  • 1. Data: 2012-07-27 15:40:59
    Temat: Opony zimowe latem
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    Jakie mogą być konsekwencje używania opon zimowych latem, poza szybszym zużyciem?

    AdamK

  • 2. Data: 2012-07-27 15:58:20
    Temat: Re: Opony zimowe latem
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-07-27 15:40, Adam Klobukowski pisze:
    > Jakie mogą być konsekwencje używania opon zimowych latem, poza szybszym zużyciem?
    Piszczenie ich na (prawie) każdym zakręcie :) Poza tym nie wiem, czy w
    przypadku bardzo wysokich temperatur taka opona nie rozleci się przy
    większej prędkości.

    --
    anacron

  • 3. Data: 2012-07-27 16:13:19
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 27 Jul 2012 15:58:20 +0200, anacron napisał(a):
    > Piszczenie ich na (prawie) każdym zakręcie :) Poza tym nie wiem, czy w
    > przypadku bardzo wysokich temperatur taka opona nie rozleci się przy
    > większej prędkości.

    Ale też chyba gorzej sobie radzą niż letnie - gorzej odprowadzają wodę?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 4. Data: 2012-07-27 16:20:27
    Od: "pablo eldiablo" <j...@g...pl>

    Adam Klobukowski <a...@g...com> napisał(a):

    > Jakie mog=B1 by=E6 konsekwencje u=BFywania opon zimowych latem, poza szybsz=
    > ym zu=BFyciem?

    Najogólniej - dużo mniejsza przyczepność, zwłaszcza na mokrej nawierzchni.

    pablo

  • 5. Data: 2012-07-27 16:34:57
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Adam Klobukowski pisze tak:

    > Jakie mogą być konsekwencje używania opon zimowych latem, poza
    > szybszym zużyciem?

    Słabiej auto hamuje póki kostki są wysokie i trochę buja w zakrętach
    ale można sie przyzwyczaić po trzecim sezonie. Wcale tak szybko się nie
    zużywają. Przynajmniej Kormoran Winter. W lecie jest chęć dopompować
    więcej i wtedy wycierają się środki bieżnika bardziej.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 6. Data: 2012-07-27 18:40:01
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    W dniu 2012-07-27 15:40, Adam Klobukowski pisze:
    > Jakie mogą być konsekwencje używania opon zimowych latem, poza szybszym zużyciem?
    Według mojego doświadczenia tylko głośność nieco większa.

  • 7. Data: 2012-07-27 18:44:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.07.2012 18:40, Adampio pisze:
    > Według mojego doświadczenia tylko głośność nieco większa.

    I gorsza przyczepność na suchym i na deszczu.

  • 8. Data: 2012-07-27 18:54:26
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 27.07.2012 12:44, Andrzej Lawa pisze:

    > I gorsza przyczepność na suchym i na deszczu.

    Jakim cudem przyczepnosc na suchym ma byc gorsza? Opona bardziej miekka
    lepiej sie chwyta asfaltu. Tylko zuzycie wieksze.

  • 9. Data: 2012-07-27 19:28:58
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    W dniu 2012-07-27 18:44, Andrzej Lawa pisze:
    > I gorsza przyczepność na suchym i na deszczu.

    Ja jestem kapelusznik wiec mnie to nie dotyczy

  • 10. Data: 2012-07-27 20:29:28
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Andrzej Lawa

    > I gorsza przyczepność na suchym i na deszczu.

    Z moich doświadczeń wynika, że dobra zimówka nie będzie wyraźnie gorsza
    na mokrym, ale będzie właśnie na suchym...

    --
    ignorance is bliss