  • 1. Data: 2011-05-31 12:39:50
    Temat: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
    Od: " km" <b...@g...pl>

    Po 3300km użytkowania nowego bandita 1250 doszło do zniszczenia
    seryjnej tylnej gumy Dunlopa.Chcę kupić na tył Pilot Road w pierwszej wersji,
    zostawić przód Dunlopa.Co myślicie o takiej konfiguracji?
    Z góry dzięki za podpowiedzi.

  • 2. Data: 2011-05-31 12:48:28
    Temat: Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
    Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>

    W dniu 31-05-2011 14:39, km pisze:
> [...]
    > seryjnej tylnej gumy Dunlopa.Chcę kupić na tył Pilot Road w pierwszej wersji,
    > zostawić przód Dunlopa.Co myślicie o takiej konfiguracji?

    Na suchym da rade, na mokrym moze byc roznie..

    --
    pozdr
    Rogal

  • 3. Data: 2011-05-31 14:38:55
    Od: " km" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Na suchym da rade, na mokrym moze byc roznie..

    Dziękuję za odpowiedź,czym to uzasadniasz?
    Nie bardzo rozumiem jakie są przeciwskazania oprócz
    bełkotu marketingowego.
    Przecież przód z tyłem się "nie widzą".
    Intuicyjnie czuję że nie mam racji,ale nikt nie potrafi
    rzeczowo wyjaśnić dlaczego opona przednia i tylna powinny
    być w tej samej specyfikacji/wieku/zużyciu.

  • 4. Data: 2011-05-31 14:43:41
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-05-31, km <b...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

> [...]
    > rzeczowo wyjaśnić dlaczego opona przednia i tylna powinny
    > być w tej samej specyfikacji/wieku/zużyciu.

    Ponoc tylny bieznik wspolpracuje z tylnym, w takiej kwestii ze przod
    rozbija wode.

    A o reszte to moze byc roznie, inny profil opony, inna sztywnosc bokow,
    tyle mi przychodzi do glowy.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 5. Data: 2011-05-31 15:19:32
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-05-31 16:38, km pisze:

    > Dziękuję za odpowiedź,czym to uzasadniasz?

    Przednia opona na mokrym ma za zadanie wyprzeć z toru jazdy wodę żeby
    tylna miała czysty ślad. Nie wiem czy ktos z nas az tak dobrze rozumie
    niuanse tego wypierania wody przez przod zeby powiedziec czy
    plaskosc/stromosc profilu opony i jej bieznik tzn. przedniej bedzie
    dobrze wspolpracowac z tylna.

    Druga rzecz to roznica w stopniu przyczepnosci dwoch roznych opon
    wynikajaca z potencjalnie roznego nagrzewania sie.

    Dlatego warto miec jednakowe opony co do modelu. Z tym wiekiem to bym
    nie przesadzal chyba ze z roku na rok Producent zmienil bieznik albo
    jedna odlezala sie do poziomu kartofla.
    IMO poki jestes powyzej TWI to powinno byc OK.

    A jak pomieszasz mimo wszystko to tylko praktyka Ci pokaze czy dobrze
    trafiles czy nie ;-)

    KJ

  • 6. Data: 2011-05-31 15:30:09
    Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>

    W dniu 31-05-2011 16:38, km pisze:

    > Dziękuję za odpowiedź,czym to uzasadniasz?
    > Nie bardzo rozumiem jakie są przeciwskazania oprócz
    > bełkotu marketingowego.
    > Przecież przód z tyłem się "nie widzą".
    Widza, widza - w wiekszosci czasu jazdy (tak pi x oko od 40km/h) tylna
    opona jedzie w sladzie przedniej. I o ile na suchym roznice wynikajace z
    rzezby bieznika sa powiedzmy na drodze pomijalne to juz na mokrym moze
    sie okazac ze tylna opona jedzie dalej po mokrym w mniej kontrolowany
    sposob.

    > Intuicyjnie czuję że nie mam racji,ale nikt nie potrafi
    > rzeczowo wyjaśnić dlaczego opona przednia i tylna powinny
    > być w tej samej specyfikacji/wieku/zużyciu.
    Powiem tak z doswiadczenia wiem ze firma ta sama wystarczy bo w sumie
    biezniki robia podobne np Pilot Road z przodu i Macadam X100 z tylu..
    Ale w momencie kiedy masz dwoch roznych producentow to moze sie okazac,
    ze mieszanka z przodu bedzie juz np nagrzana a tyl zimny i w winklu
    mozesz sie ciezko zdziwic ta roznica przyczepnosci.

    --
    pozdr
    Rogal

  • 7. Data: 2011-05-31 15:33:23
    Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>

    W dniu 31-05-2011 14:39, km pisze:
    >Chcę kupić na tył Pilot Road w pierwszej wersji,

    A sie mi tak przypomnialo, to PR jest jeszcze produkowany?
    bo wydawa mi sie ze od 2009r jest juz PRII.
    Poza tym, jakiego masz tego Dunlopa?

    --
    pozdr
    Rogal

  • 8. Data: 2011-05-31 15:52:23
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-05-31 17:30, Grzegorz Rogala pisze:

    > Powiem tak z doswiadczenia wiem ze firma ta sama wystarczy bo w sumie
    > biezniki robia podobne np Pilot Road z przodu i Macadam X100 z tylu..

    Dokładnie tak to ja mialem w ZX.
    Zgodnie z zasada ze podobny bieznik i zeby przod byl bardziej
    przyczepny/miekki niz tyl.
    To sa dalej dobre zasady ino nie z X100.
    Bo to zla opona jest.
    Nawet na tyl.

    KJ

  • 9. Data: 2011-05-31 22:19:02
    Od: Tomek Wozniakowski <z...@o...pl>

    Czesc :)

    Wiesz, na takie pytanie zawsze bedzie odpowiedz odpowiedz 'mozna', bo
    kto Ci zabroni.

> [...]
    > ze mieszanka z przodu bedzie juz np nagrzana a tyl zimny i w winklu
    > mozesz sie ciezko zdziwic ta roznica przyczepnosci.

    Rogal, ja jednak zaryzykowalbym stwierdzenie, ze jesli nie masz
    mozliwosci eksperymentowania (za duzo kazsy na gumy), to nalezy wrzucac
    ten sam model, bo to, co napisales jest IMHO tylko polprawda -
    znaczysie, uwazam (wiecej, jestem przekonany), ze takie D220 czy
    RoadSmart Dunlopa rozgrzewa sie zupelnie inaczej, niz D209 dajmy na to.
    Dodatkowo, profile tych opon, ze wzgledu na ich specyfike, w zupelnie
    inny sposob skladaja sie w winkiel i konia z rzedem temu, co sobie
    potrafi to zasymulowac w glowie.

    Daawno temu Damiano podawal jakies sprawdzone przez niego na torze
    kombinacje mieszane, ale on mial mozliwosc poprobowania, a po drugie, te
    opony srednio sie mialy do ulicznej czy turystycznej eksploatacji. Poza
    tym obecnie, to je mozna pewnie w muzeum producentow ogladac ;)

    Wniosek ostateczny Damiana byl zreszta zgodny z tym, co Ci wszyscy pisza
    - jak nie masz mozliwosci/kasy, to wrzucaj komplet z tego samego modelu.

    --
    Pozdrawiam :)
    Tomek

  • 10. Data: 2011-06-01 10:54:34
    Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>

    W dniu 31-05-2011 17:52, KJ Siła Słów pisze:

    > To sa dalej dobre zasady ino nie z X100.
    > Bo to zla opona jest.
    > Nawet na tyl.

    Obawiam sie, ze nie masz racji, zajezdzilem dwie takie opony z tylu w
    Buzie i _ani_ razu mnie ta opona nie rozczarowala
    Wyjazd do Maroka (10kkm) na innej oponie bylby po prostu niemozliwy.
    Do Portugalii (8kkm) to samo,
    zamknalem ja bez problemu, trzymala w winklach, na mokrym dawala rade
    Warunek X100 zawsze kupowalem nowke sztuke z roku w ktorym wyjezdzalem
    i pamietalem, ze pierwsze 20-30km mam z tylu kamienny krąg.. ;)
    A rzezba bieznika odpowiadala idealnie Pilot Roadowi wiec i po mokrym
    nie mialem przygod.

    A tak btw opon to mam teraz hydrozagadke w Tigerze, pierwszy moj
    motocykl ktory _ZEZARL_ przednia opone a tyl jeszcze spokojnie pare kkm
    polata a raczej odwijam ;)

    --
    pozdr
    Rogal