eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleOpony przód/tył różnych producentów.Można?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 17

  • 11. Data: 2011-06-01 11:47:59
    Temat: Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
    Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>

    W dniu 01-06-2011 00:19, Pan Redachtór Tomek Wozniakowski pisze:

    > Rogal, ja jednak zaryzykowalbym stwierdzenie, ze jesli nie masz
    > mozliwosci eksperymentowania (za duzo kazsy na gumy), to nalezy wrzucac
    > ten sam model, bo to, co napisales jest IMHO tylko polprawda -

    No bo to jest taka "ekonomiczna" prawda a nie uzytkowa. Wyszedlem z
    zalozenia, ze mniejszym zlem jest zalozenie dwoch roznych opon _tego
    samego_ producenta niz zakladanie opon od czapy nie?


    > znaczysie, uwazam (wiecej, jestem przekonany), ze takie D220 czy
    > RoadSmart Dunlopa rozgrzewa sie zupelnie inaczej, niz D209 dajmy na to.
    > Dodatkowo, profile tych opon, ze wzgledu na ich specyfike, w zupelnie
    > inny sposob skladaja sie w winkiel i konia z rzedem temu, co sobie
    > potrafi to zasymulowac w glowie.
    Ba, to akurat jest pewnik ze opony o innej mieszance beda zupelnie
    inaczej sie rozgrzewac a co za tym idzie beda srednio przewidywalne a
    juz jak dolozymy inny profil (na Twoim przykladzie RS a D209 albo
    Qualifier) to juz wogole sie bedzie mozna zdziwic..

    > Wniosek ostateczny Damiana byl zreszta zgodny z tym, co Ci wszyscy pisza
    > - jak nie masz mozliwosci/kasy, to wrzucaj komplet z tego samego modelu.

    I tym optymistycznym akcentem EOT :D

    --
    pozdr
    Rogal
    Tiger1050
    KQ750Axi
    http://www.rogal.riders.pl


  • 12. Data: 2011-06-01 11:49:20
    Temat: Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-06-01 12:54, Grzegorz Rogala pisze:

    > Obawiam sie, ze nie masz racji, zajezdzilem dwie takie opony z tylu w
    > Buzie i _ani_ razu mnie ta opona nie rozczarowala
    > Wyjazd do Maroka (10kkm) na innej oponie bylby po prostu niemozliwy.
    > Do Portugalii (8kkm) to samo

    A mi w Polsce latała na niej dupa.
    O!

    Fakt ze po austriackim hajłeju jechala w jebutnym deszczu rowne 150 az
    po same Wlochy i bylo git.

    Za to na tymze hajleju spotkalem z lekka zdefasonowane BMW jednego
    odwaznego Wlocha co sobie X100 zalozyl obie i w gorach mu nie wydalo.

    Poza tym co gosc ktoremu snieg i mroz nie przeszkadza zeby jezdzic moto
    z Łodzi do Wawy moze wiedziec o problemach w ogarnianiu przyczepnosci
    przez normalnych ludzi?
    ;-)

    KJ


  • 13. Data: 2011-06-02 12:23:33
    Temat: Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-05-31 17:19:32 +0200, KJ Siła Słów <K...@n...com> said:

    > Przednia opona na mokrym ma za zadanie wyprzeć z toru jazdy wodę żeby
    > tylna miała czysty ślad. Nie wiem czy ktos z nas az tak dobrze rozumie
    > niuanse tego wypierania wody przez przod zeby powiedziec czy
    > plaskosc/stromosc profilu opony i jej bieznik tzn. przedniej bedzie
    > dobrze wspolpracowac z tylna.

    IMHO to tłumaczenie pachnie marketingową ściemą. Każda przednia opona
    jakoś rozbija wodę, czy aby sposób w jaki to robi może mieć aż tak
    wyraźny wpływ na zachowanie tylnej - biorąc pod uwagę, że te same opony
    mogą być założone w motocyklach o różnej geometrii i w różnych
    rozmiarach (zwłaszcza tyłu)? Jakoś powątpiewam.
    Sam przez pewien czas jeździłem na oponach różnych producentów na
    przodzie i tyle, jeździłem i na kompletach, powiem szczerze, że nie
    zauważyłem nic nieopokojącego przy mieszaniu.

    Za to sądzę, że różne zestawienia przód-tył mogą mieć wpływ na
    prowadzenie w złożeniach, zwłaszcza głębokich.


    --

    Pozdrawiam
    de Fresz


  • 14. Data: 2011-06-02 19:18:00
    Temat: Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-06-02 14:23, de Fresz pisze:

    > IMHO to tłumaczenie pachnie marketingową ściemą. Każda przednia opona
    > jakoś rozbija wodę, czy aby sposób w jaki to robi może mieć aż tak
    > wyraźny wpływ na zachowanie tylnej

    Moze i pachnie ale masz jak sprawdzic?

    KJ


  • 15. Data: 2011-06-03 08:20:26
    Temat: Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-06-02 21:18:00 +0200, KJ Siła Słów <K...@n...com> said:

    >> IMHO to tłumaczenie pachnie marketingową ściemą. Każda przednia opona
    >> jakoś rozbija wodę, czy aby sposób w jaki to robi może mieć aż tak
    >> wyraźny wpływ na zachowanie tylnej
    >
    > Moze i pachnie ale masz jak sprawdzic?

    No sprawdzałem. Ale może miałem szczęście, może deszcz był za mały,
    może nie wiedziałem na co zwracać uwagę, a może poszli do lasu.

    --

    Pozdrawiam
    de Fresz


  • 16. Data: 2011-06-03 09:45:35
    Temat: Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
    Od: Kefir <a...@g...com>

    Elou!
    On May 31, 5:33 pm, Grzegorz Rogala <a...@v...pl> wrote:
    > W dniu 31-05-2011 14:39,  km pisze:
    >
    > >Chcę kupić na tył Pilot Road w pierwszej wersji,
    >
    > A sie mi tak przypomnialo, to PR jest jeszcze produkowany?
    > bo wydawa mi sie ze od 2009r jest juz PRII.
    > Poza tym, jakiego masz tego Dunlopa?

    Jeszcze kilka lat temu nie powazylbym sie na takie akcje, by miec
    opony roznych producentow. Teraz zas, z przyczyn ekonomicznych w XT
    mam opony od roznych mamusiek: zwykle P. Diablo tyl i jakis Dunlop,
    chyba RoadSmart, z przodu. Celem bylo miec bardziej przyczepne "cos" z
    przodu. Wynika to ze specyfiki jazdy koza, ktora udaje supermoto:
    dopoki zamiata jedynie tylkiem sytuacja jest w miare pod kontola.
    Z tego co piszecie wynika, ze powinienem zaczac sie bac. A taki bylem
    zadowolony ;)

    --
    Pozdrawiam, Artur vel Kefir & ST955, XT660X, Tiger955


  • 17. Data: 2011-06-03 12:52:22
    Temat: Re: Opony przód/tył różnych producentów.Można?
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    W dniu 2011-06-03 10:20, de Fresz pisze:

    >> Moze i pachnie ale masz jak sprawdzic?
    >
    > No sprawdzałem. Ale może miałem szczęście, może deszcz był za mały, może
    > nie wiedziałem na co zwracać uwagę, a może poszli do lasu.
    >

    Ja mam rozne kapcie, przod/ tyl, z tylu michal power race, z przodu
    mezeler, kasa nie pozwolila, by wymienic oba kapcie na raz. Ale latajac
    po glebokich winklach, do zamkniecia tylnej opony zostaje mi ok 2cm, a
    przod zamykam bez problemu, az rantu juz nie ma. Wiec lepiej miec
    podobne kapcie, bo to pachnie gleba.(choc, jak wszyscy wiedza tyl zamyka
    sie latwiej)

    --
    Pozdrawiam
    Michal V-R
    gg 9409047
    ----------------------------------------
    żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy
    ----------------------------------------

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: