  • 1. Data: 2015-06-09 00:47:56
    Temat: Opony letnie / całoroczne?
    Od: RD <r...@g...com1>

    Hej,

    Myślę o zakupie nowych opon letnich 195/60/15. Czytałem jednak trochę
    nt. całorocznych - również starsze wątki z grupy i biorąc pod uwagę
    jeszcze ostatnie zimy, chyba przekonuję się do całorocznych.
    Czy ktoś ujeżdża całoroczne w tym/lub podobnym/ rozmiarze? Może coś
    polecicie w klasie ekonomicznej-średniej? Dotychczas byłem wierny
    Fuldzie od kilku sezonów, ale myślę o zmianie w
    dół(?)(Kleber,Viking,Kormoran) i całorocznych. Może to nie taki świetny
    pomysł? ;)

    Pozdr,

  • 2. Data: 2015-06-09 05:00:11
    Temat: Re: Opony letnie / całoroczne?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RD r...@g...com1 ...

> [...]
    > Fuldzie od kilku sezonów, ale myślę o zmianie w
    > dół(?)(Kleber,Viking,Kormoran) i całorocznych. Może to nie taki świetny

    Z jakimi predkosciami sie poruszasz i w jakim terenie?

  • 3. Data: 2015-06-09 09:07:19
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-06-09 o 00:47, RD pisze:
> [...]
    > Fuldzie od kilku sezonów, ale myślę o zmianie w
    > dół(?)(Kleber,Viking,Kormoran) i całorocznych. Może to nie taki świetny

    ja kupiłem całoroczne Vredstein Quatrac 3 225/55/16 - nie wiem jeszcze
    jak się na nich jeździ, bo po 30km autostradą jedna opona "się rozcięła"
    - nie wiem czy wada fabryczna, czy coś leżało, a tego nie widziałem ani
    nie poczułem... Jakiś kilometr od zjazdu poczułem że mam mało powietrza
    (ściągało mnie w prawo), udało mi się zjechać z autostrady i strzeliła:

    http://fotowrzut.pl/W6WDJFITB2

    jak myślicie - może to być wada fabryczna?

    Łukasz

  • 4. Data: 2015-06-09 09:28:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello dddddddd,

    Tuesday, June 9, 2015, 9:07:19 AM, you wrote:

    [...]

> [...]

    > http://fotowrzut.pl/W6WDJFITB2

    > jak myślicie - może to być wada fabryczna?

    Raczej nie. Tak się zachowuje opona zniszczona szybką jazdą z niskim
    ciśnieniem.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2015-06-09 09:39:21
    Od: dddddddd <f...@e...com>

> [...]
    >
    > [...]
    >
    > Raczej nie. Tak się zachowuje opona zniszczona szybką jazdą z niskim

    nie wykluczam, wydawało mi się że jak małe ciśnienie to felga powinna
    rozciąć ale byłoby to niżej - bo tam felga nie sięga...
    no i strzeliła przy 30km/h, choć faktycznie z niskim ciśnieniem jechałem
    ok. 90km/h, a jeśli zaczęło schodzić wcześniej to i szybciej

    Łukasz

  • 6. Data: 2015-06-09 09:45:53
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 09 Jun 2015 00:47:56 +0200
    RD <r...@g...com1> wrote:

    > Dotychczas byłem wierny
    > Fuldzie od kilku sezonów, ale myślę o zmianie w
    > dół(?)(Kleber,Viking,Kormoran) i całorocznych. Może to nie taki świetny
    > pomysł? ;)

    Ja ponieważ mam obecnie zimówki i letnie w tym samym wieku i na wylocie, wreszcie
    zrobię to, do czego zbieram się już od kilku lat, czyli kupię całoroczne.

    Celuję w dopiero co puszczone na rynek Michelin CrossClimate, mam zamiar kupić je na
    jesieni, także mam nadzieję, że do tego czasu pojawi się sporo opini od użytkowników.

    Jeżdzę po Wawie, w zimie nie wybieram się za miasto, a nawet jakby gdyby i one nie
    dawały rady, to są jeszcze łańcuchy. Wstępne testy producenta są mocno obiecujące.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 7. Data: 2015-06-09 10:04:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello dddddddd,

    Tuesday, June 9, 2015, 9:39:21 AM, you wrote:

> [...]
    > no i strzeliła przy 30km/h, choć faktycznie z niskim ciśnieniem jechałem
    > ok. 90km/h, a jeśli zaczęło schodzić wcześniej to i szybciej

    Mi kiedyś obcięło na 3/4 obwodu. Ale jechałem znacznie szybciej.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2015-06-09 10:29:33
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 9 czerwca 2015 00:47:57 UTC+2 użytkownik RD napisał:
> [...]
    > Fuldzie od kilku sezonów, ale myślę o zmianie w
    > dół(?)(Kleber,Viking,Kormoran) i całorocznych. Może to nie taki świetny

    To jest dobry pomysł jak wiesz że będziesz jeździć po mieście i raczej po czarnym lub
    ewentualnie po błocie pośniegowym.
    Jesli masz na swojej trasie biały śnieg to może nie być dobry pomysł ale też raczej
    nie będzie to zły wybór.

    Całoroczne są bliższe osiągom zimówek niż letniówek.

    U siebie właśnie dojeżdzam jeden komplet całorocznych - kleber quadraxer.
    Zachowują się przewidywalnie i nie mam z nimi problemu ani w zimie ani w lato ani na
    mokrym.
    W sumie zrobilem na nich juz ponad 90kkm.
    Korzystam z nich w fokusie mkII.

    Zalety całorocznych z grubsza są takie:
    Nie wymieniasz i nie martwisz sie czy już wymieniać czy jeszcze nie.
    Nie dziwisz sie że nie zmieniles i spadł śnieg a trzeba dojechać do roboty.
    Nie ponosisz kosztów wymiany (pi*oko 400-600PLN per dwa komplety opon).
    Nie blokujesz sobie 1000PLN w oponach których nie uzywasz.
    Nie musisz trzymać opon gdzieś tam.

    Wady:
    Jednak troche gorzej się prowadzi auto na całorocznych niż na zimówkach w zimie.
    Gorzej sie prowadzi na mokrym niż letniówka.
    Zazwyczaj są troche droższe od zimówek/letniówek.

    Od czasu jak w polsce mamy non stop sypanie solą i raczej ciepłe zimy, nie widzę
    sensu w kupowaniu zimówek jak sie nie jeżdzi gdzieś po górkach lub w trudnym lokalnym
    terenie.
    Ale trzeba pamiętać że zachcianka wyjazdu w góry w zime może sie okazać
    problematyczna jak zimówek nie ma...

    --
    Lukasz Sczygiel.

  • 9. Data: 2015-06-09 10:43:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-06-09 10:29, s...@g...com wrote:

> [...]
    terenie.
    > Ale trzeba pamiętać że zachcianka wyjazdu w góry w zime może sie okazać

    Ja jeżdzę głównie po mieście i jakimiś odśnieżanymi trasami - Quatrac 5
    trzyma się tam w zimę lepiej niż zimowe Hancooki (czy jak im tam) ale
    tamte miały swoje lata. Jakbym miał wybrać "zestaw premium" dla mnie to
    wziłałbym właśnie całoroczne na zime i letnie na lato;)

    Shrek

  • 10. Data: 2015-06-09 10:54:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RD" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Fuldzie od kilku sezonów, ale myślę o zmianie w
    >dół(?)(Kleber,Viking,Kormoran) i całorocznych. Może to nie taki

    Debice Navigator chyba jeszcze wystepuja w tym/podobnym rozmiarze ...
    i niby maja mierne osiagi, a jakos nie narzekam ...
    Jak byly nowe, to sprawdzaly sie nawet w ciezkich zimowych warunkach

    Sadzac po ofercie - ludzie w Europie coraz czesciej mysla o
    calorocznych :-)

    J.