 2012-07-27 22:11:17
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-07-27 20:55, to wrote:
    > begin Marcin 'Yans' Bazarnik

    > A temat dyskusji ogarniasz?

    Upewniam się czy bredzisz całkowicie, czy też tylko trochę. Teraz już
    wiem :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 15. Data: 2012-07-27 22:35:16
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 27.07.2012 Adam Klobukowski <a...@g...com> napisał/a:
    > Jakie mogą być konsekwencje używania opon zimowych latem, poza szybszym zużyciem?

    Dużo gorsze trzymanie na mokrym asfalcie i makabryczny brak odporności
    na wysokie temperatury - chrzanić ścieranie, to tylko pieniądze. Ale w
    pełnym lipcowym słońcu przy hamowaniu rozglądasz się w poszukiwaniu
    plamy oleju...

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 16. Data: 2012-07-27 22:44:02
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Fri, 27 Jul 2012 06:40:59 -0700 (PDT), Adam Klobukowski wrote:

    > Jakie mogą być konsekwencje używania opon zimowych latem, poza szybszym zużyciem?

    Bardzo szybko się przegrzewają i tracą przyczepność.

    Nadają się w zasadzie tylko do turlania się po mieście, bo jakieś dłuższe
    hamowanie z wyższej prędkości to już je może przerosnąć.

  • 17. Data: 2012-07-28 00:02:10
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Marcin 'Yans' Bazarnik

    > Upewniam się czy bredzisz całkowicie, czy też tylko trochę. Teraz już
    > wiem :-)

    Może skup się na chwilę i wyduś z siebie, dlaczego dobra zimówka ma być
    fatalna na mokrym.

    Bo że na zimówkach, a nawet całorocznych kiepsko jeździ się po suchym w
    upale to każdy wie -- pisk opon przy byle okazji, auto "pływa" itp.

    --
    ignorance is bliss

  • 18. Data: 2012-07-28 00:03:58
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Tomasz Pyra

    > Bardzo szybko się przegrzewają i tracą przyczepność.
    >
    > Nadają się w zasadzie tylko do turlania się po mieście, bo jakieś
    > dłuższe hamowanie z wyższej prędkości to już je może przerosnąć.

    To samo niestety dotyczy całorocznych. Przetestowałem je w słabym aucie
    (110 KM) i wyniki mnie trochę zaskoczyły. Zimą są prawie jak zimówki,
    latem na mokrym są jak przyzwoite letnie, ale na suchym, przy większych
    temperaturach są słabe (szczególnie hamowanie). Słabe tzn. o niebo gorsze
    od starych, zużytych letnich podobnej klasy.

    --
    ignorance is bliss

  • 19. Data: 2012-07-28 00:43:45
    Od: daxus <d...@w...pl>

    On 2012-07-28 00:02, to wrote:
> [...]
    >
    > Bo że na zimówkach, a nawet całorocznych kiepsko jeździ się po suchym w
    > upale to każdy wie -- pisk opon przy byle okazji, auto "pływa" itp.

    Wystarczy trochę poczytać - zimówki maja dłuższą drogę hamowania na
    mokrej powierzchni latem...

  • 20. Data: 2012-07-28 00:49:21
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-07-28 00:43, daxus pisze:

    > Wystarczy trochę poczytać - zimówki maja dłuższą drogę hamowania na
    > mokrej powierzchni latem...

    ABS też wydłuża drogę hamowania (np. na lodzie, wodzie, czy szutrze) i
    co? I nakazali to montować seryjnie, na szczęście są jeszcze auto gdzie
    ten pierdolony elektroniczny komitet centralny można wyłączyć.

    Wracając do tematu opon, jeździłem kiedyś w maju na zimówkach jak alusy
    oddałem do renowacji i nie zdążyli zrobić. Nie było tragedii, tylko to
    piszczenie przy każdym skręcie mnie irytowało.

    --
    anacron