-
1. Data: 2011-05-31 12:39:50
Temat: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
Od: " km" <b...@g...pl>
Po 3300km użytkowania nowego bandita 1250 doszło do zniszczenia
seryjnej tylnej gumy Dunlopa.Chcę kupić na tył Pilot Road w pierwszej wersji,
zostawić przód Dunlopa.Co myślicie o takiej konfiguracji?
Z góry dzięki za podpowiedzi.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2011-05-31 12:48:28
Temat: Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>
W dniu 31-05-2011 14:39, km pisze:
> Po 3300km użytkowania nowego bandita 1250 doszło do zniszczenia
> seryjnej tylnej gumy Dunlopa.Chcę kupić na tył Pilot Road w pierwszej wersji,
> zostawić przód Dunlopa.Co myślicie o takiej konfiguracji?
> Z góry dzięki za podpowiedzi.
>
Na suchym da rade, na mokrym moze byc roznie..
--
pozdr
Rogal
Tiger1050
KQ750Axi
http://www.rogal.riders.pl
-
3. Data: 2011-05-31 14:38:55
Temat: Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
Od: " km" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>
> Na suchym da rade, na mokrym moze byc roznie..
>
Dziękuję za odpowiedź,czym to uzasadniasz?
Nie bardzo rozumiem jakie są przeciwskazania oprócz
bełkotu marketingowego.
Przecież przód z tyłem się "nie widzą".
Intuicyjnie czuję że nie mam racji,ale nikt nie potrafi
rzeczowo wyjaśnić dlaczego opona przednia i tylna powinny
być w tej samej specyfikacji/wieku/zużyciu.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
4. Data: 2011-05-31 14:43:41
Temat: Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-05-31, km <b...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
>
> Dziękuję za odpowiedź,czym to uzasadniasz?
> Nie bardzo rozumiem jakie są przeciwskazania oprócz
> bełkotu marketingowego.
> Przecież przód z tyłem się "nie widzą".
> Intuicyjnie czuję że nie mam racji,ale nikt nie potrafi
> rzeczowo wyjaśnić dlaczego opona przednia i tylna powinny
> być w tej samej specyfikacji/wieku/zużyciu.
>
Ponoc tylny bieznik wspolpracuje z tylnym, w takiej kwestii ze przod
rozbija wode.
A o reszte to moze byc roznie, inny profil opony, inna sztywnosc bokow,
tyle mi przychodzi do glowy.
--
Artur
ZZR 1200
-
5. Data: 2011-05-31 15:19:32
Temat: Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>
W dniu 2011-05-31 16:38, km pisze:
>
>> Na suchym da rade, na mokrym moze byc roznie..
>>
>
> Dziękuję za odpowiedź,czym to uzasadniasz?
Przednia opona na mokrym ma za zadanie wyprzeć z toru jazdy wodę żeby
tylna miała czysty ślad. Nie wiem czy ktos z nas az tak dobrze rozumie
niuanse tego wypierania wody przez przod zeby powiedziec czy
plaskosc/stromosc profilu opony i jej bieznik tzn. przedniej bedzie
dobrze wspolpracowac z tylna.
Druga rzecz to roznica w stopniu przyczepnosci dwoch roznych opon
wynikajaca z potencjalnie roznego nagrzewania sie.
Dlatego warto miec jednakowe opony co do modelu. Z tym wiekiem to bym
nie przesadzal chyba ze z roku na rok Producent zmienil bieznik albo
jedna odlezala sie do poziomu kartofla.
IMO poki jestes powyzej TWI to powinno byc OK.
A jak pomieszasz mimo wszystko to tylko praktyka Ci pokaze czy dobrze
trafiles czy nie ;-)
KJ
-
6. Data: 2011-05-31 15:30:09
Temat: Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>
W dniu 31-05-2011 16:38, km pisze:
> Dziękuję za odpowiedź,czym to uzasadniasz?
> Nie bardzo rozumiem jakie są przeciwskazania oprócz
> bełkotu marketingowego.
> Przecież przód z tyłem się "nie widzą".
Widza, widza - w wiekszosci czasu jazdy (tak pi x oko od 40km/h) tylna
opona jedzie w sladzie przedniej. I o ile na suchym roznice wynikajace z
rzezby bieznika sa powiedzmy na drodze pomijalne to juz na mokrym moze
sie okazac ze tylna opona jedzie dalej po mokrym w mniej kontrolowany
sposob.
> Intuicyjnie czuję że nie mam racji,ale nikt nie potrafi
> rzeczowo wyjaśnić dlaczego opona przednia i tylna powinny
> być w tej samej specyfikacji/wieku/zużyciu.
Powiem tak z doswiadczenia wiem ze firma ta sama wystarczy bo w sumie
biezniki robia podobne np Pilot Road z przodu i Macadam X100 z tylu..
Ale w momencie kiedy masz dwoch roznych producentow to moze sie okazac,
ze mieszanka z przodu bedzie juz np nagrzana a tyl zimny i w winklu
mozesz sie ciezko zdziwic ta roznica przyczepnosci.
--
pozdr
Rogal
Tiger1050
KQ750Axi
http://www.rogal.riders.pl
-
7. Data: 2011-05-31 15:33:23
Temat: Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>
W dniu 31-05-2011 14:39, km pisze:
>Chcę kupić na tył Pilot Road w pierwszej wersji,
A sie mi tak przypomnialo, to PR jest jeszcze produkowany?
bo wydawa mi sie ze od 2009r jest juz PRII.
Poza tym, jakiego masz tego Dunlopa?
--
pozdr
Rogal
Tiger1050
KQ750Axi
http://www.rogal.riders.pl
-
8. Data: 2011-05-31 15:52:23
Temat: Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>
W dniu 2011-05-31 17:30, Grzegorz Rogala pisze:
> Powiem tak z doswiadczenia wiem ze firma ta sama wystarczy bo w sumie
> biezniki robia podobne np Pilot Road z przodu i Macadam X100 z tylu..
Dokładnie tak to ja mialem w ZX.
Zgodnie z zasada ze podobny bieznik i zeby przod byl bardziej
przyczepny/miekki niz tyl.
To sa dalej dobre zasady ino nie z X100.
Bo to zla opona jest.
Nawet na tyl.
KJ
-
9. Data: 2011-05-31 22:19:02
Temat: Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
Od: Tomek Wozniakowski <z...@o...pl>
Czesc :)
W dniu 2011-05-31 17:30, Grzegorz Rogala pisze:
>> Intuicyjnie czuję że nie mam racji,ale nikt nie potrafi
>> rzeczowo wyjaśnić dlaczego opona przednia i tylna powinny
>> być w tej samej specyfikacji/wieku/zużyciu.
Wiesz, na takie pytanie zawsze bedzie odpowiedz odpowiedz 'mozna', bo
kto Ci zabroni.
> Powiem tak z doswiadczenia wiem ze firma ta sama wystarczy bo w sumie
> biezniki robia podobne np Pilot Road z przodu i Macadam X100 z tylu..
> Ale w momencie kiedy masz dwoch roznych producentow to moze sie okazac,
> ze mieszanka z przodu bedzie juz np nagrzana a tyl zimny i w winklu
> mozesz sie ciezko zdziwic ta roznica przyczepnosci.
>
Rogal, ja jednak zaryzykowalbym stwierdzenie, ze jesli nie masz
mozliwosci eksperymentowania (za duzo kazsy na gumy), to nalezy wrzucac
ten sam model, bo to, co napisales jest IMHO tylko polprawda -
znaczysie, uwazam (wiecej, jestem przekonany), ze takie D220 czy
RoadSmart Dunlopa rozgrzewa sie zupelnie inaczej, niz D209 dajmy na to.
Dodatkowo, profile tych opon, ze wzgledu na ich specyfike, w zupelnie
inny sposob skladaja sie w winkiel i konia z rzedem temu, co sobie
potrafi to zasymulowac w glowie.
Daawno temu Damiano podawal jakies sprawdzone przez niego na torze
kombinacje mieszane, ale on mial mozliwosc poprobowania, a po drugie, te
opony srednio sie mialy do ulicznej czy turystycznej eksploatacji. Poza
tym obecnie, to je mozna pewnie w muzeum producentow ogladac ;)
Wniosek ostateczny Damiana byl zreszta zgodny z tym, co Ci wszyscy pisza
- jak nie masz mozliwosci/kasy, to wrzucaj komplet z tego samego modelu.
--
Pozdrawiam :)
Tomek
(ETZ150, czerwone STringi - Rozowa Pantera na baku i 3 balwanki na blasze;
CCCP...l, kaem "Pluszaki" - oooczywiscie ofiszjal ;), PGR;
Nowa Iwiczna, okol. Pulaw)
ICQ 112695673
-
10. Data: 2011-06-01 10:54:34
Temat: Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>
W dniu 31-05-2011 17:52, KJ Siła Słów pisze:
> To sa dalej dobre zasady ino nie z X100.
> Bo to zla opona jest.
> Nawet na tyl.
Obawiam sie, ze nie masz racji, zajezdzilem dwie takie opony z tylu w
Buzie i _ani_ razu mnie ta opona nie rozczarowala
Wyjazd do Maroka (10kkm) na innej oponie bylby po prostu niemozliwy.
Do Portugalii (8kkm) to samo,
zamknalem ja bez problemu, trzymala w winklach, na mokrym dawala rade
Warunek X100 zawsze kupowalem nowke sztuke z roku w ktorym wyjezdzalem
i pamietalem, ze pierwsze 20-30km mam z tylu kamienny krąg.. ;)
A rzezba bieznika odpowiadala idealnie Pilot Roadowi wiec i po mokrym
nie mialem przygod.
A tak btw opon to mam teraz hydrozagadke w Tigerze, pierwszy moj
motocykl ktory _ZEZARL_ przednia opone a tyl jeszcze spokojnie pare kkm
polata a raczej odwijam ;)
--
pozdr
Rogal
Tiger1050
KQ750Axi
http://www.rogal.riders.pl